He rik vad väger du om jag får fråga? Jag kommer att satsa på ett helställ.
Det får man fråga, svar däremot är en helt annan sak!
68-70 ungefär men upp till 75 har jag vägt i 52 i berik och ändå kunnat röra mig, det är inte vikten utan längden som är problemet.
Några saker att tänka på när du provar ut ett ställ.
Du måste kunna röra dig, kan du inte det är det för litet.
Helställ har en massa strech-partier, enda du gör genom att pressa ner dig i en för liten storlek är att tänja ut strechen, det gör inte stället säkrare.
Köper du känguru, ett skinn uppskattat för dess styrka och dess förmåga att inte töja sig ens när det blir blött så är vitsen noll att köpa för litet som "ska töja sig efter kroppen", det enda du gör är att sabba strechen.
Är det för kort i överkroppen så du måste gå hukad för att ens kunna tala utan att låta som en liten gosse är det för kort för din kroppsform, större storlek eller annan modell som passar din kropp bättre löser det.
Det är inte livsviktigt att skydden sitter så hårt att de inte kan flyttas annat än att man klipper upp stället, det är däremot viktigt att skydden sitter på rätt ställe och bekvämt format mot kroppen, då kommer de sitta där när du går av med bara strechen inte är så förstörd att den inte fungerar längre.
Skinnet kommer forma sig efter kroppen så att det är lite stelt är inga problem, töja sig däremot...nja, läs ovan om strech-partier, vilket tror du töjer sig först av skinnet och strechen?