skinnställ, spyke 4 race bra/anus?

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
skinnställ, spyke 4 race bra/anus? "edit har hämtat det nu " Bilder

Hallå där ute i vinterkylan, har varit o kollat o provat ett spykeskinnställ "4race" nåt heter det... är det nån som har erfarenheter av detta skinnställ? Jag själv såg inga större brister men tänkte höra om det är någon annan som har "dåliga" erfarenheter, typ dåliga dragkedjor mm tacksam för snabbt svar /peter

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Tror både Håkan och ZebMacahan här på forumet har såna, Spyke i alla fall, och båda har vurpat i dem också så pm:a dem.

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
jag har haft mitt 4race i några år nu och har inget att klaga på, vurpat en gång med det och det höll fint. iofs badade jag mest i lecakulorna :hihi

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 390
red_ninja skrev:
Hallå där ute i vinterkylan, har varit o kollat o provat ett spykeskinnställ "4race" nåt heter det... är det nån som har erfarenheter av detta skinnställ? Jag själv såg inga större brister men tänkte höra om det är någon annan som har "dåliga" erfarenheter, typ dåliga dragkedjor mm tacksam för snabbt svar /peter

Hejsan.
Jag hade föregångaren till detta ställ och det är det bekvämaste och bästa jag haft. Vurpade i det också. Inga svagheter i dragkedja eller något rekomenderas varmt. Har haft arlen ness och alpinestars också, och spyke stället var det bästa av dem. Alla var raceställ utom alpinestars som var tvådelat.

gixxermixxer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
kanon alltså, bara bra erfarenheter hör jag, stället jag pratar om är ju ett helställ o det satt som smäcken, då blire ett sånt av :tomten till mej själv i julklapp :banana

homerone skrev:
Hejsan.
Jag hade föregångaren till detta ställ och det är det bekvämaste och bästa jag haft. Vurpade i det också. Inga svagheter i dragkedja eller något rekomenderas varmt. Har haft arlen ness och alpinestars också, och spyke stället var det bästa av dem. Alla var raceställ utom alpinestars som var tvådelat.

hej där, föregångaren.. är det pilot det?? Har sett några såna ställ i sommar, jäkligt snygga.

wima skrev:
jag har haft mitt 4race i några år nu och har inget att klaga på, vurpat en gång med det och det höll fint. iofs badade jag mest i lecakulorna :hihi

..he he ok, gott betyg alltså.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Spyke 4race är nog det skönaste stället jag kört med. Mycket smidigt ställ. Många klagar dock på att dom har väldigt tight passform som nya.

Jag har kraschtestat sånt ställ några gånger på bana och det där plastnätet som är sytt ovanför låren spricker lätt upp. Sen gick det alltid hål på skinnet med vid vurpa. Speciellt axlarna. Har aldrig varit med om det går hål vid axlarna på andra ställ vid småvurpor. Hände tre gg med Spyke 4race. Inget som är farligt då det sitter plastskydd under. Annars är det ett bra ställ som kan rekomenderas!

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Jag har också ett 4-race som har provkraschats några gånger. Jag fick samma sympton som Axxexs. Dvs hål på axlarna och det där plastnätet på låren, men det är ett riktigt skönt ställ.

Belhoo

Det här kallar jag konst!
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
R1:a -00
Nån som vill köpa mitt spyke 4 race st. 54?

Tyvärr har jag gjort ett felköp... det är för litet för mig, tjejen och mina polare garvade som tusan när dom såg mig :tomten

Det är obetydligt använt. PM:a om det är intressant.

Edit. det är rött, svart och vitt

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Har ett 4-race aldrig krashat med det. För kort avstånd mellan axlar och pung, skall töja ut det över vintern. I övrigt sitter det mkt bra. Snyggt ställ! Tjejerna gillar det. Enda nackdelen är att det samlas en massa flugor på det vita fältet på framsidan av axlarna. Eg så kommer flugorna oberoende på vilket ställ du har men har du vit färg där så syns dom bättre, dock inga problem så länge du torkar av det efter längre körningar. Finns säkert på rea nu så köp!

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Hallå Peter.Mitt West ställ är i grunden ett spyke4 race ställ.Skillnaden är alla logptyper och West loggan.Du har ju sett hur det sitter på mig och jag är supernöjd med stället och ventilationen är super på sommaren när det är perforerat

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Axxexs skrev:
Spyke 4race är nog det skönaste stället jag kört med. Mycket smidigt ställ. Många klagar dock på att dom har väldigt tight passform som nya.

Köp beggat då:D

Vill också ha spyke men finner ingen anledning då jag ska bara köra gata. än så länge iaf!

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Valentinic skrev:
Att köra på gata är farligare än på bana. :mattias

helt klart men orkar inte att ta av och på stället hela tiden. skola hem lixom kan bli jobbigt 10 min.

Rasorblade skrev:
Men hallå?!! Denna kommentar var väl den mest okunniga jag hört....

är dock "okunnig" men vad var det som var så fel med denna?
är mer passande att ha ett delat för gata tror jag talar för de flesta på sh.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
kAtanAmAn skrev:
helt klart men orkar inte att ta av och på stället hela tiden. skola hem lixom kan bli jobbigt 10 min.

är dock "okunnig" men vad var det som var så fel med denna?
är mer passande att ha ett delat för gata tror jag talar för de flesta på sh.

Kommentaren handlar inte om odelat eller delat skinnställl utan att det skulle vara säkrare att åka "gata". Det var det jag "hakade" upp mig på.
DET är okunnigt att säga!

Håller fullständigt med att delat är bättre för "gatåkning"

gixxermixxer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Wheeliegirl skrev:
Det är REA på Spyke-ställen på Superbike! :tummenupp

hej du.. ja det är på Superbike jag har kollat in detta stället fast jag vet inte om man kan kalla det för rea att ligga 600:- över bike THN:s spykepriser, hade rätta storleken o färgen funnits här hemma så hade jag slagit till direkt :)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
red_ninja skrev:
hej du.. ja det är på Superbike jag har kollat in detta stället fast jag vet inte om man kan kalla det för rea att ligga 600:- över bike THN:s spykepriser, hade rätta storleken o färgen funnits här hemma så hade jag slagit till direkt :)

bara å pruta!! :tummenupp

gixxermixxer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
kAtanAmAn skrev:
Vill också ha spyke men finner ingen anledning då jag ska bara köra gata. än så länge iaf!

varför då? Osmidigt? Jag tycker det verkar enklare att bara ner me dragkedjan o vika ner helställlet när man ska fika än o hålla på med dragkedjor i midjan.

Rasorblade skrev:
bara å pruta!! :tummenupp

jepp, det kan du lita på, annars kommer jag tvinga dom o lukta på mitt unkna Halvarssons ställ :D

btw vilken jobbig avatar du har :hihi

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping