Skinnställ "hänger" i röven?

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Hoj
Brio - Double Wave
För att se hur mycket jag menar med häng, se denna tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=199305

/Jocce

Det var väl inte mycket häng :confused:

Sätt dig på en hoj och se/känn hur det sitter då, allt annat är ointressant.
Köpte själv ett måttsytt ställ. Sitter som skit, hänger på vissa ställen och stramar på andra när man står upp. Väl på hojen sitter det som ett korvskinn, dock utan att strama, perfekt :tummenupp

/R

slashas

en elefant glömmer aldrig
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx1100f -88
titta på alla gamla gubbar som har sitt första skinnställ fortfarande....där snackar vi häääääng.....måste vara rutinen som sitter där...säger som ronny och ragge...fannn de e fan snyggt me häng...

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
vtr1000f
Väljer du kostym efter hur det ser ut när du sitter på en racehoj?

Vem fan bryr sig om hur ett skinnställ ser ut när du står rakt upp! (Du ska inte ens kunna stå rakt upp i ett raceställ.)

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Om du skall följa SHs lagar så ska du köpa ett ställ som är två nummer för litet
Att obehindrat kunna andas när du har det på dig är inte ens att tänka på.

Precis så gjorde jag, sen pressar jag in rygg och bröstskydd! Knakar nästan om revbenen :D

twist

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
kawasaki zx10r -05
Själv har mitt skinställ gått från tight till nästan lite för stort.. får väll skylla sig själv när man slutade gymma under ett år.. jaja nu är man igång igen och kan ju hoppas att man växer i skinnstället åxå :O:p

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Det hänger när du står upprätt... En snabb fråga... Har du benen rakt ner när du sitter på cykeln också?!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Alltså viss kan det väl vara så att du har liten röv, men hoppkrupen på hojen så behöver arslet mera utrymme på ett annat sätt än när du står.

Ställ dig i profil framför en spegel och stundera kroppen ståendes rak och sittande ihopkrupen på en stol så fattar du ganska snart galoppen!

Alternativ 1: Finn dig i att ha lite häng ståendes vid krovmojjen
Alternativ 2: Köp ett tajt helställ (forfarande häng, men lite mera reducerat).
Alternativ 3: Skräddarsy ett...

Jag tog alternativ nummer 2... lite häng, men absolut inget när man sitter på hojen! Lääänk

Lycka till!
//KaliZ

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Är det inte jättesvårt att köra om armarna är hopsydda, för att inte tala om att gå på muggen eller äta? Tycker inte mina fladdrar sådär fruktansvärt på hojen då de sitter fast i händerna som för det mesta håller fast i styret. På dansgolvet kan jag däremot tycka att de fladdrar omotiverat mycket, men det sker mest efter midnatt och då är det ju ändå mörkt och folk fulla.

:tungan

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

SH.com i ett nötskal

Höll på att sätta snuset i halsen när jag läste o sen fick upp en bild i huvudet om hur det skulle se ut.

scubasteve

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
cbr 1000
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Om man vill att läderpjamasen ska sitta som en smäck så skulle jag rekomendera att du lämnar det till AETEC i Kärrtorp för omsömnad, dom är riktigt tokduktiga på att att sy om ock laga skinställ.
Har använt dom vid några tillfällen och dom är inte så dyra och väldigt duktiga.
Skulle dock inte vänta allt för länge för när roadracing sesongen kommer igång på alvar så har dom ett berg med raceställ att laga och det kan bli lite väntetid.

Riktigt bra förslag, kom just på att dom kanske kan laga mitt uppklippta ställ!
Kan dom de kommer jag hoppa av lycka. :banana

Fan då: "Vi öppnar igen den 21/4". Vart ju helt überpeppad. Nu måste man vänta. :(

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
ta saken i egna händer och dra till gymmet och kör lite knäböj med stång så kanske du kan fylla ut tomrummet

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
För stor storlek kanske? Mitt "skall" tydligen sitta perfekt, men det sitter så tajt att jag fan knappt kan andas, och att få av eller på stället ensam skall vi inte ens gå in på:p

Så om jag förstått det rätt, så sitter mitt perfekt?

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
För stor storlek kanske? Mitt "skall" tydligen sitta perfekt, men det sitter så tajt att jag fan knappt kan andas, och att få av eller på stället ensam skall vi inte ens gå in på:p

Då sitter det bra. Dock kommer det töjas ut och bli lite bekvämare efter ett tag. Det är därför man alltid köper ett ställ som känns för litet från början. :tummenupp

Derdelis

Ride it like you stole it!
Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Duke 690 -08
Det du har är det perfekta raggarhänget!:arsele

För att se hur mycket jag menar med häng, se denna tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=199305

/Jocce

I´m not alone!

Last edited:

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
Hornet 900 -03
Då sitter det bra. Dock kommer det töjas ut och bli lite bekvämare efter ett tag. Det är därför man alltid köper ett ställ som känns för litet från början. :tummenupp

obbigt bara att de flesta jag provar stramar på vissa ställen (typ halsen / runt magen) men e slappare på andra ställen :(

/Jocce

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag tjör i jijns!

Bifogat

• CIMG0630mini.jpg
    CIMG0630mini.jpg
    110.1 KB · Visningar: 115

VLindgren

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2007
Hoj
Röd/Vit 600
Hängröv? :D
Då har du inte sett mitt, har ingen bild på det men här snackar vi hängröv, hade jag haft som dig hade jag varit överlycklig :banana
Får nog in 3-5 liter extra baktill när jag står upp.
Så går det när man köper begagnat :gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...