Skinnställ

Racermatte

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Umeå
Hoj
R6 på inrullande
Tja!
Ska köpa skinnställ och blev lite smått chockad över priserna :confused:
Har kikat runt hos handlarna i stan och det billligaste 2-delade som jag hittade gick på 9495:-
Har hittat ett probiker speed för 3995:- som är snyggt på bikeshop.se. Gick inte att länka tyvärr.
Undrar om det funkar eller är skit och man måste punga ut med dom fem extra lakanen?
Och vad är viktigt att tänka på när man köper ett?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Finns väl "kända" märken för runt 5k Lindstrands bla .... Eller beg kvalitetsställ på blocket...
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ska du ha bra grejer så kostar det. Så är det bara. Har du råd att lägga pengar på en hoj så måste du ha råd att lägga pengar på bra ( & tyvärr oftast dyr) utrustning.

Slarva inte med säkerhetsutrustningen. Köp en bra hjälm, ställ, stövlar, handskar & ryggskydd. Dyrt är inte alltid bäst, men oftast.
 

Racermatte

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Umeå
Hoj
R6 på inrullande
X-up du har nog rätt. Klart jag har råd med grejer om jag har råd med hoj men vill göra det så lindrigt som möjligt :)
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Allvarligt?

Är det ingen som ens försöker söka om något liknande tagits upp tidigare?

Jag fick upp 20 sidor(med SH:s sökfunktion)!!!!!!!!!!!!

Det här är väl inte riktat enbart till trådskaparen men SKÄRPNING! Det här måste vara den tionde skinnställs tråden sen nyår!

Köp förra årets ställ från fc-moto om du vill ha det billigare pungt...
 
Last edited:

Racermatte

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Umeå
Hoj
R6 på inrullande
Är färsk här ett par dagar bara så ber så mycket om ursäkt om jag förolämpad dig med andra.
 

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Ort
Scottsland
Hoj
Skeppshult
"Betalar man för en fiat får man inte en Rolls royce" är ju ett gamalt uttryck som stämmer rätt bra.
Snåla aldrig med skydd du får inte oftast en andra chans.....
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Är färsk här ett par dagar bara så ber så mycket om ursäkt om jag förolämpad dig med andra.

Som jag skrev så var det inte enbart riktat till dig men att en liknande tråd startas inom 3-4 dagar är högst troligt!

Är det bara jag som innan jag ens kom till sporthoj kunde ett antal tillbehörssidor + ebay?

Det borde finnas en funktion som tvingar dig att söka efter liknande trådar INNAN man startar en ny!

Återigen ledsen för att du fick ta detta i din tråd!
 

Lagerkungen

Asfaltsallergiker
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Malmö
Hoj
Ombyggd Yamaha FZS600
Blocket kryllar av finfina saker...
"Alla" :tungan vet ju att sporthojspiloter är sjukt rädda om sina prylar för det kostar sjukt mycket i nypris...så köp ett beggat Arlen Ness eller liknande för 3-4000, så gjorde jag och absolut inget fel på det!
Nä, jag fick ingen stamtavla till kossan som stod för skinnet men jag litar på att det räddar mig från otrevliga skrapsår ändå!
Köpte även ett Halvarsson Track för halva priset på blocket...aldrig använt, kan ju bli hur billigt som helst! :tummenupp
 
Last edited:

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Är färsk här ett par dagar bara så ber så mycket om ursäkt om jag förolämpad dig med andra.

Probiker funkar alldeles utmärkt, jag köpte mitt på www.louis.de 2700:- någon månad sedan hade det på rea för på det för 1500!!! Nu kostar det 2700 igen, men det är bra, tjockt skinn ser ok ut, och har fina sömmar. Dock får man köpa tjockare skydd och sätta in för de som sitter i orginal e lite tunna.

Bry dig inte om surisarna, hade alla använt sökfunktionen hade vi haft en ny tråd i veckan på detta forum. Vilket inte hade varit något vidare skoj...
 

Racermatte

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Umeå
Hoj
R6 på inrullande
Jag har ju hittat ett antal tillbehörs sidor men undrar över kvaliten eftersom det är sånna enorma prisskillnader. Och skulle inte fråga om jag redan visste en massa om hojar osv.
Men JTP Låter kung det där ska kika runt på den sidan. Tackar för tipset :)
 

ulven

Hålla stålet
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Segeltorp
Hoj
Supermoto-08
Jag har ju hittat ett antal tillbehörs sidor men undrar över kvaliten eftersom det är sånna enorma prisskillnader. Och skulle inte fråga om jag redan visste en massa om hojar osv.
Men JTP Låter kung det där ska kika runt på den sidan. Tackar för tipset :)

Jag har ett oanvänt axo storlek 52/2-delat Röd/Vit/Svart 2000:-
Hör av dig om du är intresserad Roger Tel:0708-660165
 

ochbilengårbra

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Vasastan
Hoj
Den lilla gröna rackaren..
Allvarligt?

Är det ingen som ens försöker söka om något liknande tagits upp tidigare?

Jag fick upp 20 sidor(med SH:s sökfunktion)!!!!!!!!!!!!

Det här är väl inte riktat enbart till trådskaparen men SKÄRPNING! Det här måste vara den tionde skinnställs tråden sen nyår!

Köp förra årets ställ från fc-moto om du vill ha det billigare pungt...



"pungt"? :klappar
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Racermatte skit i bitterifttorna, bevisligen har de för mycket tid över så de kollar runt på forum efter första chansen o skriva "DET FINNS EN SÖKFUNKTION BLA BLA Bla bla..."

Ska du köpa beggat från blocket så kolla så skitet inte är vurpat, såg en killen som försökte sälja ett märkesställ för 4k som "bara" hade ett hål på ena skinkan.

Om du ska komma undan billigt så kolla med butiken i fråga för köper du komplett utrustning för de kan ge bra med rabatt.

Annars så är det som många sagt ebay fc-moto mfl som gäller.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top