Skinnställ

WrathChild

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
Harris Magnum 2 -86
Hej!

Nu när våren börjar närma sig är det ju dags att införskaffa sig ett skinnställ. Jag har kollat runt lite på nätet efter begagnade skinnställ och hittat ett märke som heter ”High Five”. Är det någon som vet om det är ett bra ställ?

Begagnat priserna är mycket låga, jag har hittar för runt 2k. Vad kostar de nya?

Med vänlig hälsning
Robin Eklind

P-E

Guest
De billigaste går väl på 4-5 tusen. Men du kan få lite bättre från t.ex. Dainese för 8000. Sen finns det värsting racingställ för 12-18 tusen.

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
WrathChild skrev:
Hej!

Nu när våren börjar närma sig är det ju dags att införskaffa sig ett skinnställ. Jag har kollat runt lite på nätet efter begagnade skinnställ och hittat ett märke som heter ”High Five”. Är det någon som vet om det är ett bra ställ?

Begagnat priserna är mycket låga, jag har hittar för runt 2k. Vad kostar de nya?

Med vänlig hälsning
Robin Eklind

Finns väl annars ett som man beställer från tyskland eller nåt liknande; Vanucci. SKa tydligen hålla ganska bra kurs :)

sök efter vanucci här på forumet så hittar du nog, finns nog några trådar om dom

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
High five kostar ca 5000:-, http://www.handelsboden.com/index2.html. Jag tycker att märkesställen sitter bättre. Ett ställ för 8000-9000 kr är ofta möjligt att få ner 10 % antingen rakt av eller i samband med vår rea. Utgående märkesställ kan man ofta hitta för 5000-7000 kr. :D

P-E

Guest
Tycker dock inte du ska snåla med skinnställ, samma sak med hjälm och stövlar och sånt. Det är en billig försäkring!

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
Klicka in på Bikeshop loggan här bredvid. De har Vanucci ställ till bra priser såg jag :)

//Danne//

stödhjul till r1:a köpes omgående !!!
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
R1-03, Super minis-04 och Peugot fox super sport rr
WrathChild skrev:
Hej!

Med vänlig hälsning
Robin Eklind

Har legat bakom en kille som slog runt i ett sådant ställ.... :hihi
Det såg inte så bra ut sen..upptrasat som hulkens jeans...så jag skulle inte rekomendera det...man får vad man betalar för som det så fint heter....

Jag har ett spyke 4-race helställ till salu för 9000 kr aldrig använt i storlek 54..

Last edited:

FreddaGädda

Guest
GST Spyder skrev:
Klicka in på Bikeshop loggan här bredvid. De har Vanucci ställ till bra priser såg jag :)

Dom såg ut att vara kopplade till louis.de. Säljer "deras" grejer fast till något höjt pris :confused:

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha