"Skitsnack & Fiskarhistorier"

issen_82

Göteborgs Rape`
Gick med
31 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
yamaha r6
tjena alla hojjare vet ni någon som är sugen på att köpa hojj så ska jag sälja min så ni kan väl höra er runt så är ni snälla bara att PM mig så hör jag av mig mvh andreas
 

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Ort
ja
Hoj
Nån blå sak....
Upp upp upp
Det är alldeles för lite skitsnack i trestadsdelen :mad:
 

JayBay

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ER-6N -09 Diablo Metallic
Upp upp upp
Det är alldeles för lite skitsnack i trestadsdelen :mad:

Aja då... Va fan ska vi snacka skit om då??? :tungan

Jag drar en liten rolig historia så länge... Eftersom jag jobbar med IT så får det bli denna...

'IT trubbel
Bästa IT helpdesk !
Förra året uppgraderade jag från Flickvän 7.0 till Hustru 1.0. Så fort jag hade installerat programmet märkte jag att det började kräva att jag skulle installera Barn 1.1, 1.2 och 1.3. Det tog en massa tid och krävde en massa resurser. Det stod det inget om i programspecifikationen. Dessutom installerade sig Hustru 1.0 i alla andra program och dyker upp så fort jag startar datorn - och övervakar alla mina aktiviteter. Gamla program som Pokerafton 10.3, Fyllefest 3.5 och Söndagsfotboll 5.0 fungerar inte längre. När jag försöker starta dem får jag felmeddelandet: 'Du har utfört en otillåten aktivitet. Stäng genast ner alla program som inte stöds av Hustru 1.0 !' Det är omöjligt att hålla Hustru 1.0 i bakgrunden medan jag försöker köra några av mina favoritprogram. Jag har funderat på att återgå till Flickvän 7.0, men jag kan inte ens avinstallera Hustru 1.0.

Kan ni hjälpa mig ? Tack på förhand!

..........................................................................

Svar från Helpdesk :

Bästa datoranvändare.

Problemet du beskriver är mycket vanligt och många klagar över samma sak. Orsaken till problemet är ett grundläggande missförstånd. Hustru 1.0 är inte, som många män tror, ett nytto - och underhållningsprogram, utan ett operativsystem som är designat för att styra allt. Att försöka gå tillbaka till Flickvän 7.0 när Hustru 1.0 är installerat är dömt att misslyckas. Några har försökt med att installera Flickvän 8.0 eller Hustru 2.0, men det har slutat med att de fått fler problem än vad de hade med Hustru 1.0.

Vi rekommenderar att du behåller Hustru 1.0 och försöker göra det bästa av situationen, samt att du eventuellt läser hela kapitel 6 i manualen 'Vanliga programfel'. Datorn kommer att fungera perfekt så länge du tar ansvar för alla systemfel, oavsett vem som har förorsakat dem. Det räcker med att du skriver: / FÖRLÅT, så återvänder styrsystemet till normaltillståndet. Hustru 1.0 är ett storartat program som dock kräver ett visst mått av underhåll. Du kan försöka med att köpa tilläggsprogram för att öka funktionaliteten. Vi rekommenderar Blommor 2.1, Choklad 5.3 eller i extremfall mjukvarupaketet Päls 2000.

Vi avråder å det bestämdaste från att installera Älskarinna i kortkort 3.3 eftersom detta program inte stöds av Hustru 1.0 och kommer att resultera i att Hustru 1.0 avinstallerar sig själv och därmed avlägsnar 50% av systemresurserna. Älskarinna i kortkort 3.3 kräver själv stora systemresurser, som inte finns kvar efter det att Hustru 1.0 har avinstallerat sig själv.

Vänligen

Helpdesk.'

:D :D :D
 
Last edited:

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Ort
ja
Hoj
Nån blå sak....
:D :tummenupp
Aja då... Va fan ska vi snacka skit om då??? :tungan

Jag drar en liten rolig historia så länge... Eftersom jag jobbar med IT så får det bli denna...

'IT trubbel
Bästa IT helpdesk !
Förra året uppgraderade jag från Flickvän 7.0 till Hustru 1.0. Så fort jag hade installerat programmet märkte jag att det började kräva att jag skulle installera Barn 1.1, 1.2 och 1.3. Det tog en massa tid och krävde en massa resurser. Det stod det inget om i programspecifikationen. Dessutom installerade sig Hustru 1.0 i alla andra program och dyker upp så fort jag startar datorn - och övervakar alla mina aktiviteter. Gamla program som Pokerafton 10.3, Fyllefest 3.5 och Söndagsfotboll 5.0 fungerar inte längre. När jag försöker starta dem får jag felmeddelandet: 'Du har utfört en otillåten aktivitet. Stäng genast ner alla program som inte stöds av Hustru 1.0 !' Det är omöjligt att hålla Hustru 1.0 i bakgrunden medan jag försöker köra några av mina favoritprogram. Jag har funderat på att återgå till Flickvän 7.0, men jag kan inte ens avinstallera Hustru 1.0.

Kan ni hjälpa mig ? Tack på förhand!

..........................................................................

Svar från Helpdesk :

Bästa datoranvändare.

Problemet du beskriver är mycket vanligt och många klagar över samma sak. Orsaken till problemet är ett grundläggande missförstånd. Hustru 1.0 är inte, som många män tror, ett nytto - och underhållningsprogram, utan ett operativsystem som är designat för att styra allt. Att försöka gå tillbaka till Flickvän 7.0 när Hustru 1.0 är installerat är dömt att misslyckas. Några har försökt med att installera Flickvän 8.0 eller Hustru 2.0, men det har slutat med att de fått fler problem än vad de hade med Hustru 1.0.

Vi rekommenderar att du behåller Hustru 1.0 och försöker göra det bästa av situationen, samt att du eventuellt läser hela kapitel 6 i manualen 'Vanliga programfel'. Datorn kommer att fungera perfekt så länge du tar ansvar för alla systemfel, oavsett vem som har förorsakat dem. Det räcker med att du skriver: / FÖRLÅT, så återvänder styrsystemet till normaltillståndet. Hustru 1.0 är ett storartat program som dock kräver ett visst mått av underhåll. Du kan försöka med att köpa tilläggsprogram för att öka funktionaliteten. Vi rekommenderar Blommor 2.1, Choklad 5.3 eller i extremfall mjukvarupaketet Päls 2000.

Vi avråder å det bestämdaste från att installera Älskarinna i kortkort 3.3 eftersom detta program inte stöds av Hustru 1.0 och kommer att resultera i att Hustru 1.0 avinstallerar sig själv och därmed avlägsnar 50% av systemresurserna. Älskarinna i kortkort 3.3 kräver själv stora systemresurser, som inte finns kvar efter det att Hustru 1.0 har avinstallerat sig själv.

Vänligen

Helpdesk.'

:D :D :D
 

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Ort
ja
Hoj
Nån blå sak....
fortsätter på temat skitsnack....
ja va på bike i trollhättan i går o skulle köpa 4 ventiltätningar..
MEN jag tycker nog att 95:- för en liten gummitätning va lite i saftigaste laget :mad: :mad: :mad: Samma gummitätning kostar 35:- hos touringbutiken...
 

Bifogat

  • VT630.gif
    VT630.gif
    4.8 KB · Visningar: 137
Last edited:

Madroman

höhö
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
XR600 -87 !!!STULEN!!! natten till söndag den 17e
bike har storhetsvansinne.

S-racing är att föredra. han kan få tag på det mesta till bra pris
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
fortsätter på temat skitsnack....
ja va på bike i trollhättan i går o skulle köpa 4 ventiltätningar..
MEN jag tycker nog att 95:- för en liten gummitätning va lite i saftigaste laget :mad: :mad: :mad: Samma gummitätning kostar 35:- hos touringbutiken...

Ungefär som när jag kollade upp vad munstycken skulle kosta till min. Bike ville ha nästan (håll i er nu) 400 kr!!! Touringbutiken ville bara 80:- Så det blev att jag beställde ifrån dom istället.
 

Kneedrag

Guest
Ja som ni kanske vet killar och tjejer så letar jag hoj för ett möjligt hojköp.

Hitta en annnons här på SH ,hojen var import ej reggad. Men det skulle gå att regga in den
Nu till det roliga när jag fråga om han kunde regga in den, ja då ville han ha 3000 i handpenning för att vara säker på att jag köper den. Ehh tror inte det va????!!!!
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Ja som ni kanske vet killar och tjejer så letar jag hoj för ett möjligt hojköp.

Hitta en annnons här på SH ,hojen var import ej reggad. Men det skulle gå att regga in den
Nu till det roliga när jag fråga om han kunde regga in den, ja då ville han ha 3000 i handpenning för att vara säker på att jag köper den. Ehh tror inte det va????!!!!

haha, låter nästan bättre att leta vidare då :tummenupp Vad är det hoj du ska byta till då? Nyare gixxer? :)
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Ja som ni kanske vet killar och tjejer så letar jag hoj för ett möjligt hojköp.

Hitta en annnons här på SH ,hojen var import ej reggad. Men det skulle gå att regga in den
Nu till det roliga när jag fråga om han kunde regga in den, ja då ville han ha 3000 i handpenning för att vara säker på att jag köper den. Ehh tror inte det va????!!!!

Blev det inte sedan Juni i år vädigt mycket svårare att regga in fordon? Eller det kanske bara krånglar till det för de som vill regga en enduro.
 

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Ort
ja
Hoj
Nån blå sak....
Ja som ni kanske vet killar och tjejer så letar jag hoj för ett möjligt hojköp.

Hitta en annnons här på SH ,hojen var import ej reggad. Men det skulle gå att regga in den
Nu till det roliga när jag fråga om han kunde regga in den, ja då ville han ha 3000 i handpenning för att vara säker på att jag köper den. Ehh tror inte det va????!!!!


Köp du en 09:a så har jag något att skylla på när du åker ifrån mej (just nu vet ja inte riktigt vad jag ska skylla på) nästa år :tummenupp

Btw har ja fått klartecken från smc å åka med R1:an på bana nästa år :yoparty
 
Last edited:

Kneedrag

Guest
Köp du en 09:a så har jag något att skylla på när du åker ifrån mej (just nu vet ja inte riktigt vad jag ska skylla på) nästa år :tummenupp

Btw har ja fått klartecken från smc å åka med R1:an på bana nästa år :yoparty

Fyf** va coolt:tummenupp :)
askul om du vill hänga med oss på bandagar i sommar
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top