Skinnställ från louis.de

The Ocho

Go Griffins!
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
SRAD
Är det någon som har testat ett ställ från louis.de som heter Probiker Sports L. Kombi? Hur är kvaliteten, passformen?

208403_150_03.JPG

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag har 52 i mitt Spyke-helställ, vågar man beställa i blindo måntro?

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
2700 :- är billigt för ett skinnställ... får man vad man betalar för, eller är det ett hyfsat ställ? Nån som vet?

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
2700? det va ju billigt! men jag har sett billiga stall på rea med.

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TDM 850
Då kanske man skulle skaffa hem ett sånt såg att det finns ett blått som skulle matcha hojen :)
Är det hårda skydd på axlar och armar?

Ola

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag har 54.
183cm 89kg
Lite tight vid maggen med ryggskydd, annars kanon :)

Najde

I smoke (two stroke)
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha RD350
Passar på att låna din tråd lite, hoppas att du inte tar illa upp. Vad tror ni om det här då?
http://www.louis.de/_10cc3f826899ba...526wgr%253D772%2526page%253D0&artnr_gr=207527

byxa+jacka = 350euro = 3150kr = :)

Bikeshop har en sida vid namn "måttanvisning", jag testa den men det blev nog bara knas för min del, iaf: http://www.bikeshop.se/storlek.html

Om man passar i 48/58 är det här nog ett bra klipp annars:
http://www.louis.de/_10cc3f826899ba...526wgr%253D780%2526page%253D0&artnr_gr=208450

Men hur är det med frakt och betalsätt från tyskland?
Någon med erfarenhet av louis.de ?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
No1 skrev:
Vem som hellst borde inse att skilnaden mellan ett skinställ för 2-3000kr mot ett som kostar 7000kr och uppåt inte ligger i priset utan MESTADELS i kvaliteten/säkerheten!!!

Är som sagt på ett 15-20 tal mässor om året runt om i Europa och om ni visste hur många som köper hjälmar i från 350kr till 500kr i tron att dom skulle skydda vid en ev olycka så skulle ni gråta då det sälj 1000 tals varje stor mässa ute i Europa...

Patrik...

Har svårt att tro att ett skinnställ för 3000:- skyddar mindre än hälften så bra som ett för 7000:- faktiskt.
Vi har ju nån som vurpat stenhårt med sitt vanucci och det höll ju superbt.

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Har gjort två resor till Louis och handlat kläder. Alltid bra att prova på plats.

En Ryan Air till Hamburg där det ligger en stor affär nära bussen från flyget och en Ryan Air till Frankfurt som också har bra Louis affär.

Resa med buss runt 600:- t/r om man tar det billigaste och har relativt nära till Skavsta.

Tidigare kunde man göra Hamburg över dagen men nu tror jag det bara är ett flyg dagligen. Frankfurt kan man klara över dagen och slippa övernattning. Fast jag åkte fem mil till Moseldalen och hade lite romantik några dagar :) .

Närmast Frankfurt Hahn flygplatsen ligger Koblenz som har en Louis och Polo affär nästan vägg i vägg. Fast Polo känns lite skabbigt...

Skinnbyxor (ej glidar jeans) till tjejen för 700:- på rea är inte fy skam.

Finns mycket teknikgodis och extremt billiga campingsaker också. :tummenupp

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Känns det inte lite amatörmässigt med delade skinnställ, eller är det bara jag som är så racekåt? :ätapiller :3freak

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
von reisen skrev:
Känns det inte lite amatörmässigt med delade skinnställ, eller är det bara jag som är så racekåt? :ätapiller :3freak

ÄHHHH... Jag tror vi kom fram till i en tråd att det kvittade med hel o delat ställ då ingen som hade ramlat med delat hade erfarat sig att det öppnat sig och blivit farligt. Det hade möjligtvis öppnat sig i vissa fall, men det hade inte inneburit något speciellt i fallet.

Jag tycker det kan vara att föredra o kunna ta av sig jackan osv när man kört en sträcka.

Nu har jag helställ, och visst käns det bra när man kör, men jobbigt när man ska fika. Hur som helst blir det nog ett Vanucci-helställ för mig härnäst. Verkar klart prisvärt.

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Kay skrev:
ÄHHHH... Jag tror vi kom fram till i en tråd att det kvittade med hel o delat ställ då ingen som hade ramlat med delat hade erfarat sig att det öppnat sig och blivit farligt. Det hade möjligtvis öppnat sig i vissa fall, men det hade inte inneburit något speciellt i fallet.

Jag tycker det kan vara att föredra o kunna ta av sig jackan osv när man kört en sträcka.

Nu har jag helställ, och visst käns det bra när man kör, men jobbigt när man ska fika. Hur som helst blir det nog ett Vanucci-helställ för mig härnäst. Verkar klart prisvärt.
Vanucci-helstället i den nya färgsättningen svart/vit är mycket snyggt!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati