korvgubbe skrev:Ja, de yttre.. de som man lossar/fäster varje gång
Vänta nu, menar du att du inte öppnar de inre varje gång? Verkar inte det vara ett synnerligen omständligt sätt att få på sig ett ryggskydd...?
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
korvgubbe skrev:Ja, de yttre.. de som man lossar/fäster varje gång
Markus skrev:Vänta nu, menar du att du inte öppnar de inre varje gång? Verkar inte det vara ett synnerligen omständligt sätt att få på sig ett ryggskydd...?![]()
korvgubbe skrev:Begreppsförirring märker jag..
Det som sitter mitt över magen öppnar jag varje gång. De som sitter utåt sidorna är de som man "ställer in" beroende på mängden korv man ätit.. dessa öppnar jag aldrig.
Det är det som sitter över magen som har en jäkla förmåga att lossna..
Markus skrev:Men om du inte öppnar de yttre, vad fyller de då för funktion? Har du så fet buk att du inte kan lägga dem omlott? Det är ju med dem man ställer in hur hårt skyddet sitter.
Jag tror du är chock efter all tjorisso.
Använder du ditt skinnställ till mer än att köra med då???Rasorblade skrev:Du har mer användning av ett tvådelat. (om du inte kör på bana så ofta)
*Handskar med förstärkning av plast eller kolfiber över knogar. Snåla inte på handskarna. Jag kör alpinestars GP plus, som jag tycker är ok.
gurra2fast skrev:Alpinestars är bra grejer med hög kvalitetskänsla!!
Bara att köpa det skinnstället förutsatt att det sitter bra på din kropp!!
Kan vara så att andra modeller/märken sitter bättre och då ger dom också ett bättre skydd...
Köp absolut aldrig ett för stort skinnställ!!!
Utan det ska sitta tajt... Mycket tajt!! Men man måste fortfarande kunna andas/kunna ha tarmarna kvar i det...
Så du måste prova det innan du exvis beställer det på nätet!! Viktigt!!
Var och testade ett ställ idag på MC-huset i malmö. Var ett spidi strlk 54 lr 56, minns inte. Är iaf 1.92 lång o väger 82-83kg. Var hyggligt i längden men löst om mage, rumpa o ben. O han i affären fråga om ja hade ngt emot om att d satt lite löst. Så nu är frågan, när man läst hur tajt det ska sitta, ska det vara så svårt att hitta rätt längd men som inte är så förbaskat brett annars. Han sa ju att ryggplattan tar lite plats, men i fan heller den tar ut så mkt "löst" skinns som där var.
Så, e d lugnt om det sitter "slappt" där o tajt resten lr bör jag testa massa andra för o kolla passformen (hade ju ffs bara d märket där :kocko , o andra handlaren i malmö hade knappt ngt hemma, beställer bara hem)
PANIK, vill ju hitta ngt som är både långt o "smalt"!!! Hoppas ngt har tips på ställ som är smalare runt bugen lol!
Sen en annan fråga, ja snacka me körläraren (krutgubbe i 55års åldern) och han hävdade att gore tex/allväders är minst lika bra som läder + att det är svalare. Tycker man läst mkt här om att läder är både säkrare OCH svalare, wtf?!
Jaja, hjälp och råd är alltid tacksamma!!!![]()
heke skrev:Hmm ingen som vill tipsa? Snart dax för o inhandla =(
plz
*lufta*
korvgubbe skrev:Ett ställ ska sitta TIGHT när det är nytt... Det går ut en hel del. NU kanske mitt är i tightaste laget men det har ändå vidgat sig en hel del.
Någon nämnde en tumregel som var:
"- Testa fram det som sitter bäst med ditt ryggskydd inanför. Sen köper du storleken under!"
Vad det gäller hjälm så åkte jag till AVA och testade en Shoei XR-1000 och sedan beställde jag den tusen spänn billigare härifrån:
http://www.louis.de/_2075d658315be5...526wgr%253D837%2526page%253D0&artnr_gr=203333
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |