Huvudsaken är att man har kläderna på sig, gore-tex eller skinn, köper man något man inte trivs i så blir det liggandes i garderoben och där skyddar det inte. Skinn har en mycket högre tålighet mot nötning och skydden i skinnstället brukar sitta mer på plats (om man har rätt storlek). Skinnstället blir varmt på sommaren och kallt på vintern, gore-texstället blir troligen lika varmt på sommaren men varmare på vintern eftersom du har löstagbart foder. Skinnet har inget foder och stoppar inte kylan, blåser det kallt på skinnet så blir det kallt. Jag kör alltid i skinn och kompletterar med jacka utanpå vid kyla/regn, jag känner mig inte säker i tyg.
Skinn eller gore-tex beror på hur du tänker använda grejorna, ska du köra i alla väder, kanske på vintern, och vill ha det varmaste och bekvämaste så köper du gore-tex. Vill du ha det som är allra säkrast och kan tänka dig att dra på dig en vindjacka när det är kallt så köper du skinn. Oavsett vad så köper du något kvalitetsmärke, ser till att det är rätt storlek (skinn töjer sig mycket), se till att ditt ryggskydd passar under (det som sitter i gore-texjackorna kan du kasta) , köp det du tycker är snyggt och bekvämt och framför allt, se till att du använder skyddskläderna VARJE gång du kör.
Vill du ha gore-tex, skit i om någon tycker att det är pinsamt att köra med det på en sportcykel, trångsynta människor finns det gott om. Man kör i det man vill.