Skinnställ Köpes

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
abethebabe skrev:
mmm zzzzzzzz, fan va ni e trevliga! trodde att mc folk va det. slut på disskusionen. FÖRLÅT ALLA FÖR ATT JAG STARTADE DENNA TRÅD, DET VAR INTE MENINGEN NU SKA JAG GÅ BAJSA................. :arsele

:pannkyss

korvgubbe skrev:
....och efteråt kommer du inse att det var det bästa du gjort idag!
:tummenupp

:hihi

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
01
abethebabe skrev:
ok! lets cut the crap!!! min tanke är att eftersom jag är dålig på det här med storlekar inom skinnställsvärlden (köpte ett ställ via blocket strl 52 dainese, passar knappt min dotter på 5 år), så då tänkte jag att om jag skriver mina mått så kanske det finns nån stackare där ute som känner sig träffad dvs ngn som är ägare av ett ställ som mäter ca 172- 175 cm som vill sälja sitt ställ till mig. om jag har fattat det rätt så finns det en uppsjö med storlekar och framförallt passform och det är min själ inte lätt å veta för mig som köpare när man läser annonser, ofta så skriver säljarna bara storlek men inte hur långa dom är, alla märken har ju olika storlekar å passform, e du med?

finns det ngn vänlig själ här inne som vet med sig att dom har vad jag söker så skicka mig ett pm. alla svar beaktas. :tummenupp

tack på förhand
Det var ju märkligt!!!! Själv så har jag ett dainese storlek 52 o jag är 179 cm o 92 kilo,sitter iofs thigt,men det ska det ju göra,,, nu till min fråga, hur stor är din bebis som inte får på sig ett dainese ställ storlek 52 :confused: :va

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
spinnanders skrev:
Det var ju märkligt!!!! Själv så har jag ett dainese storlek 52 o jag är 179 cm o 92 kilo,sitter iofs thigt,men det ska det ju göra,,, nu till min fråga, hur stor är din bebis som inte får på sig ett dainese ställ storlek 52 :confused: :va
hon e 192 och väger ca 100 pannor! :kocko

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
KTM 660
köpte ett Spyke rubicon stl 50. lämpligt för mej som är ca 173 och vägde 75.

Jo, ni som är ute efter inläggstatistik, försök att komma med lite hjälpande svar istället. Ni får verkligen inte han som skrivit att se ut som en idiot.

sandstream

Guest
ethno skrev:
Jo, ni som är ute efter inläggstatistik, försök att komma med lite hjälpande svar istället. Ni får verkligen inte han som skrivit att se ut som en idiot.
Nej, det fixar han så bra själv.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
ethno skrev:
köpte ett Spyke rubicon stl 50. lämpligt för mej som är ca 173 och vägde 75.

tack för svaret, mkt tacksam för alla hjälpande svar ang. passform å storlekar!

:tummenupp

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
jag har ett berik ställ felat..svart vitt skin..använt ca 2-3 ggr..stolek 52,,ska ha runt 4500kr för det..kostade 6000kr nytt... :yoparty

abethebabe skrev:
är det ngn som funderar på att sälja sitt skinnställ så skicka mig ett pm!
Jag är även intresserad av racingstövlar.

jag är 172 cm lång väger ca 80 kg och jag har 43 i skostorlek.

obs! inga sparkdräkter.

Picco

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
zx10r -05 (lime)
Skinnställ

:fyllisar Har ett svart tvådelat probiker.. som är andvänt två gånger.. säljes för 1000kr då jag bara väger 65kg och är 175cm..

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Mr Helmut skrev:
skinnställ ska sitta thigt

st 52 låter stort då i sånt fall vad jag fått lära mig

jag är 180-185 väger drygt 80 kilo, jag ska ha runt st 52 tycker dom flästa. märken verkar ha samma mät sätt till storlekar, testat flera nu dom senaste veckorna.

Jag är likastor och har storlek 48 :va.

Verkar ju som om storlekarna skiljer sig något enormt, villket märke kör du på?
Jag har Dainese.

ReDan skrev:
Här! ->

(Med risk att bli kallad elak : )

Hurru, dra ner lite på priten nu va, :7peta svängde ju mer än en orm :hihi

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Picco skrev:
:fyllisar Har ett svart tvådelat probiker.. som är andvänt två gånger.. säljes för 1000kr då jag bara väger 65kg och är 175cm..

har du bilder på stället?

Tack alla för responsen, har fått många erbjudanden och lite tips ang. storlekar etc. stort tack till alla som har hjälpt en förstahojsköpare. Till er andra som har varit mindre trevliga och lämnat "sura" kommentarer, cheer up, the spring is just around the corner. :banana

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
abethebabe skrev:
har du bilder på stället?

Tack alla för responsen, har fått många erbjudanden och lite tips ang. storlekar etc. stort tack till alla som har hjälpt en förstahojsköpare. Till er andra som har varit mindre trevliga och lämnat "sura" kommentarer, cheer up, the spring is just around the corner. :banana

Inte funderat på att sticka ut o testa i butik för att få lite koll på storlekarna? Bara för man är lika lång o väger lika mkt så kan kropparna se rätt olika ut minsann. Eller du är kanske för lat för det också?
Enda sättet att veta att ett ställ passar är att prova det.

Tänk på att ett stället ska sitta TAJT! Det ska mao inte kännas som ett par jeans du har på dig. Om inte stället sitter tajt flyttar sig skydden ifall du vurpar o har du otur kunde du lika bra kört utan...

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
:huvet
CorbenDallas skrev:
Inte funderat på att sticka ut o testa i butik för att få lite koll på storlekarna? Bara för man är lika lång o väger lika mkt så kan kropparna se rätt olika ut minsann. Eller du är kanske för lat för det också?
Enda sättet att veta att ett ställ passar är att prova det.

jo tjena! här i halland kryllar det av butiker som säljer mc-kläder! man har ju stor lust å dra iväg 12-15 mil enkel resa bara för att prova! dessutom så är jag ute efter ett bättre begagnat... :huvet

Tänk på att ett stället ska sitta TAJT! Det ska mao inte kännas som ett par jeans du har på dig. Om inte stället sitter tajt flyttar sig skydden ifall du vurpar o har du otur kunde du lika bra kört utan...

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
abethebabe skrev:
jo tjena! här i halland kryllar det av butiker som säljer mc-kläder! man har ju stor lust å dra iväg 12-15 mil enkel resa bara för att prova! dessutom så är jag ute efter ett bättre begagnat... :huvet

Flytta till nåt vettigt ställe då istället för att sitta här o vara spydig. Du måste ju ändå köra o prova det begagnade stället eller du tänker köpa det osett (du verkar ju redan ha provat det en gång)???

Jo, jag vet att du är ute efter beg. ställ. Men genom att testa ett nytt kan du få en viss koll på storlekar på dom olika märkena tex. Dessutom kanske du får dig lite kännedom om hur ett skinnställ faktiskt ska sitta.

Så om du istället för att :huvet läser vad som skrivs så kanske du lär dig nåt på kuppen...

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
CorbenDallas skrev:
Flytta till nåt vettigt ställe då istället för att sitta här o vara spydig. Du måste ju ändå köra o prova det begagnade stället eller du tänker köpa det osett (du verkar ju redan ha provat det en gång)???

Jo, jag vet att du är ute efter beg. ställ. Men genom att testa ett nytt kan du få en viss koll på storlekar på dom olika märkena tex. Dessutom kanske du får dig lite kännedom om hur ett skinnställ faktiskt ska sitta.

Så om du istället för att :huvet läser vad som skrivs så kanske du lär dig nåt på kuppen...

har du rum att hyra ut! jag kan flytta ner imorgon :kocko

Interceptor

Wheelie addict
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Harley Davidson Night Train -07
abethebabe skrev:
är det ngn som funderar på att sälja sitt skinnställ så skicka mig ett pm!
Jag är även intresserad av racingstövlar.

jag är 172 cm lång väger ca 80 kg och jag har 43 i skostorlek.

obs! inga sparkdräkter.

Jodå...här e ett till...

Bifogat

• Back.jpg
    Back.jpg
    38.2 KB · Visningar: 54
  • Front.jpg
    Front.jpg
    33.1 KB · Visningar: 58

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Mögel skrev:
JAG HITTAR INTE.... :mad: Jag kom vilse efter halva vägen... :gnissla

:lol

:hihi

Carpe me skrev:
Jag är likastor och har storlek 48 :va.

Verkar ju som om storlekarna skiljer sig något enormt, villket märke kör du på?
Jag har Dainese.

Hurru, dra ner lite på priten nu va, :7peta svängde ju mer än en orm :hihi

Inte du med : )

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...