Skinnställ osv.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
ekenz skrev:
2443554 Jag väger ca 80 kg och är 187 lång på ett ungefär.

Så tror ni jag måste ha ett 56:ans storlek?

Nej, definitivt inte. 54 skulle jag tippa på. Kör själv på 54 i Dainese, jag är 190+, och 75 kg lätt. På längden är stället lite på gränsen, åtminstone i benen, men på bredden finns det mycket plats att fylla upp.
 

niilo

Återfallsförbrytaren
Gick med
1 Sep 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F, anno -95
Corax, från Tyskland?

Bärgren skrev:
2430359 Kom ihåg att din vikt spelar in också. Jag är 177cm och 60kg tung och har 48 på mitt Corax skinnställ.

Har du möjligen köpt ditt ställ från Tyskland? Funderar på att köpa från fc-moto.de men det här med storlekarna är verkligen inte lätt! Jag är 172cm kort och 70 tung - undrar om jag skulle kunna klämma in mig i "din" Corax 48?!

Länken till stället:
http://www.corax-online.de/detail.p...=120401&art2=02&art3=52&bereich=&back=9&img=0
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
niilo skrev:
2679801 Har du möjligen köpt ditt ställ från Tyskland? Funderar på att köpa från fc-moto.de men det här med storlekarna är verkligen inte lätt! Jag är 172cm kort och 70 tung - undrar om jag skulle kunna klämma in mig i "din" Corax 48?!

Länken till stället:
http://www.corax-online.de/detail.p...=120401&art2=02&art3=52&bereich=&back=9&img=0


Det är ett likadant ställ som mitt. Jag tror att du skulle kunna använda strl. 48 för jag fyllde inte till 100% ut mitt. Och strl. 50 var väldigt mycket förstort.

Kom ihåg att det ska sitta som ett korvskinn för att sedan forma sig efter din kropp. Då används skinnstället optimalt.
 

niilo

Återfallsförbrytaren
Gick med
1 Sep 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F, anno -95
Bärgren skrev:
2679832 Det är ett likadant ställ som mitt. Jag tror att du skulle kunna använda strl. 48 för jag fyllde inte till 100% ut mitt. Och strl. 50 var väldigt mycket förstort.

Kom ihåg att det ska sitta som ett korvskinn för att sedan forma sig efter din kropp. Då används skinnstället optimalt.

Tack för info! Jodå, jag är medveten att de skall sitta grymt tajt men problemet är att jag är aningen bekväm också :) Men man får väl lida lite i början. Provade ett rent racingställ (inte tvådelat) och killen som sålde tyckte det satt perfekt men jag kunde för sjutton knappt gå!

Var har du förresten köpt ditt ställ? Visst är det tvådelat?
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
niilo skrev:
2679863 Tack för info! Jodå, jag är medveten att de skall sitta grymt tajt men problemet är att jag är aningen bekväm också :) Men man får väl lida lite i början. Provade ett rent racingställ (inte tvådelat) och killen som sålde tyckte det satt perfekt men jag kunde för sjutton knappt gå!

Var har du förresten köpt ditt ställ? Visst är det tvådelat?

Jag köpte mitt på Starol i Enköping. Fast mitt är helställ.
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
larsson91 skrev:
2680414 en fråga bara vad tycker ni om detta ställ ? bra dåligt ? billigt dyrt ?
vet inte så mycket om priser osv så all information uppskattas :)

http://www.blocket.se/vi/10351543.htm?ca=2_s


Bra ställ, stöll kostar ju en slant så de lät ganska rimligt, men man prutar ju på allt. ;)

niilo skrev:
2679863 Tack för info! Jodå, jag är medveten att de skall sitta grymt tajt men problemet är att jag är aningen bekväm också :) Men man får väl lida lite i början. Provade ett rent racingställ (inte tvådelat) och killen som sålde tyckte det satt perfekt men jag kunde för sjutton knappt gå!

Var har du förresten köpt ditt ställ? Visst är det tvådelat?


Ska du ha ett skinnställ att gå promenade med eller åka hoj? Ska du åka hoj så behöver du inte kunna gå.
 
Last edited:

*MACKE*

Madass är min idol :fakta
Gick med
4 Jan 2006
Ort
linköping
Hoj
mellan hoj på g
tja , lånar tråden lite .. jag ska köpa skydd till våren men vet inte riktigt vad ja gska ha lr jo jag ska ha hel safty jacket o motard stövlar o cross hjälm .. nu till frågan ska jag ha skin lr gortex????? (kör motard)
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
*MACKE* skrev:
2682151 tja , lånar tråden lite .. jag ska köpa skydd till våren men vet inte riktigt vad ja gska ha lr jo jag ska ha hel safty jacket o motard stövlar o cross hjälm .. nu till frågan ska jag ha skin lr gortex????? (kör motard)

Köp ett bra skinnställ då det är säkrast. Motst¨åndskraften mot slitning är inte så stor mellan skinn och ett bra goretexställ, men oftast sitter skydden tajtare och är mer på plats på ett skinnställ.
 

*MACKE*

Madass är min idol :fakta
Gick med
4 Jan 2006
Ort
linköping
Hoj
mellan hoj på g
Bärgren skrev:
2682157 Köp ett bra skinnställ då det är säkrast. Motst¨åndskraften mot slitning är inte så stor mellan skinn och ett bra goretexställ, men oftast sitter skydden tajtare och är mer på plats på ett skinnställ.


okej .. men får ja plats med en hel saftyjacket under skin stället :näsblod .. får ha storlek 100 på stället (A)
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
*MACKE* skrev:
2682151 tja , lånar tråden lite .. jag ska köpa skydd till våren men vet inte riktigt vad ja gska ha lr jo jag ska ha hel safty jacket o motard stövlar o cross hjälm .. nu till frågan ska jag ha skin lr gortex????? (kör motard)
va är en safety jacket?
har aldrig hört talas om det:va
kör du motard kan du ju kolla lite på dom motard ställen som finns:)
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Mr.PB skrev:
2682307 va är en safety jacket?
har aldrig hört talas om det:va
kör du motard kan du ju kolla lite på dom motard ställen som finns:)


Som en tröja där skydd för hela överkroppen finns.

*MACKE* skrev:
2682168 okej .. men får ja plats med en hel saftyjacket under skin stället :näsblod .. får ha storlek 100 på stället (A)


Åk och prova hos en återförsäljare med din safetyjacket och beställ sedan på internet.
 
Last edited:

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
lerqa skrev:
2431609 Jag har ett IXS storlek 48 och jag är 183 väger cirka 75, allt går att töja...


Har ett lika, lika lång, nått kilo lättare, jag kan ha träningsoverall under mitt om jag pressar lite. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top