Det är inte lag på att ha skinnställ.ekenz skrev:2429878Hejsan, jag undrar vad ni har för storlek på era skinnställ och hur långa ni är jag är ca 186-188, sitter nämligen och tittar på ett skinnställ.
Och en sak till är det lag på att man ska ha skinnställ när man kör?
#22 skrev:2429949Det är inte lag på att ha skinnställ.
Dock kan vissa försäkringsbolag kräva att du måste ha fullt skydd (skinnställ osv.) vid varje tur.
Storlekarna varierar per märke.
Jag, 175cm kort - Berik: 54-56 , IXS: 52-52, Arlen Ness: 54
Blev till slut ett IXS pga bättre passform på mig. (ixs RX5T + ixs Trenton)
Har den röd/svarta utav dem. (Både GP1:an och jackanekenz skrev:2430063Har du nå bilder på skinnstället? Du hade en gp1 va?
Om du har nå bilder på motorcykeln kan du stoppa ut det också.![]()
Jackan köpte jag under en utförsäljning, ganska billigt mot riktpriset, men byxorna gav jag full pris för så runt 6k, mer eller mindre.ekenz skrev:2430132okey, vad gav du för det?
#22 skrev:2430143Jackan köpte jag under en utförsäljning, ganska billigt mot riktpriset, men byxorna gav jag full pris för så runt 6k, mer eller mindre.
Tillräckligtekenz skrev:2430150Okydokie, vad gav du för cykeln.
#22 skrev:2429949Det är inte lag på att ha skinnställ.
Dock kan vissa försäkringsbolag kräva att du måste ha fullt skydd (skinnställ osv.) vid varje tur.
Storlekarna varierar per märke.
Jag, 175cm kort - Berik: 54-56 , IXS: 52-52, Arlen Ness: 54
Blev till slut ett IXS pga bättre passform på mig. (ixs RX5T + ixs Trenton)
Och att ha crosskydd ger ju verkligen ett jättebra skydd vid vurpa på asfalt.Mr EmCom skrev:2430068ok men inte har en sport-hoj 125:a så tycker jag det är jävligt gey om han har sparkställ
det ska vara cross-kläder..
Få se nu.. ja! Jag har bevisat det 2 gånger nu.KalleNorton skrev:2430906Och att ha crosskydd ger ju verkligen ett jättebra skydd vid vurpa på asfalt.![]()
Hur fort gick det när du körde omkull då? Jag syftar på att vurpa i relativt hög fart. Och, om du nu skulle klara dig utan blessyrer efter en vurpa med crosskydd så lär knappast din utrustning vara funktionell efter det. Det är däremot ett skinnställ.prulle skrev:2430944Få se nu.. ja! Jag har bevisat det 2 gånger nu.
ca 70 men det ändå, det ända som inte funkar är tröjan jag hade över, nu gled jag på skyden och inte nätet imellan men ändå.KalleNorton skrev:2430979Hur fort gick det när du körde omkull då? Jag syftar på att vurpa i relativt hög fart. Och, om du nu skulle klara dig utan blessyrer efter en vurpa med crosskydd så lär knappast din utrustning vara funktionell efter det. Det är däremot ett skinnställ.
ekenz skrev:2429878Hejsan, jag undrar vad ni har för storlek på era skinnställ och hur långa ni är jag är ca 186-188, sitter nämligen och tittar på ett skinnställ.
Och en sak till är det lag på att man ska ha skinnställ när man kör?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |