Skinnstället.

viiper

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Gsx-r 1000
Jag har lyckats åka lite på skinnstället istället för mc och nu ska jag lämna in det hos förs.bolaget för att få ut ersättning. Byxa, skor och handskar är duktigt trasiga men jackan är det bara lite märken på ryggen och lite på armen, räcker det för att få ut en ny eller måste det vara hål för att det ska betala ut ers. för den oxå??? någon som har erfarenheter av detta?

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Visste inte ens att de betalade ut ngt för kläder, tillbehör etc...
Försäkringen gäller väl bara hojen? :va

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
fezt skrev:
Hemförsäkring tar all skador på utrustning, om inte föraren blev skadad. Blev föraren skadad tar trafikförsäkringen det..

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
viiper skrev:

Mest troligt ær att de antinger ger dig før hela stællet eller inget alls. Tror iof tyværr du får kærvt med att få mcførsækringen tæcka dessa kostanader men lycka till.

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
viiper skrev:
Jag har lyckats åka lite på skinnstället istället för mc och nu ska jag lämna in det hos förs.bolaget för att få ut ersättning. Byxa, skor och handskar är duktigt trasiga men jackan är det bara lite märken på ryggen och lite på armen, räcker det för att få ut en ny eller måste det vara hål för att det ska betala ut ers. för den oxå??? någon som har erfarenheter av detta?

Kräv att hela stället ska bytas...

Jag repade mitt ställ lite på gata... sen gled jag av på kinnekulle ett år efter... då sprack det i sömmen (vid höften, där det var repat sen tidigare)... Sömmarna kan vara slitna och blivit belastate utan att det syns = kan slitas isär som i mitt fall!

Ett litet ärr som minne från när man haft skoj är iofs helt ok :tummenupp

Har du helförsäkring så ska de ersätta allt... kan vara repor på dina jeans under, klocka... Allt! :Rockbanan Det är ju därför man betalar försäkring!

Last edited:

Gustaf

gkn
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
-
viiper skrev:

Du borde få ett nytt.... min jacka var inte heller speciellt sliten efter en krash men jag fick kr för hela stället! (trygg hansa)

viiper

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Gsx-r 1000
Tack grabbar.

Ska ner en sväng sen och se vad dom säger. Men som sagt det är ju inte lika säker som innan, sömmar och skydd har tagit en smäll så om man skulle gå omkull ordentligt nästa gång (ta i trä) så har man ju inte 100% skydd och det vill man gärna ha. Är ju därför man har stället. Hjälmen kan det väl inte ens bli någon diskution runt även om den inte har några synliga märken??

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
fezt skrev:

Många försäkringsbolag har ju som krav att man ska ha skyddskläder på sig när man kör, då vore det konstigt ifall kläderna inte täckdes av försäkringen.

Annars går det med hemförsäkringen.

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
P@trik skrev:
Många försäkringsbolag har ju som krav att man ska ha skyddskläder på sig när man kör, då vore det konstigt ifall kläderna inte täckdes av försäkringen.

Annars går det med hemförsäkringen.

Finns det verkligen försäkringsbolag som kräver att du skall ha skinnställ?

Däremot så erbjuds ofta en lägre premie om man har full skyddsutrustning, men det är en helt annan sak…

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...