Skinnställ med vitt i ....

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Skinnställ med vitt i ....Bilder .

Hejsan ! Jag funderar på ett skinnställ "Beriks" delat eller hel och dom är snyggast med vit/svart med betoning på vit...
Så jag undrar .. Är vit omöjligt att hålla vitt efter alla smetiga insekter :confused:

Mvh

Last edited:

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Väl infettat så går det att hålla rent, lite småfläckar blir det ju alltid men sånt får man tåla

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Har ett vitt/svart ställ och det funkar utmärkt att hålla det rent. Torkar man bort skiten innan den fastnat är det inga problem.

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Fuktig trasa med eventuellt lite mild tvål på så är den vita färgen fortfarande vit :tummenupp

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Mina två har fungerat bra..
men får väl gno lite en eller två ggr om året.. men det tar inte så lång tid.

/Freddan

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Har ett vitt/svart ställ och det funkar utmärkt att hålla det rent. Torkar man bort skiten innan den fastnat är det inga problem.

Jep du ska ha en våt duk i innerfickan, så genast du får en fluga lr motsvarande på stället så ska du torka bort det!:tummenupp

skämt åsido, det går att hålla rent. torka genast då du kommer hem, och smörja in stället lite nu och då, så torkar inte grodorna in djupt i skinnet!

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Tack för era svar :tummenupp

Lägger in några bilder på ställen jag gillar ..

Helställ..Är det något om man kör 90% gata :confused:

Verkar lite opraktiskt när man skall stanna och fika ..Eller hur är det , är d lätt att dra av överdelen vid tex fika ?
Och så har vi den där Puckeln...har svårt att vänja mig :) men dom är förbannat snygga framifrån ialf :Bugar

Lutar åt det delade på bilden...få se hur det går ..

Bifogat

• berik.jpg
    berik.jpg
    24.7 KB · Visningar: 58
  • berik hel.jpg
    berik hel.jpg
    26.3 KB · Visningar: 62
  • berik hel svvitgrå.jpg
    berik hel svvitgrå.jpg
    24.6 KB · Visningar: 49

-nemesis-

Medlem
Gick med
7 Jun 2007
Hoj
Kawasaki Z750 -04, gsx-r 750 -07
Kör du mest gata är det bättre med ett delat. Jobbigt att ha en massa hängandes runt benen när man ska fika. Det perforerade stället är dessutom mycket svårare att hålla rent.

Hoppas att det blir bra vilket du nu väljer :)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Det är inga problem att hålla rent. Köp en sån där plastburk med våtservetter på te x Biltema & ha i garaget. När du kommer hem från en runda så tar du dessa & gör rent ställ, hanskar, visir & stövlar med. Går snabbt & fungerar riktigt bra!

Gällande delat eller helställ så säger jag definitivt helställ!
Helställ sitter som gjutet & är bättre ur ett säkerhetsperspektiv, nackdelen är mycket riktigt inskränkningen i att ta på/av stället snabbt & smidigt, men detta lär man sig leva med snabbt.

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Köp delat.. Har inget försvar att komma med för delade ställ, det är helt enkelt så att jag föredrar ett delat framför ett helställ vid körning, men framförallt de lite längre fikapauserna. Dock var det svarta(huvudsakligen, lite vitt vare påre) helstället, längst ner av dina bilder, snyggast.
Själv kör jag med ett helsvart Arlen Ness( Black Star), delat, riktigt najs. Fast jag hade inte sagt nej till Arlens helställ i känguruskinn, det är fan snyggt, men jävligt överprisat.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Köp delat.. Har inget försvar att komma med för delade ställ, det är helt enkelt så att jag föredrar ett delat framför ett helställ vid körning, men framförallt de lite längre fikapauserna.

Precis! :fakta
Sjukt skönt att kunna dela stället vid fika. Så man kan sitta och skreva med sina lurviga ben i kallingar och skinnpaj.

Last edited:

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Precis! :fakta
Sjukt skönt att kunna dela stället vid fika. Så man kan sitta och skreva med sina lurviga ben i kallingar och skinnpaj.

Var ju inte riktigt så jag menade men om ni homos gillar å göra så så har jag inget emot de:tummenupp

:)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag vet att mowgli har rätt långt hår i armhålerna nuförrtin, så de funkar inte.

Eventuellt att vi kan kramas lite ändå :va

Låter toppen
Fifan vad härligt att OT-sabba en tråd mha en moderator! :D

För att säga ngt om vita skinnställ kan jag även tipsa om

2256599.jpg

Lite koncentrerad Jif på en blöt svamp så blir det mesta vitt igen

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Fifan vad härligt att OT-sabba en tråd mha en moderator! :D

Ja visst är de härligt:tummenupp

Vad annars ska man göra halv fem på söndag morgon, om inte flumma iväg lite i en annars seriös tråd:va

:rolleyes:

För att vara lite seriös, för det ska man vara

Tips till TS:
Blöt ner en "kökshandduk", eller annan lämplig trasa, i varmt vatten och applicera sedan det tidigare nämnda föremålet på det "flugiga" objektet. Efter cirka 4 minuter så är det enkelt att medelst diskborste/skurborste avlägsna eventuella bortgångna insekter:tummenupp
Funkar även på hjälmvisir och kåpdelar, men då bör något annat än en borste användas, exempelvis en tvättsvamp.

:tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...