MiZou
Ny medlem
Det är "många" som vill åka, men hur gör ni med de som inte har ställ osv. vilket i mitt fall är de flesta? Nekar ni dem att åka med, eller kör ni toklugnt eller är det skitsamma så länge de har en hjälm?
dere er så ekstremt forsiktige i sverige/scandinavia, jeg har aldrig eid ett skinnställ, har aldrig haft passagerere med skinnställ. Har heller aldrig haft en olycka, med eller utan passagerer.MiZou skrev:Det är "många" som vill åka, men hur gör ni med de som inte har ställ osv. vilket i mitt fall är de flesta? Nekar ni dem att åka med, eller kör ni toklugnt eller är det skitsamma så länge de har en hjälm?
MiZou skrev:Det är "många" som vill åka, men hur gör ni med de som inte har ställ osv. vilket i mitt fall är de flesta? Nekar ni dem att åka med, eller kör ni toklugnt eller är det skitsamma så länge de har en hjälm?
Avanti skrev:dere er så ekstremt forsiktige i sverige/scandinavia, jeg har aldrig eid ett skinnställ, har aldrig haft passagerere med skinnställ. Har heller aldrig haft en olycka, med eller utan passagerer.
--> hvis man kjörer "lungt" behöver inte ställ
2fast4hjo skrev:De flesta försäkringsbolagen kräver att både förare och passagerare har godkänd skyddsutrustning så att köra/åka med utan är enligt mig ganska :kocko
Avanti skrev:dere er så ekstremt forsiktige i sverige/scandinavia, jeg har aldrig eid ett skinnställ, har aldrig haft passagerere med skinnställ. Har heller aldrig haft en olycka, med eller utan passagerer.
Det er sant, MEN jag tycker inte det är nödvändigt med fullt skinnställ varje gång man sitter på hojen. Hvis du åker utanför sverige ser du att dom flästa tycker det samma.$noop skrev:Eeeh?? En krasch behöver väl inte bero på att man själv gör något dumt i trafiken, finns ju mängder av idioter i bilar som har noll koll...
Nå gjaldt frågan skinnställ och körning MED skjuts. Jag har aldrig sagt att man skall åka i t-shirt och shorts. Har man hjelm, hanskar, och en jacka med skydd är det mer enn nog om man kjör med innsiden av huvudet.GlennB skrev:Då kör du utan hjälm också ? ..utan bälte i bilen ? oförsäkrat också ?
..Jag menar, tänker man inte råka ut för en olycka så är ju allt sånt helt onödigt..
GlennB skrev:Då kör du utan hjälm också ? ..utan bälte i bilen ? oförsäkrat också ?
..Jag menar, tänker man inte råka ut för en olycka så är ju allt sånt helt onödigt..
Avanti skrev:andra ställen (f.ex i italia) är mc'n ett fremkomstmiddel på samme linje som bilen,
trollkarlen skrev:Ja kör utan bälte i bilen känns i förhållande till när man kör hoj som att man e total säker
/R
GlennB skrev:Eh gör dom ?
För det första finns väl inte termen "godkänd skyddsutrustning" längre afaik, var väl typ på 80-talet som det provades ställ och nån godkände dom.
duckie skrev:plus en hjälm som är stor och ful..passar det så passar det
Bonnie skrev:Är man nere runt Milano i juli och det är +35 grader får man en viss förståelse för att folk kör utan ställ.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|