Skit Mito

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Edholm skrev:
Åker man bara kortare sträckor så hojen inte hinner bli ordentligt varm och dessutom har lite hårt stift ex B10xxx så äter den stifft oavsett för mkt soppa/ej.. :)

Okej men jag kör den varm. Åhhhhh jag vet inte vad jag ska gör nu om inte detta funkar.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Om din hoj surar så ska du väll prova gå ner i några storlekar i huvudmunstycke i förgasaren. Har du provat några olika storlekar eller? Detta skulle jag i alla fall gjort men jag vet ju inte hur din hoj uppför sig så det är ju ganska svårt att bedöma.

Kan du beskriva LITE bättre vad du har gjort med hojen sen problemen började och hur den uppför sig.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Padde skrev:
Om din hoj surar så ska du väll prova gå ner i några storlekar i huvudmunstycke i förgasaren. Har du provat några olika storlekar eller? Detta skulle jag i alla fall gjort men jag vet ju inte hur din hoj uppför sig så det är ju ganska svårt att bedöma.

Kan du beskriva LITE bättre vad du har gjort med hojen sen problemen började och hur den uppför sig.

Lär ju vara mindre bra då han åker med orginal munstycke.. Går han ner så förlorar han ju effekt pga nått annat fel..

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Padde skrev:

Orkar inte förklara du får läsa egonom tråden TRO mig det finns någonstans

Niklas_A

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
gsxr 600 fighter -99, Ktm 525 -05, gsxr 600 stunthoj -02
Jag har en Mito från -00. Är munstycket 100 på den original alltså?
Kan man ha lite mer än det, för att vara på den säkra sidan vad gäller smörjning..
Vad skall man ha för munstycke med effektsystem på?
Sitter munstycket iskruvat lodrätt underifrån i flåttörhuset?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Niklas_A skrev:
2072039 Jag har en Mito från -00. Är munstycket 100 på den original alltså?
Kan man ha lite mer än det, för att vara på den säkra sidan vad gäller smörjning..
Vad skall man ha för munstycke med effektsystem på?
Sitter munstycket iskruvat lodrätt underifrån i flåttörhuset?
Kör full gas repa upp till typ 3:an döda den dra in koplingen stannan skruva ut tändstiftet är det svart har du förstort munstycke är det vitt för litet satsa på gyllen brunt.

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
prulle skrev:
2072089 Kör full gas repa upp till typ 3:an döda den dra in koplingen stannan skruva ut tändstiftet är det svart har du förstort munstycke är det vitt för litet satsa på gyllen brunt.

Dra in koppling sen döda :mattias

Niklas_A

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
gsxr 600 fighter -99, Ktm 525 -05, gsxr 600 stunthoj -02
Jaha..Tackar, det ska jag göra..
Vet någon vad det ska vara för storlek på munstycket till Mito, eller vad ni kör med för storlek?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0