Skinnställ för oss som äter gröt.

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Någon som kan rekommendera något ställ som passar en som är "välbyggd", dvs 180 cm, 110 kilo. Nu har jag ett Alpinestarsställ i storlek 58. Det sitter väldigt bra, men tajt. Däremot är det alldeles för långt i benen vilket leder till att det är svårt att stoppa ner byxbenen i stövlarna och att knäskydden inte riktigt är där de ska vara. Kan inte köpa byxor i mindre storlek eftersom de blir väl tajta över låren.

Letar nu efter ett helställ, gärna perforerat. Finns det någon fabrikant som riktat in sig på oss korta och breda?
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Finns inget känt märke som riktat in sig på "välväxta" åkare.
Troligen är Arlen Ness och Berik lite mer förlåtande då Alpinestars är smalare per cm längd.

Är 190 lång och 110 kg och mitt Arlen Ness Raceställ satt bra när jag inte flexade bröstmusklerna, eller så var det magen som tog emot :)
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Provade Dainese Laguna Seca idag i storlek 58. Oerhört tajt men det gick på. Skulle nog behöva 60 men det var inget de, Mc-huset Malmö, hade. Annars verkade Dainese inte så farligt långa i benen i de stora storlekarna.
 

mickelin

Guest
Jag tänker personligen satsa på PSI nästa gång men tidigare har jag haft arlen ness/berik och det har funkat hjälpligt iaf. Som att köpa jeans ungefär, sällan ngt som passar och jag undrar varför marknaden inte är större (ursäkta ordvitsen) för oss som äter gröt.
 

Tosson

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Orsa
Hoj
ZX9R -98 kx500 -93
jag kör med 2 delat alpinestars ställ st62 sitter som ett smäck på 193cm 130kg. men man ska vara rena Houdini för att dra runt dragkedjan.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Prøv her http://www.dragtdesigneren.dk/

Special syet Skinnställ efter dine kropsmål.

Jeg er selv 186cm og 120kg tung. Så et speciel syet Skinnställ er perfekt til mig.
Snygga, och helt ok priser :tummenupp Har du sett något IRL, och kännt om det är bra grejer också?

jag kör med 2 delat alpinestars ställ st62 sitter som ett smäck på 193cm 130kg. men man ska vara rena Houdini för att dra runt dragkedjan.
Fast Houdini ville ju ut ur trånga saker, inte in i dom! ;)
 
Last edited:

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Jag köpte ett Spyke förra veckan, får antagligen dra ner mig till närmare tävlingsform för att kunna andas i det...
Vet från tidigare ställ att det sätter sig på sikt, men nu är det lite väl taight:D

Sen är det ju hur man ser ut i kroppen dessutom, vi är ju inte stöpta i samma form direkt...
Arlen ness för mig är för tjejer, för smalt sytt helt enkelt för att passa mig.
 

JeJo

Varför smyga när man kan väsnas?
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Sjöbo
Hoj
Yamaha R6 -07
Köpte ett PSI efter att inte ha hittat något med bra passform... Är supernöjd :tummenupp Kan rekommendera det, svårigheten är dock om man skulle vilja låna ut det eller sälja :)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Snacka med RR:Benny här på forumet! kan fixar hem skräddarsydda ställ till riktigt bra priser! Både känt och klämt på grejer och det är bra grejer! hanskarna han säljer för 250kr känns mycket bättre än biltemas hanskar som fick så bra betyg i nåt test som va. Hanskarna han säljer sitter riktigt bra och direkt när man provar dem känner man att det är bekväma och ordenkliga grejer.
 

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda CBR 1000F -97
Hej Kaw! Det låter som om du och jag är stöpta i samma form! Jag har Halvarssons byxor som är en kombo av skinn/textil med membran. Hade samma problem som dig, byxbenen för långa och knäskydden för långt ner. Jag lämnade in dom till Jofamas ändringsavdelning, som kortade byxorna 5 cm ovanför knäna, där det redan fanns en söm. Det blev superbra, det syns inte förutom att den präglade Halvarssonsloggan i skinnet har blivit nästan halverad! Membranet är orört eftersom dom lossade det nere vid byxslutet och kortade det där. Jag har för mig att det kostade 400 + moms.
Varför inte ett sånt här och be dom göra samma ändring som jag fick gjord?
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
haha, tur att man hittade den här tråden:fyllisar
Jag käkar också gröt nämligen:) ...

Mvh
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
ja jag tyckte PSI:s ställ såg helt okej ut faktiskt:tummenupp
får väll bli ett sånt när plånboken expanderat:hihi
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Hej Kaw! Det låter som om du och jag är stöpta i samma form! Jag har Halvarssons byxor som är en kombo av skinn/textil med membran. Hade samma problem som dig, byxbenen för långa och knäskydden för långt ner. Jag lämnade in dom till Jofamas ändringsavdelning, som kortade byxorna 5 cm ovanför knäna, där det redan fanns en söm. Det blev superbra, det syns inte förutom att den präglade Halvarssonsloggan i skinnet har blivit nästan halverad! Membranet är orört eftersom dom lossade det nere vid byxslutet och kortade det där. Jag har för mig att det kostade 400 + moms.
Varför inte ett sånt här och be dom göra samma ändring som jag fick gjord?

Tack för tipset. 500 kr låter väldigt prisvärt. Skall dock se om jag kan hitta ett Daineseställ i storlek 60 någonstans, 58 passade nästan även om det stasade lite här och där:gnissla
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Tack för tipset. 500 kr låter väldigt prisvärt. Skall dock se om jag kan hitta ett Daineseställ i storlek 60 någonstans, 58 passade nästan även om det stasade lite här och där:gnissla

Skräddarsytt låter som en bra idé, har för mig att det fanns ett svenskt företag som höll på lite med sånt. Kommer dock inte ihåg namnet på märket.
Misstänker att det kan bli svårt att hitta ett helställ iaf, generellt är det ju så på oss män att magen har en jävla förmåga att växa medans resten av kroppen ser någolunda intakt ut. Halvställ kanske är en tanke då.

Lycka till och berik är inte förlåtande som någon skrev, själv är jag en liten plutt på strax över 170cm och 70 hyffsat tränade kilo och det sitter TIGHT (stl 48).
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Skräddarsytt låter som en bra idé, har för mig att det fanns ett svenskt företag som höll på lite med sånt. Kommer dock inte ihåg namnet på märket.
Misstänker att det kan bli svårt att hitta ett helställ iaf, generellt är det ju så på oss män att magen har en jävla förmåga att växa medans resten av kroppen ser någolunda intakt ut. Halvställ kanske är en tanke då.

Lycka till och berik är inte förlåtande som någon skrev, själv är jag en liten plutt på strax över 170cm och 70 hyffsat tränade kilo och det sitter TIGHT (stl 48).
Jag är fan rädd för att prova skinnställ:glömdet man får ju en önskan om anorexia när man inser att det inte passar:( tur att det finns gore-tex brallor och rejäla skydd...
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Jag är fan rädd för att prova skinnställ:glömdet man får ju en önskan om anorexia när man inser att det inte passar:( tur att det finns gore-tex brallor och rejäla skydd...

Ja, tighta läderprylar skapar en minst sagt ofamiljär känsla.
Men att stå och spegla sig i hojställning brukar nästan skapa homoerotiska tankar, dock bara om en själv. Men ändå.... det är något skumt med läder.
Synd att inga brudar såg på en som man själv ser på sig i hojkläder.
Ganska jobbigt att stå i hojställning när man handlar glass i kiosken och så fort man rätar på sig får man en hängande bajslådda under röven.
Typiskt i-landsproblem. :gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top