Skivbromslås - använder ni dom?

Använder ni skivbromslås?

• Antal röstningar
    0

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Jag frågade samma sak på en amerikansk sajt. 33% svarade att dom använder skivbromslås och 66% svarade att dom inte gjorde det. Anledningar att inte använda skivbromslås var bl.a. följande:
I think those things are next to useless. A malicious person might shove your bike forward causing a load of damage to your rotor just cause you made it so easy for him.

Hell no, I don't trust "me" to remeber their on, & I've seen what happens when u forget in public places too.

If they really want to steal the bike they will, 3 guys can pick it up easily. Just to leave it somewhere to be stolen, or u can but NRA member on the windscreen

i forgot i had one on with my very first bike. an hour later i got the wheel free'd back up and havent used one since.

They are a bit silly.. most bikes are stolen by picking them up and putting them in a van. Ignition lock and the chipped key avoid any idle theft. I know somebody who's friend forgot his on his VFR.. oops.. saw a video of a 749 same thing... I someone wants a bike that is out it can be stolen. locking it to an pole or such is better than a wheel lock which is almost useless.
Vill bara tillägga att jag alltid använt skivbromslås själv.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
ksann skrev:
Jag frågade samma sak på en amerikansk sajt. 33% svarade att dom använder skivbromslås och 66% svarade att dom inte gjorde det. Anledningar att inte använda skivbromslås var bl.a. följande:
Vill bara tillägga att jag alltid använt skivbromslås själv.

Trots 2 knäckta skivor :kocko använder jag ff skivbromslås. Kan inte hitta något annat som funkar praktiskt. Jag får väl skylla mig själv när jag kör med låset i skivan :D

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
KawaZX12r skrev:
Trots 2 knäckta skivor :kocko använder jag ff skivbromslås. Kan inte hitta något annat som funkar praktiskt. Jag får väl skylla mig själv när jag kör med låset i skivan :D

som jag skrev tidigare, parkera så du måste rulla hojen bakåt så uppstår inte det där problemet.

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
i brist på valet"nej,jag har inget"
så är jag en av idioterna som svarade nej det är farligt :rolleyes:

försäkringsbolaget kräver 2 st oberoende lås..alltså funkar även min kätting runt ram/bakhjul :tummenupp
dock lite svår att forsla med sig :va

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...