Skinnställ !

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
nicke skrev:
okey, men kan det inte va så att (enligt rykten vad jag hört iallfall) att vissa storlekar från vissa länder är större/mindre än annars?... om ni förstår vad jag menar?.. men jag få ta och pröva en 50 och är det alldeles för litet så får jag ta en 52, men 50 kan väll inte vara för stort för mig?

Jo det kan de. Jag är som sagt 178 och st 50 är i största laget på mig i längden, det är ett Dainese jag har.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
cRoC skrev:
Jo det kan de. Jag är som sagt 178 och st 50 är i största laget på mig i längden, det är ett Dainese jag har.

Man kan inte bara gå på sin längd vikten spelar stor roll. Är själv 182 och väger lite mer än 90 en 54 sitter på mej.

Race ace

Killen med de röda stövlarna
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
GSX750R -97
Åk på en MC-affär och testa olika ställ. Även om ni inte köper ett där kommer ni få lite kött på benen när det gäller hur olika ställ sitter, gå även på de dyrare ställen och känn skillnaden.

Men framför allt se till att ni har ett när ni kör och att det har riktiga skydd. :tummenupp

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Race ace skrev:
Åk på en MC-affär och testa olika ställ. Även om ni inte köper ett där kommer ni få lite kött på benen när det gäller hur olika ställ sitter, gå även på de dyrare ställen och känn skillnaden.

Men framför allt se till att ni har ett när ni kör och att det har riktiga skydd. :tummenupp

men som han säger i annonsen
-"Kraftigt nötskinn med CE-godkända skydd
i skuldra armbåge,knä och rygg.
Knäpuckar"
så borde väll de räcka, eller ska jag ha ett extra ryggskydd?
jahop, nu är ett ställ iallfall beställt (eler vad man ska säga)
blev ett grå/svart i storlek 50.. :tummenupp (obs, bilden är lite matt)

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    23.3 KB · Visningar: 61

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
nicke skrev:
så borde väll de räcka, eller ska jag ha ett extra ryggskydd?
Jag har ett riktigt ryggskydd också, ryggen är ju en ganska viktig del. I början tänkte jag inte komma i stället öht men stället töjer sig och man får mera teknik. Sen om man har ryggskydd har man nånstans att lägga kalaskulan om man står toppless i depån och de kommer nåra :tuttar :tummenupp

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Tja!
Jag är lite undrande ang "tight ställ". Jag kör inte bana ännu, utan åker gata från mars-första snön i princip. Jag har alltid haft ställ med plats för lite varma kläder inunder, och visst på sommaren sitter det lite löst. Skydden i stället är justerbara så att positionen kan ställas in efter hur mycket kläder man har under. Antar att tigtha ställ rekommenderas pga att skydden ska sitta kvar på rätt plats när man klivit av hojen och snurrar bredvid den? Finns ju ganska många som kör med allväderställ, som är betydligt "otightare" än mitt skinnställ, så jag vet inte om det är lite "överdrivet" att rekommendera det för gatkörning? Ska man bara köra bana är det ju enklare att vara konsekvent. Tja, lite tankar, "opinions are like a**holes, everyone has one"!
/Hasse

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...