Skinnställ, nu jävlar behöver jag hjälp!

Vilket ställ?

• Antal röstningar
    0

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
ställ 1 är ett alpinestars gpu. Köpte ett sånt på mcvaruhuset för 8995:- i mars 05. Priset verkar ligga kvar på samma nivå. Du ska absolut inte köpa ett för stort ställ och om det inte är något speciellt fel med det du har nu så tycker inte jag att du behöver byta :) (alternativt om du hittar något snyggt och prisvärt på mcmässan)

EDIT*
Jag har läst alla svaren igen och är inte helt säker längre... Vilka ställ är det som är 1, 2, 3 resp. 4? IoM att du skriver "ställ 1, okänt märke" när det står alpinestars på bröstet.. Kanske bara firefox som visar bilderna i någon annan ordning, har hänt på andra sidor.

Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Nicke_K skrev:
Du kan köpa Spyke på upp till 50% på Superbike i Göteborg när du ändå är nere på 2hjuls mässan det finns flera här på forumet som har gjort det i vinter kolla denna tråden. Superbike har mycket ställ hemma.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=104421&highlight=4race

jag är het på gröten nu, kostar dom liknade får fan någon gå å köpa ett rött/vitt st 54 åt mig, eller tror ni dom finns kvar till 2 hjuls mässan?

Är det spyke 4 jag har på mig där eller? stod bara spyke titan?

Magz skrev:
ställ 1 är ett alpinestars gpu. Köpte ett sånt på mcvaruhuset för 8995:- i mars 05. Priset verkar ligga kvar på samma nivå. Du ska absolut inte köpa ett för stort ställ och om det inte är något speciellt fel med det du har nu så tycker inte jag att du behöver byta :) (alternativt om du hittar något snyggt och prisvärt på mcmässan)

ställ 2 tror jag du menar

funderar på att köpa ett från superbike om de finns några kvar då kanske:rolleyes:

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
Mr Helmut skrev:
ställ 2 tror jag du menar

funderar på att köpa ett från superbike om de finns några kvar då kanske:rolleyes:

då är det väl något skumt med min webbläsare :argpådato

edit*
jäklar också då röstade jag på fel ställ :tungan Undrar hur många andra som gjort samma misstag och trott att ställ 1 är det längst upp till vänster, nr 2 det i mitten osv.

Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Magz skrev:
då är det väl något skumt med min webbläsare :argpådato

edit*
jäklar också då röstade jag på fel ställ :tungan Undrar hur många andra som gjort samma misstag och trott att ställ 1 är det längst upp till vänster, nr 2 det i mitten osv.

klantfel från min sida:(

aa får de hur de blir.....

Killen med för stort ställ:rolleyes: :hihi

Belhoo

Det här kallar jag konst!
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
R1:a -00
Mr Helmut skrev:
klantfel från min sida:(

aa får de hur de blir.....

Killen med för stort ställ:rolleyes: :hihi

Annars kan du köpa mitt för 4500:-

st. 54
Tycker det är för litet för mig.
nyskick.

Mvh. Erik

Bifogat

• PICT0035.jpg
    PICT0035.jpg
    107.1 KB · Visningar: 311

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Mr Helmut skrev:
jag är het på gröten nu, kostar dom liknade får fan någon gå å köpa ett rött/vitt st 54 åt mig, eller tror ni dom finns kvar till 2 hjuls mässan?

Är det spyke 4 jag har på mig där eller? stod bara spyke titan?

Det stället du provar på bilden kan nog heta titan det har aldrig tagits in till Sverige av Vartex som är grossist för Spyke, så jag vet inte om det är bättre än 4race. Men jag har svårt att tro att det är någon nämnvärd skillnad på dom 2 ställen. Ring Superbike och kolla hur många ställ som finns kvar och i vilka storlekar så vet du om det är lönt att vänta.

Med din vikt och längd tror jag att 54 kan passa dig. Men prova först innan du köper du kanske inte är anatomiskt rätt för Spyke :)

Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Nicke_K skrev:
Det stället du provar på bilden kan nog heta titan det har aldrig tagits in till Sverige av Vartex som är grossist för Spyke, så jag vet inte om det är bättre än 4race. Men jag har svårt att tro att det är någon nämnvärd skillnad på dom 2 ställen. Ring Superbike och kolla hur många ställ som finns kvar och i vilka storlekar så vet du om det är lönt att vänta.

Med din vikt och längd tror jag att 54 kan passa dig. Men prova först innan du köper du kanske inte är anatomiskt rätt för Spyke :)

det stället jag testar är mycket regälare än vad jag kan se på bilderna att Superbikes ställ är men så kanske de inte är.

Ska ordna med det här i morgon (ledig) få se hur de slutar

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
alltså, köper du ett nytt ställ så ska du fanimej behöva hjälp för att komma ur och i det, dom töjer sig som sagt 1 storlek och dom gör det fort också. För stort ställ = fladderpung över 90 knyck.

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Mr Helmut skrev:
Ställ 2
Köpt av *DanTheMan* för 4000kr Alpinestar ställ helställ som känns smidigt men lite smått.

Kan inte resa mig ordentligt obekvämt att gå med men känns ju ganska bra på cykeln, dock lite skitigt( kanske går att få bort ) annars bra skick. Skicka tillbaka/ inte skicka tillbaka?
----------------------------------------------------------------
Vad är det för strl? Ser inte för litet ut.
Kan va så att du inte är van med helställ.
Har två Alpinestars helställ Strl 50 och Strl 52
187cm/80kg DE sitter som ett ormskinn men helt underbara att köra i :banana

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hitecfrollo skrev:
Vad är det för strl? Ser inte för litet ut.
Kan va så att du inte är van med helställ.
Har två Alpinestars helställ Strl 50 och Strl 52
187cm/80kg DE sitter som ett ormskinn men helt underbara att köra i :banana

storlek 52 är det på den

ska ringa
ska testa
ska tänka

jo de är väll en del skilnad på hel och halvställ

------------------------------------------------------------

edit: ringde superbike nu och dom har inget ställ kvar i 52-54 som skulle funka

Last edited:

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Tror definitivt inte du ska köpa för stort, hängröv är fult!!
är 186/83 o kör med ett dainese 52... sitter som gjutet

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
kiwimaddog skrev:
Tror definitivt inte du ska köpa för stort, hängröv är fult!!
är 186/83 o kör med ett dainese 52... sitter som gjutet

hängröv är ingen fara, hockey röv här ( men spelar inte hockey )

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Jag har ett Spidi ställ strl 52 och är 184cm/98kg och har 44cm i omkrets runt mina armar. Jag har ett helvete med att kunna böja armarna ordentligt men annars sitter det gött över kroppen. Kanske något litet dock. Jag får inte in ett ryggskydd, det skall gudarna veta.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Argyle skrev:
Jag har ett Spidi ställ strl 52 och är 184cm/98kg och har 44cm i omkrets runt mina armar. Jag har ett helvete med att kunna böja armarna ordentligt men annars sitter det gött över kroppen. Kanske något litet dock. Jag får inte in ett ryggskydd, det skall gudarna veta.

jag har 51cm runt armarna så det skulle nog bli svårt med ett strl52 då kanske

*Skämtar*

men så du har det tänker inte jag sitta ca (365+omvägar)400 mil ner till stugan i spanien i alla fall:D ska ju vara lite skönt att ha på sig också

Jag ska ner till stan nu och testa lite olika

Rasorblade skrev:

jo de kanske de gör, ska testa lite olika märken nu får se.....

Last edited:

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Mr Helmut skrev:
Jag har riktigt jävla svårt att välja nu.......
-------------------------------------------------------------
Ställ 1
Okännt märke köpt på bakgata i Gibraltar, skönt och ordentligt med skydd kört med det i 2 år(delat)

Det här passar bra men känns som lite sämre kvalitet och känns dummt att snåla på skydd så jag tänkte byta men jag vet inte egentligen om det är nödvändigt

Detta äger jag nu och då är frågan om jag ska behålla det också?
---------------------------------------------------------------

Ställ 2
Köpt av *DanTheMan* för 4000kr Alpinestar ställ helställ som känns smidigt men lite smått.

Kan inte resa mig ordentligt obekvämt att gå med men känns ju ganska bra på cykeln, dock lite skitigt( kanske går att få bort ) annars bra skick. Skicka tillbaka/ inte skicka tillbaka?
Ställ 3 Spike Titan kostar nytt 12000kr stod det på prislappen men jag kan nu få det för ca 6000kr.....biligt??

Storlek 58 men känns lite som om det passar men är ju för stort men ska jag köpa det? Jag har möjligheten att skicka tillbaka ställ 2.

Är det dummt att köpa ett ställ som är lite för stort? är 18 år kanske växer:rolleyes: är lite drygt 180 och väger drygt 80 kilo
-----------------------------------------------------------------
Ställ 4
Vänta tills 2hjuls mässan och köpa ett där, dock är jag inte sugen på att lappa upp 8000kr eller liknade men spike stället skulle jag ju kunna gå med på.

--------------------------------------------------

Har underkläder och t-shirt under på fotona

Hur fan ska jag göra

Jag kommer köra en del bana har jag tänkt och även åka till spanien T&R + köra där i 6 månader :3freak ska ju helst kunna gå i det

nu tycker jag iofs att du har knarkat till ordningen med "ställ 1" kontra bild 1 osv.. hur som helst, det alpinestars som du har där med motorcykeln bakom, har ett likadant, är rackarns najs, men om det känns lite för litet i brädd men ok i längd så kolla på det svartgråa alpinestars stället, e nästan identiskt men lite bredare, hade sånt innan.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
hej där ute... jag köpte mitt ställ "4 race" på superbike och dom hade kvar en del 52 och 54 när jag hämtade mitt dagen innan julafton,

behöver jag nämna att jag är skitnöjd, tjatade dessutom till mej ett par Titanpuckar av den trevliga försäljerskan, såå 5600:- gav jag väl för klabbet kan man säga gott *nytt * år på er :) :)

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Det är ju så här också, att ett raceställ är ca 1/2 stl mindre än ett vanligt.
Skall du köra touring och kanske gå en del i skinnstället på tex semester, då är ett delat eller helställ utan puckel (ej ett raceställ alltså) att rekommendera.

mina 50 öre o erfarenheter

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...