Skjuts av passagerare

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
duckie skrev:
Jag är bättre än dig. Jag kan få ett skjut av min passagerare - medan jag kör!

Slå det om du kan.

:Bugar

Har man tur kan man få känna :tuttar på ryggen.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
BRASSARN skrev:
Hej och grattis till kortet!

Själv är jag mycket erfaren av allehanda motorcykelåkning, och dessutom råkar jag av en händelse vara något av en expert på att skjutsa passagerare bakpå.

Är du novis på att skjutsa? Skit i det! Bara BRASSSA på ännu värre å dra fullt på alla växlar så skiten yr kring folk å fä!!!! :yoparty
Skriker bruttan bakom? Skit i det! Bara BRASSSA på hårdare så hon tystnar! :tummenupp
Släpper framdäcket sådär lite nervöst när du ligger å skrapar armbågarna i 250km/h-kurvor? Skit i det!!!!! Bara tryck på å BRRASSAAA på slangen då, för det är då man BRASSAR slang som bäst! :yoparty
ligger vattnet på vägen som en plan spegel? Skit i det!! Här är det läge att testa den där riktigt håriga kurvan ännu fortarte än vad du vågat testa förut!! :yoparty
För övrigt bör du se till att bruden är korrekt fastspänd där bak, annars riskerar lilla livet trilla av. Brudar "spänns på" företrädesvis med spännband el liknande.

Dessa råd ger jag dig som en person av oerhört kunnande och massiv erfarenhet, och du gör bäst i att följa dom noggrant. Annars riskerar du livshotande skallfraktuerer med mera, vilket kan upplevas som högst otrivsamt.

Lycka till med skjutsandet, ut å BRASSSSA med dig! :fyllisar

MVH Din vän BRASSARN
smilie_1186.gif

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Mandus skrev:
Jag läste likadant! Skönt att veta att man inte var ensam.
Jag med! bara hoppade på musen och klickade på tråden :D

Kan bero på mina 4 timmars sömn i natt ;)

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Hoj
--
duckie skrev:
Jag är bättre än dig. Jag kan få ett skjut av min passagerare - medan jag kör!

Slå det om du kan.

Måste man beställa tid för att få åka med en sväng?????????

Jag tror inte heller på det förrän jag sitter bakpå!!!!!!!!!!

Med ivriga hälsningar BRASSARN

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Va inte blyga nu, även killar kan tekniskt sett få sig ett skjut... "Free your mind and your ass will follow" -George Clinton

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
rAWTAZ skrev:
Hej!

Då har man sedan en vecka tillbaka kort för tung MC. Jag har ingen själv utan avser hyra en någon gång, och skulle helst vilja kunna ta med flickvännen. Min fråga är därför om det är något jag absolut bör avstå ifrån, att skjutsa passagerare alltså (ca 60kg)..

Märker man stor skillnad/blir hojjen (säg en Deauville/Transalp 650) mycket ostadigare/annorlunda tung vid svängar och så, eller..?

Och givet, finns det några särskilda tekniktips att inmundiga för att köra så lämpligt som möjligt med passagerare?

Vill inte göra något dumt om det verkligen krävs att man kört ett bra tag innan man kan anses ha tillräcklig koll på hojjen. Men om det inte är SÅ stor skillnad kanske det går..

Tacksam för svar!

Det låter som om du menar att du ska få skjuts av passageraren...
Men nej, väger hon minde än dej är det inte så farligt.

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Elbilen fick sladd, tappade kontakt med vägen och slog en volt...eller vad fasen var det vi pratade om nu igen...

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
Hörrni!

Jag vill tacka alla seriösa för deras inlägg :) Tar dem till mig och det skall nog gå bra den dagen det blir skjuts av :p

Mycket bra med de tips ni givit också :)

Patrik

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld
rAWTAZ skrev:
Hej!
............
Och givet, finns det några särskilda tekniktips att inmundiga för att köra så lämpligt som möjligt med passagerare?

Vill inte göra något dumt om det verkligen krävs att man kört ett bra tag innan man kan anses ha tillräcklig koll på hojjen. Men om det inte är SÅ stor skillnad kanske det går..

Tacksam för svar!

Grattis till kortet.

Försök att köra så "mjukt" som möjligt, även om tjejen bara väger 50kilo så trycker det på ganska mycket vid ev panikbromsning.

1. Börja bromsa tidigare (än när du kör själv) inför tex stoppljus mm.
2. "Tippa av" lite på gasen innan du växlar så slipper passageraren sitta och nicka fram och tillbaks hela tiden, och du slipper fula märken bakpå hjälmen.
3. Håll lite mer lucka till framförvarande (bromssträckan blir längre)
4. Försök köra (ännu mer) med insidan än när du kör själv. Håll (mer) koll på trafiken runtomkring, du har ju ansvar för ett liv till. Även om det kanske inte känns så mycket annorlunda att åka med skjuts i normala fall så är det en väldig skillnad vid tex panikbromsning/ undanmanöver, mm.
Använd sunt förnuft så går det nog bra.
Lycka till /Patrik

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...