skinnställ till motard

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Tjena! Skulle behöva lite råd innan köp av mitt första skinnställ.

Var och provade på lite olika berik-ställ idag i mcvaruhuset men jäääävlar vad man känner sig som robocop när man ska försöka röra sig :D Blir väl bättre ju mer man använt skiten antar jag... men kändes lite sådär att test-sitta på en motard i affären i ett race-ställ faktiskt.. Gick ju knappt att lyfta på armarna!

Tänker åka över till lelles i helgen nu när dem har feting-rea.. Antar väl att deras personal kommer vara lagom upptagen i stor-rean så blir lite sådär svårt att få ordentligen hjälp.

Någon kunde ge mig tips på vad som funkar att köra en frapp frapp-maskin med egentligen? Vad kör ni själva i när ni åker på gata? Hur har det funkat vid ev. krasch osv?

Det är 2-delat jag är ute efter föresten! Vill gärna kunna ta av mig jackan och så när man stannat

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Jag har sett såna här skinnställ till sporthojar men aldrig till motarder. Hoppas att du hittar nåt bra.

Bifogat

• bagster.jpg
    bagster.jpg
    63.9 KB · Visningar: 91

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag har sett såna här skinnställ till sporthojar men aldrig till motarder. Hoppas att du hittar nåt bra.

Lustigkurre! :D

TS:
Det finns ju specialställ som är anpassat för motard. Sedan så är ju nya ställ rätt bra mycket stelare än det som du "svettat in lite".
2-delade ställ är ju lättare att sitta upprätt med då de har stretch ibak och inte sitter ihop ifram över magen. Renodlade fartpyjamaser blir svårare om de är raceanpassade då de är i en del ifram ju.

Har inga problem att åka både sporthoj, offroad eller motard med mitt 2-delade Berik, så det är nog en "insvettningsfråga."

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Blev berikstället från mcvaruhuset i alla fall. Känner mig riktigt nöjd :) Sitter riktigt bra och tight med ryggskydd(satt nog på lite fel första gången jag var där).

P-G: Sånt måste lätt införskaffas haha!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...