Skinnställ

Sommar

Guest
Jag har ett litet problem när det kommer till skinnställ. Har lite för breda höfter och för smal överkropp, så de flesta ställen är antingen för stora upptill eller för små nertill. Någon som har något förslag om hur jag ska göra när jag ska inhandla mig ett ställ?

Och vart hittar man ställ till vettiga priser?

coisa

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Yamaha FZR 1000, Suzuki GSX750R, SeaDoo Bombadier
Jag hade problemet med att jag är storväxt... men jag fick tag i saker på lelles i uppsala, Vet inte hur de är hos andra men där kan man köpa en storlek upp och en nere... till vettiga priser...

Kan rekomendera dem varmt...

Sommar skrev:
Jag har ett litet problem när det kommer till skinnställ. Har lite för breda höfter och för smal överkropp, så de flesta ställen är antingen för stora upptill eller för små nertill. Någon som har något förslag om hur jag ska göra när jag ska inhandla mig ett ställ?

Last edited:

Sommar

Guest
coisa skrev:
Jag hade problemet med att jag är storväxt... men jag fick tag i saker på lelles i uppsala, kan rekomendera det varmt...

tackar, får ta o åka upp dit o kolla om jag hittar något bra ställ.. :)

Machinehead

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Blackbird
Skicka ett pm till stinsen här på forumet.
Han har både skinnställ o allvädersställ till riktigt bra priser :tummenupp .
Har själv ett av hans skinnställ, helnöjd med det.

gammelgixxern

Finns inte mer :>(
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
M1800R
Hur är de i storlekarna,,såg de svarta ställen var snygga
Jag väger 80kg ?

Machinehead skrev:
1428360 Skicka ett pm till stinsen här på forumet.
Han har både skinnställ o allvädersställ till riktigt bra priser :tummenupp .
Har själv ett av hans skinnställ, helnöjd med det.

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Miss April
Sommar skrev:
1428339 Och vart hittar man ställ till vettiga priser?
jag ser ut som en wookie ungefär så jag hade lite problem å hitta passande läder.. har beställt ett från PSI som borde drälla in nästa vecka, kostade 9000:- o måttsytt.. får dock återkomma med bild o omdöme senare dock..

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Sommar skrev:
1428339 Jag har ett litet problem när det kommer till skinnställ. Har lite för breda höfter och för smal överkropp, så de flesta ställen är antingen för stora upptill eller för små nertill. Någon som har något förslag om hur jag ska göra när jag ska inhandla mig ett ställ?

Får man fråga vilka mått du har? Jag själv anser mig ha ganska breda höfter i jämförelse med resten av min kropp. 102cm mätte jag just att ja va. I övrigt är jag 167 cm lång o väger 63 kg, men vägde 65kg när jag köpte mitt ställ. Jag har haft stora problem med att komma i damställ, men så åkte jag till bike i trollhättan o provade ett berik herrställ i stl 48 och det funkade! De har just nu billiga Alpinestarsställ.
http://www.blocket.se/vi/8720632.htm?ca=15_s

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Jag har samma problem som du med breda höfter och breda armar med för den delen. När jag köpte ställ i höstas blev det ett från cykelfabriken i Lomma för det vara det enda som passade.

Jag har normalt storlek 44(46) och är 1,77 men har bred bak och det är skitsvårt att hitta ett ställ som är brett nog över rumpan utan att det sitter som ett tält över resten av kroppen eller som slutar halvägs ner för armar och ben.

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
coisa skrev:
1428345 Jag hade problemet med att jag är storväxt... men jag fick tag i saker på lelles i uppsala, Vet inte hur de är hos andra men där kan man köpa en storlek upp och en nere... till vettiga priser...

Kan rekomendera dem varmt...

Trodde inte att man kunde det, köpa en storlek uppe och nere. Låter ju utmärkt, måste jag undersöka vidare! Nån som vet fler ställen än Lelles där man kan köpa olika storlekar?

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
~Settan~ skrev:
2302030 Trodde inte att man kunde det, köpa en storlek uppe och nere. Låter ju utmärkt, måste jag undersöka vidare! Nån som vet fler ställen än Lelles där man kan köpa olika storlekar?

Det kan man väl alltid göra när man handlar 2-delat? Framförallt byxor kommer i en del olika storleksvarianter per modell för att passa långbenta, kortbenta osv.

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
sweborn skrev:
2302097 Det kan man väl alltid göra när man handlar 2-delat? Framförallt byxor kommer i en del olika storleksvarianter per modell för att passa långbenta, kortbenta osv.

Ja, i vanliga fall kan man ju det. Men av nån anledning har jag fått för mig att det inte gäller ställ. Ska minsann undersöka det när det är dags att shoppa nytt.

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Jag köpte ett Bullfighter ställ för en ganska vettig peng, sitter som en smeck :) , testa ett sånt om du kan hitta det någonstans i dina trakter. Är det någon annan som har ett Bullfighter-ställ?? Vad tycker ni om det??

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning