Skippa ALLTID sista åket!!!

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Rådjur är nog världens dummaste djur!
Kompisen stannade för några år sedan för en skock rådjur, lät dom springa över vägen, när han sedan började smyga igång kom det en eftersläntare och sprang rakt i bildörren, är dom födda blinda :va

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vad är det de säger i Sällskapsresan 2? "Hoppa alltid över första åket och sista åket - varje dag!" :va

Farsan lyckades också kvadda en hoj och sig själv för ett tiotal år sedan när han skulle köra bort en hoj för vinterförvaring. Det gick ganska långsamt när han kom till en nybyggd rondell där det antagligen låg lite grus. Nästa sak han kommer ihåg är när han ligger i en nysådd gräsmatta. När han sedan skulle resa sig upp så insåg han att det var lika bra att ligga kvar eftersom ena foten pekade åt helt fel håll.

Skador på gubben: brutet ben och brutet pekfinger.
Skador på hojen: en massa småskador (offroad 125 som läggs omkull i 30kmh ådrar sig inga större skador).

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
För ett flertal år sedan så skulle min kompis sälja hojjen allt var klart och köparen på väg.Han ville köra en sista gång på sin pärla. Min vän överlevde inte olyckan. :(

sajklan

Gick med
6 Jun 2007
Hoj
För ett flertal år sedan så skulle min kompis sälja hojjen allt var klart och köparen på väg.Han ville köra en sista gång på sin pärla. Min vän överlevde inte olyckan. :(

Beklagar verkligen, inte kul alls när något sånt händer...

Men ge dig, klart som fan att det är sant.. Det står ju på internet!!

:gnissla

ahhh dum jag är, glömmer alltid det... :huvet :huvet :huvet

Last edited:

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
och själv klart skulle detta hända mig idag också :mad: kom i en 90graders sväng och framhjulet bara gled iväg. helvetes jävla piss!! självklart när man läst denna tråden också... :huvet

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
vilken otur ni alla har som har råkat ut för något på sista åket.. själv tog jag mitt sista åk idag och det gick hur bra som helst förutom att man frös nästan ihjäl ... men o andra sidan så hade jag läst denna tråd innan och hade den i baktanken under hela turen så man va väl lite extra försiktig.. så nu är det bara och vänta på att vintern ska komma och gå så fort som möjligt, vi ses då nästa år ute på vägarna

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Sådär ja då va man hemma från sista åket.............. för idag..........:tungan

sajklan

Gick med
6 Jun 2007
Hoj
och själv klart skulle detta hända mig idag också :mad: kom i en 90graders sväng och framhjulet bara gled iväg. helvetes jävla piss!! självklart när man läst denna tråden också... :huvet

Surt som fan mannen
Jag ska själv lämna min Z4 M i inbyte mot en ny bil på fredag och vill så jävla gärna ut o rasta den en sista gång, men vågar fan inte eftersom det givetvis kommer hända nått då... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

vilken otur ni alla har som har råkat ut för något på sista åket.. själv tog jag mitt sista åk idag och det gick hur bra som helst förutom att man frös nästan ihjäl ... men o andra sidan så hade jag läst denna tråd innan och hade den i baktanken under hela turen så man va väl lite extra försiktig.. så nu är det bara och vänta på att vintern ska komma och gå så fort som möjligt, vi ses då nästa år ute på vägarna

hehe som tur vad så slår inte oturen in för oss allihop :tummenupp Jag skiter istället i att ställa av hojen, har den året runt så finns inget sista åk :yoparty :yoparty

Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD

Tråkigt man. Känner med dig. Hurdan var omständigheterna om man får fråga? Hur gick det sen?

sajklanhehe som tur vad så slår inte oturen in för oss allihop Jag skiter istället i att ställa av hojen, har den året runt så finns inget sista åk

Jag har också hojen på hela året för jag har IFs märkesförsäkring för Honda. Men det jag funderar på är vinterkonserveringen. har skrivit lite i den tråden som heter "inför vintern" eller nåt sånt. Om man behandlar sin hoj inför vintern och sen tar ut den mitt i allt så måste man göra om allt igen bara för ett åks skull?

Hur gör du?

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
Tråkigt man. Känner med dig. Hurdan var omständigheterna om man får fråga? Hur gick det sen?

hade stått still i en kvart typ sen körde vi iväg kom till en 90 graders sväng och sen släppte framhjulet mitt i kurvan fattade inte vad som hade hänt förräns jag såg hojen kasa framför mig :( med mig gick det bra lite ont i axeln bara...

sajklan

Gick med
6 Jun 2007
Hoj

Jag har också hojen på hela året för jag har IFs märkesförsäkring för Honda. Men det jag funderar på är vinterkonserveringen. har skrivit lite i den tråden som heter "inför vintern" eller nåt sånt. Om man behandlar sin hoj inför vintern och sen tar ut den mitt i allt så måste man göra om allt igen bara för ett åks skull?

Hur gör du?

Förra vintern hade jag min hornet, den gjorde jag inget speciellt med under vinter... var ju en rätt mild vinter så fick kört rätt mycket faktiskt ;)
När sen det riktiga vädret kom så lämnade jag in den på service, olja, filter och sånt... bara för att ha en fräsch hoj i ett fräscht väder :tummenupp

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
R1 -01
Höll också på att göra bort mig idag. Var till GDS-hallen och tvättade pärlan. Stod och lufttorkade i fem minuter innan jag körde hemåt (1km). Första rödljuset, brassade fullt på tvåan och vid 7k varv släppte det (kalla och blöta däck). Gjorde en rejäl powerslide som slutade i wobbel men allt gick vägen. Hade inte kunna förlåta mig själv om jag kanade asfalt där. Rejält skakis rullade jag ner hojen i källaren och tackade den för ett fint år.

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Hoj
R1
vilken otur ni alla har som har råkat ut för något på sista åket.. själv tog jag mitt sista åk idag och det gick hur bra som helst

Håller med!
Körde mitt sista idag också, och fick faktiskt till bästa bakhjulsåkan på hela året! Kanske för att det stämmer som trådskaparen skriver, att man ger på lite extra för att det är sista :gnissla Kan ju va både en fördel och en nackdel...

Trist att ställa av, men kul att se fram emot ny hoj nästa år :yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...