Vilken skitdag jag haft i Stockholmstrafiken idag. Det börjar med att jag tar hojen från jobbet. Åker in i första rondellen på väg hem. Är helt ensam i rondellen. När jag är nästan igenom rondellen så står en bil och väntar på att köra in i rondellen. Han väntar tills jag kommer och kör sedan ut rakt framför mig. Jag vet inte hur, men jag lyckades göra någon typ av manöver och undviker att krasha rakt in i sidan på honom. Åker hem och hoppar in i bilen istället för att göra några ärenden. En sträcka på några mil som visar sig vara en orgie av bilister som beter sig vårdslöst i trafiken. Folk försöker köra så nära varandra som möjligt i 80km/h, byter fil utan att blinka eller att kolla om det evetuellt är någon som kommer att dö om dom byter fil just då. Flera tillfällen där andra trafikander fick stå på bromsen bara för att någon inte kunde vänta 2 sekunder med att köra ut framför någon annan. En snubbe i en BMW som verkade ursinnig och inte kunde förstå att han var ganska ensam om att försöka köra i 130 på en 90-väg med en ringlande kö som rullade i 50km/h.
.Idag var typ första gången på alla år jag haft körkort av något slag då jag fick känslan av att det är ju för fan helt livsfarligt att åka både bil och motorcykel i den här stan. Jag tappade helt lusten att ge mig ut på nån kvällstur senare. Är det eventuellt nån ny viral youtube-challange som är poppis just nu som går ut på att man ska köra bil med ögonbindel i rusningstrafiken?
.Idag var typ första gången på alla år jag haft körkort av något slag då jag fick känslan av att det är ju för fan helt livsfarligt att åka både bil och motorcykel i den här stan. Jag tappade helt lusten att ge mig ut på nån kvällstur senare. Är det eventuellt nån ny viral youtube-challange som är poppis just nu som går ut på att man ska köra bil med ögonbindel i rusningstrafiken?