skinnställs funderingar

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Ställ!

Bushmyra skrev:
2646430 det är ju just det som är nackdelen med att handla utomlands!

Du kan prova ett likadant ställ med ryggskena under här i Sverige. Samma storlekar som på FC-Moto :tummenupp . Efter en säsong sitter stället helt perfekt.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Bushmyra skrev:
2645383 Jo jag undrar lite över skinnställ då jag tänkt köpa ett under vintern.
Hur tight ska ett skinnställ sitta ? typ ska man kunna röra sig helt fritt(ta på sig strumpor tex)
jag var och provade ett idag och det var bra i längden och runt midjan men det kändes stelt fick inte upp knät mer än till strax under midjehöjd ska det va så? ja det var väl igentligen det jag undra vad tycker ni om detta som jag provade idag ?
Jo just det ska man ha delat eller helt ställ ?

Ett skinnställ ska sitta ordentligt tajt, modell kådis, så det du testade låter som om det skulle funka...det är ingen smoking du köper. Det är smärtsamt ett tag men det blir bättre när det töjer sig och formar sig efter kroppen. I ett för stort ställ finns risken att skydden flyttar sig vid en omkullkörning...ingen hit kan jag meddela.

Jag kör delat...det var rätt skönt att kunna ta av sig jackan i somras...En del pekar på dragkedjan mellan byxa och jacka som en svag länk, dvs den kan gå upp vid en ordentlig marksyning, men jag tror risken är minimal om vi snackar kvalitetsställ (jag har alltid kört Dainese, funkar klockrent. Dessutom är de jävligt snygga) För är det något du inte ska snåla med är det skyddsutrustningen.

Vet ingenting om det ställ du prövat men det låter misstänkt billigt. Och som i så många andra fall så får man vad man betalar för....det KAN vara ett ok ställ men är du verkligen villig att chansa...???

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Bushmyra skrev:
2645383 Jo jag undrar lite över skinnställ då jag tänkt köpa ett under vintern.
Hur tight ska ett skinnställ sitta ? typ ska man kunna röra sig helt fritt(ta på sig strumpor tex)
jag var och provade ett idag och det var bra i längden och runt midjan men det kändes stelt fick inte upp knät mer än till strax under midjehöjd ska det va så? ja det var väl igentligen det jag undra vad tycker ni om detta som jag provade idag ?
Jo just det ska man ha delat eller helt ställ ?

RACING SUIT
För dig, som vill ha ett helt skinnställ istället för tvådelat. Ett genomtänkt och säkert ställ både för gatbruk och för dig, som vill köra på bana. Kraftigt nötskinn och urtagbara CE-godkända skydd för maximal säkerhet. Perforerat skinn i fronten, ger svalka på sommaren. Finns i två färgställningar: svart/blått/vitt och svart/silver/vitt. Förböjda ärmar och ben samt kevlarstretch i grenen och ärmhålorna för bästa komfort. Knäpuckar ingår förstås! Storlekar: Herr 48-56
VÅRT PRIS 4995 KR

tjena ja har ett alpinestars gpu race ställ 54 stl... köpt för typ en två månader sen... använt en gång på vägen till service!
nypris 9400kr, va bjuder du??
skriv om du e sugen...

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...