Skinnställ utan märke - Vad tror ni?

Emil_in_hifi

Do you, do you dig destruction?
Gick med
5 Nov 2004
Ort
Borås
Hoj
ingen alls just nu....
lorkan skrev:
2274511 Vad tror ni om det här stället? Det är tydligen ett "noname"-ställ. Vad innebär det egentligen?

Troligtvis kopiat eller riktiga grejer? Jag är tänd på att köpa det, men tänkte höra här först..


Jävligt snyggt!! Tjöp!
 

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
ZX10R
Köp inte... Så jävla onödigt att chansa när det gäller säkerhetsutrustning :fatta!
 

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
R1 racer skrev:
2274585 Är det bara jag som är blind?
Ser då inget ställ i tråden :va

Nej jag är också blind :va

Nej nu e den där :argpådato bra jobbat. tycker dock du skall köpa märkesgrejer
 
Last edited:

Oljepingu

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Tokstaden
Hoj
Suzuki DR 800, DR 350
lorkan skrev:
2274511 Vad tror ni om det här stället? Det är tydligen ett "noname"-ställ. Vad innebär det egentligen?

Troligtvis kopiat eller riktiga grejer? Jag är tänd på att köpa det, men tänkte höra här först..

http://www.blocket.se/vi/8469379.htm?ca=23_7_s


du borde ju kunna hitta ett dainese ställ för samma pengar :7peta
det stället du har kollat på om du nu ska köpa det, ta reda på vart skydden i stället är testade om dessa är ce godkända
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
bapuba skrev:
2274816 du borde ju kunna hitta ett dainese ställ för samma pengar :7peta
det stället du har kollat på om du nu ska köpa det, ta reda på vart skydden i stället är testade om dessa är ce godkända

Jo, jag vet, och det är ju ett rätt så bra prutargument.. Jag hittar inte så många ställ som kan tänkas passa i Skåne, så jag får gå på dom som finns. Och ja, jag ska kolla om dom är CEgodkända.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
tycker också man ska satsa på "riktiga" grejer, som man vet är bra! :tummenupp
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Olof.B skrev:
2276673 Vad ska du med delbart ställ till? Du kör väl alltid med hela skyddsutrustningen? :mattias

Haha. Jo. Men om du vill stanna vid fiket och inte sitta i HELA stället hela tiden, eller överhuvudtaget kunna röra dig, är det bra med ett 2delat.
 

Bempson

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Blekinge
Hoj
ZX9R -98 **SåLD**
lorkan skrev:
2278847 Haha. Jo. Men om du vill stanna vid fiket och inte sitta i HELA stället hela tiden, eller överhuvudtaget kunna röra dig, är det bra med ett 2delat.

Ser ut som ett sådant jag har, fast detta verkar inte vara delbart. Du kan i så fall få köpa mitt som är delbart till ett bättre pris, bara använt det i ca 1 månad. Är nämligen ute efter ett helställ. PM:a om intresse finns.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Som det redan skrivits här på forumet innan så är det mer eller mindre samma skin på alla ställ oavsett märke. Det viktiga är att det är ordentliga sömmar! vilket inte brukar vara på de billiga okända ställen tyvär.
 

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-
philsson skrev:
2278915 Som det redan skrivits här på forumet innan så är det mer eller mindre samma skin på alla ställ oavsett märke. Det viktiga är att det är ordentliga sömmar! vilket inte brukar vara på de billiga okända ställen tyvär.
Sen är ju själva skydden olika med...på vissa ställ är det inte många, på andra känns skydden billiga och sitter inte bra. På vissa känns det perfekt!

Mitt tips till lorkan är...spara lite till och köp ett lite dyrare märkesställ. Testa olika märken för att komma fram till vilket ställ du föredrar. Ta hjälp utav mc-handlare när du ska köpa ställ, du kommer upptäcka att du skall ha ett tightare ställ än du först trodde (brukar bli så :tungan).

Och vill du sedan vara fräck köper du stället billigt ifrån nån tysk sida, som tex Mlol.de eller FC-Moto.de.

Efter att provat mig fram...och höjt ribban för vad jag vill ha (och ansett mig ha råd med), så slutade det med ett Dainese Kirishima Prof. helställ! :tomten

MVH
/PL0J
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
PL0J skrev:
2279155 Sen är ju själva skydden olika med...på vissa ställ är det inte många, på andra känns skydden billiga och sitter inte bra. På vissa känns det perfekt!

Mitt tips till lorkan är...spara lite till och köp ett lite dyrare märkesställ. Testa olika märken för att komma fram till vilket ställ du föredrar. Ta hjälp utav mc-handlare när du ska köpa ställ, du kommer upptäcka att du skall ha ett tightare ställ än du först trodde (brukar bli så :tungan).

Och vill du sedan vara fräck köper du stället billigt ifrån nån tysk sida, som tex Mlol.de eller FC-Moto.de.

Efter att provat mig fram...och höjt ribban för vad jag vill ha (och ansett mig ha råd med), så slutade det med ett Dainese Kirishima Prof. helställ! :tomten

MVH
/PL0J

Mm och du kör 125 Touno också. Antar att du har sparat och slitit hårt för allt? :rolleyes:

Jag har förövrigt hittat ett Prexport-ställ i affär som är helt ok, dock möjligen på gränsen för korta i benen, men jag kan inte ha en storlek större så det måste bli den nästan förkorta (54). Tyvärr kostar det mer än jag har råd med för stunden, så det blir att leta vidare på beg. marknaden.. :gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top