Skinnställ

mrhenkiz

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
Ingen ännu..
Hej!

Skall denna månaden köpa all mc-utrustning och har några frågor om skinnställ. Jag är 172-173cm och väger ca 64kg. Hade tänkt att gå upp 5kg ungefär till sommaren. Är det en dum idé att jag köper stället nu och bör vänta tills jag gått upp dessa kilon. Eller kommer det att töja sig såpass "mycket/lite" :va
 

hpnotiq-r6

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Förstår inte riktigt varför du inte kan vänta med att köpa det när det väl är dags.

Ifall du nu verkligen vill införskaffa dig ett skinnställ nu så spelar inte strl någon större roll, det töjs tillräckligt.

Jag kan gissa på att du har strl 50 på alla icke italienska ställ och 52 på alla italienska. (ska bli kul o se om det stämmer)

good luck

/T
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Uhm, jag är (iaf var innan jag klotade) 186 och 88. Jag hade A-stars race replica i 52. Det var tight, men knappast så att jag behövde hjälp för att komma i det. 52 för TS låter åt helvete för stort. Kommer ev. köra 50 i mitt nya ställ.
 

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Mas i Malmö
Hoj
Monster 900
Jag kör Berik ställ strl:50

Är 175/72


Så länge du inte ska använda stället nu på en gång så är det bättre att vänta, dessutom så lär det finnas 09 modeller att köpa till lägre priser under vintern eller våren då årets nya modeller kommer in.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Nu vill jag inte vara ett skithål men ffs, åk till din lokala MChandlare och låt dem kränga på dig ett med däckjärn så du inser hur förbannat tajt det ska sitta.

Jag gjorde misstaget att inte gör det och när jag passerar 220 km/h så håller jag på att fladdra bort (okej okej, DBglas är inköp men ni fattar principen).
 

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Lund
Hoj
Thunderace 1000R -00
Viktiga e ju att det sitter bra i slut ändan.. För hur bra förare blir du om det e obekvämt!
Om du går upp 5kg så kommer det knappast att göra nån skillnad i passform så vidare du inte lägger allt på magen! ;)
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Förstår inte riktigt varför du inte kan vänta med att köpa det när det väl är dags.

Ifall du nu verkligen vill införskaffa dig ett skinnställ nu så spelar inte strl någon större roll, det töjs tillräckligt.

Jag kan gissa på att du har strl 50 på alla icke italienska ställ och 52 på alla italienska. (ska bli kul o se om det stämmer)

good luck

/T

Ojojoj så fel.

Jag kör Spyke, jag är 175cm / väger ca 70-75 beroende på hur mycket pizza jag stoppat i mig (vägde faktiskt 82 i somras och det funkade fortfarande att tävla i)

jag har strl 48. Sitter som ett skinnställ ska!

/ jens
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Förstår inte riktigt varför du inte kan vänta med att köpa det när det väl är dags.

Ifall du nu verkligen vill införskaffa dig ett skinnställ nu så spelar inte strl någon större roll, det töjs tillräckligt.

Jag kan gissa på att du har strl 50 på alla icke italienska ställ och 52 på alla italienska. (ska bli kul o se om det stämmer)

good luck

/T

skinnställ kan ju vara billigare på vintern??
 

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Halmstad
Hoj
CRF250
Precis beställt Probiker-ställ från louis.de

Strl 48, är 180 och väger 71kg... hoppas man kan andas i det :)

Töjer väl sig ganska mkt...
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Fick precis hem ett Arlen Ness idag, 181cm 67kg. Storlek 50 sitter prefekt, hade samma märke storlek 50 med innan men då i delat ställ satt bra men inte alls lika bra skulle nog haft 48 då. Vilket jag händelsevis hade i mitt första delade (Spidi ställ).
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
När du provar ett skinställ, så för att hitta rätt storlek, så ta ett exempelvis coolmax-underställ på dig...och sen testar du... Du kommer lätt gå ner en storlek eftersom det blir som ett lager smör nästan när du kränger på dig det...

5kg upp och ner töjer du ju ut... Inga som helst bekymmer...
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
172/66 Stlk 48 i Spyke (attans lite stort) för att spä på osäkerheten....
 

Icecold

Medlem
Gick med
29 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
TL1000Ssstreetfighter-99, Yamaha XS650 -81 soon to become a flattracker, DRZ400SM -06, R6-08
Ska du bli fet eller bruka anabola steroider? 5kg till sommaren? Det är ett knappt kilo i månaden... Ganska mycket.

Om du bara är ung och växer och därför tror att du ska gå upp så mycket i vikt till sommaren skulle jag vara mer oroad över att din längd ändras.

Men är det så att du planerar att bli fet så kan skinnstället bli tight. Män har en tendens till att bli feta om magen och det ser inte bra ut med stora magar i skinnställ.

Seriöst tror jag inte du ska oroa dig alls. Skinnstället som sitter tight idag kan nog töjas så pass att det passar till våren ska du se!
 

Bifogat

  • fat_biker_1.jpg
    fat_biker_1.jpg
    36.3 KB · Visningar: 529

mrhenkiz

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
Ingen ännu..
Jag tänkte mest köpa alla skyddet nu då det väl skall vara billigare nu under vintern? Vet inte hur länge rea:n brukar hålla på så därför jag tänkt skaffa skydd nu. Tack för svaren :Bugar

Ska du bli fet eller bruka anabola steroider? 5kg till sommaren? Det är ett knappt kilo i månaden... Ganska mycket.

Om du bara är ung och växer och därför tror att du ska gå upp så mycket i vikt till sommaren skulle jag vara mer oroad över att din längd ändras.

Men är det så att du planerar att bli fet så kan skinnstället bli tight. Män har en tendens till att bli feta om magen och det ser inte bra ut med stora magar i skinnställ.

Seriöst tror jag inte du ska oroa dig alls. Skinnstället som sitter tight idag kan nog töjas så pass att det passar till våren ska du se!

Börjat träna nu igen så kommer väl gå upp i både muskler (ganska snabbt iom. muskelminne) samt fett. Dock blir det jämnt fördelat med fortfarande synliga magrutor. Vill ju inte ha någon vinterpäls på sommaren :D
Det som jag förlorat mest fett på är benen och därför är jag större på överkroppen så därför är jag lite osäker på att stället sitter bra om benen om det passar överkroppen som ett smeck. Finns det någon lösning på detta tror ni, om jag nu inte skulle gå upp såpass mycket på benen ?? Man kanske kan köpa överdelen och underdelen i olika storlekar ?? :confused:
 
Last edited:

Lardi

Medlem
Gick med
5 Jun 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Såld =(
Hos många mc handlare går de att variera storlekar på under/över delar.. Dvs 50 jacka och 48 byxa t ex..

Men va menar du med gå upp snabbt i muskler? Muskler går inte bygga på en dag, de gör därimot fett.. Muskler kan man inte bygga mer än 1-2 kg /år om man sköter kost/näring/sömn väldigt bra.. Men vatten och fett kan man gå upp mkt mer.. :)
 

mrhenkiz

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
Ingen ännu..
Hos många mc handlare går de att variera storlekar på under/över delar.. Dvs 50 jacka och 48 byxa t ex..

Men va menar du med gå upp snabbt i muskler? Muskler går inte bygga på en dag, de gör därimot fett.. Muskler kan man inte bygga mer än 1-2 kg /år om man sköter kost/näring/sömn väldigt bra.. Men vatten och fett kan man gå upp mkt mer.. :)

I mitt fall så bygger jag lätt upp mig på några månader då jag varit större tidigare och muskelminnet kommer ihåg det. :). Sen vill jag givetvis ha lite mer fett, då jag ligger runt 8-9% nu.

Tackar för svaret!
 

Mr. Black

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
Karlstad
Hoj
Honda CBR 900 RR Fireblade och Yamaha FZR 600
Själv är jag 173/70 och kör i ett Alpinestars strl 48 och tycker att det sitter bra. Men om jag skulle tävla och endast tänka på säkerheten skulle jag åla mig i ett 46!

Bara å ta små andetag och njuta av tanken på att det kommer att töja sig:)

/Mr. Black
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top