skitpremiär 2012

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
dagens pers:
1. skruva ihop racern efter vinteruppehållet
2. kicka 2 gånger med decomp. inne
3. 2 torrgasningar
4. en kick, smack, igång!

halt som attan med slitna slicks på kall asfalt men ack va skönt att höra ljudet igen =)

batteriet låter som att det är kass.. biltema har billiga.. håller fint =)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
2ans växel, koppling, spring allt du orkar. hoppa upp på den i farten och släpp kopplingen. låt bli att släppa kopplingen utan att ha hoppat upp den första gången för då åker den iväg utan dig:tummenupp

Been there, done that, got the t-shirt

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Funkar inte heller.
Ingen växel utom 1:an gick att få i när motorn stod still, totalt tvätstopp i växelpinnen. :crash
Men den gick att starta på 1:an med.
Nu behöver jag inte bekymra mig om det dock eftersom det motorn mötte ödet i en trottar i höstas
nu vet jag faktiskt inte om du var seriös eller inte. men du får ju knuffa hojen samtidigt som du lägger i växel

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Va glad att de bara var årets första tur batteriet hade dött inför, märkte att batteriet hade lagt av en timme före regbesiktningen för ett par år sen :död

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Va glad att de bara var årets första tur batteriet hade dött inför, märkte att batteriet hade lagt av en timme före regbesiktningen för ett par år sen :död

samma sak hände mig 2011. utan körkort stod jag där utanför. i snöstormen sprang jag fram och tillbaks på parkeringen som en dåre medan besiktningsmannen stod i värmen och kollade på. underbara tider

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
En gul Daytona 675
Detta kan bli ett problem faktiskt.
Min hoj är fullkomomligt omöjlig att få i 2:an eller för den delen någon annan växel utom 1:an när motorn står still.

Nej, det går inte att få i 2:an när hojen står still. Rullar du den framåt får du i 2:an. Kawas positiva neutralhittare är underbar, jag saknar den funktionen på min nuvarande hoj.

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Ett 12v batteri skall naturligtvis ge ca 12-13V när det är fullladdat, beroende på typ. Om du mäter strömmen med motorn igång eller under tiden du laddar kan du få ett högre värde eftersom generatorn/laddaren laddar med mer än 12 V, (ca 14V har jag för mig).

En sak jag råkat ut för flera gånger är att jag råkat komma åt dödarknappen, och sen står man där och kliar sig i huvet och undrar varför den inte startar. lätt åtgärdat men ack så irriterande :pangihuve

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Mr P, hur gick det sen?
Räckte det att ladda upp skiten eller fick det bli ett nytt batteri?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
På ngt sätt är hela historien väldigt underhållande!

Jag vid samma tid förra året:

Tar på mig HELA utrustningen utan att göra som vanligt och starta hojen så den är varm när jag skall iväg...

Murphy försitter inte en sådan här chans!
Sätter mig på hojen och den bara låtsashostar så där lagom för att visa att den absolut skulle starta bara dumjäveln ovanpå laddat batteriet...
Jag tänker minsann inte göra som vår hjälte trådstartaren och ladda batteriet utan jag skall springa igång den iförd mitt vårtrånga skinnställ. Sagt och gjort så börjar jag springa och jag vet normalt hur man gör detta men inte med osopade vägar...
Efter några vändor (vägen sluttar lite så man måste tillbaka efter varje gång) och pulsen lite över det nyttiga så ser jag att lite längre upp så finns det en infart till två hus som lutar mer som borde funka! Drar upp hojen en gång till och springer så det flimrar för ögonen och nerför infarten och hoppar på. Hojen ryter till och jag är snabbt som blixten på med mer gas och in med kopplingen precis som asfalten tar slut!
I mitt hjärtflimrade tillstånd så har inte den bästa kollen på omvärlden så när jag tittar upp triumferande med hojen på 10.000rpm och kort yoshipipa tittar jag rakt in i vardagsrummet till två väldigt förvånade/vettskrämda pensionärer som iförda morgonrockar tittar på TV...

Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Hahaha, fy fan vad bra historia, kan tänka mig vad dom tänkte om mc-börnarn! :hihi

MaG, fick upp batteriet till 14,4 men orkar inte gå ner i garaget ikväll då det regnar. Men jag tror nog detta batteri kan leva en säsong till.
Dock är skinstället slut o jag hittar inga nya snygga...dagens i-landsproblem

Lite sugen på dainese avro race suit...

På ngt sätt är hela historien väldigt underhållande!

Jag vid samma tid förra året:

Tar på mig HELA utrustningen utan att göra som vanligt och starta hojen så den är varm när jag skall iväg...

Murphy försitter inte en sådan här chans!
Sätter mig på hojen och den bara låtsashostar så där lagom för att visa att den absolut skulle starta bara dumjäveln ovanpå laddat batteriet...
Jag tänker minsann inte göra som vår hjälte trådstartaren och ladda batteriet utan jag skall springa igång den iförd mitt vårtrånga skinnställ. Sagt och gjort så börjar jag springa och jag vet normalt hur man gör detta men inte med osopade vägar...
Efter några vändor (vägen sluttar lite så man måste tillbaka efter varje gång) och pulsen lite över det nyttiga så ser jag att lite länge upp så finns det en infart till två hus som lutar mer som borde funka! Drar upp hojen en gång till och springer så flimrar för ögonen och nerför infarten och hoppar på. Hojen ryter till och jag är snabbt som blixten på med mer gas och in med kopplingen precis som asfalten tar slut!
I mitt hjärtflimrade tillstånd så har inte den bästa kollen på omvärlden så när jag tittar upp trumferande med hojen på 10.000rpm och kort yoshipipa tittar jag rakt in i vardagsrummet till två väldigt förvånade/vettskrämda pensionärer som iförda morgonrockar tittar på TV...

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
I mitt hjärtflimrade tillstånd så har inte den bästa kollen på omvärlden så när jag tittar upp trumferande med hojen på 10.000rpm och kort yoshipipa tittar jag rakt in i vardagsrummet till två väldigt förvånade/vettskrämda pensionärer som iförda morgonrockar tittar på TV...

:rofl:rofl:rofl

Klockren. Stackars pensionärer... :näsblod

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Mät spänningen när du kör starten....lägger en slant på batteriet jag... ;)

Du vinner pengar mr SGM!

Tryckte tillbaka nyladdat batteri och min baby hoppade igång direkt!
Dock är det mörkt och kallt ute nu så det blir ingen åktur ikväll... :hihi

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Ladda. Gör inte premiären sämre än vad den redan är. Om man inte har sprungit igång sin hoj tidigare så krävs det inte allt för mycket för att det ska gå illa. Lita obalans eller grus, sedan ligger den ner. Då blev premiären helst plötsligt inte bara dålig, utan ren katastrof. Lycka till.

Edit: ...och där noterade jag att det redan var löst.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring