Skinnställ Held

Jag har ett par rödvita Held Racing-handskar. Är inne på andra säsongen med dem. Stingrockeskinnet håller bra, men fingertopparna (känguruskinn?) tappar färgen, i det att färglagret på skinnet nöts bort. Tycker inte att jag sliter onödigt hårt på dem, pendlar mest och kör en och annan bandag. Sömmarna är mycket bra, ingen har släppt. Den stora kardborreflärpen på höger handske är ganska uppruggad av nån anledning och har lite svårt att fästa om man inte trycker på den ordenligt. Överlag är handskarna bra. Köpte dem på http://www.motoin.de till knappt två tredjedelar av priset i Sverige, och det var inkl frakt.

Nästa handskar jag köper blir nog Halvarsson eller Reusch.

Mer än två säsonger tycker jag ett par kvalitetshandskar ska hålla, utan sånt slitage som jag sett på dessa Held. Är lite besviken faktiskt... :fakta

Jag har två Held Street jackor, en vit och en svart. Tycker de är både snygga och sköna, bra ventilerade. Använder dock ett löst ryggskydd i eftersom det som följer med kändes lite klent. Provade byxorna också men de var lite felsydda så det fick vara. Hörde senare att de blivit återkallade. Har även ett regnställ från Held som jag kört hela dagar i regn i utan problem. Från början tillverkade Held handskar och jag tycker fortfarande de gör sköna handskar MEN det par jag har färgar av sig lite. Inte så kul med svarta naglar när man varit ute och kört.

Last edited:
Har för mig att Held fick bra poäng i Bikes ställtest, så det är nog bara att köra på om det sitter bra.

Killen min köpte sig ett Held street 2-delade ställ, snyggt som satan för visso men efter 2 månader lämnade han tillbaka byxorna för att de gick upp i sömmen i grenen (tyg delen) jackan tycker han känns större på högra sidan än på vänstra. Han fick dock byta till sig till ett helt nytt nu så det visar sig framöver hur kvaliten är....?!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick