Skjutsa på 954_R1

200+

Ny maskin
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
BMW F650GS Dakar 2001, Triumph Sprint Sport 900
R1 wannabe skrev:
Hoppsan....Jag har "sneglat" lite på sp1an för jag tycker den är grymt snygg och tänkte lägga upp taktiken mot frugan, att sp1 är mycket skönare att åka bakpå med...... :)

Glöm att skjutsa på sp1.... Den är vedervärdig (stavning)...

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
gpz 900 fighter
jag vill gärna inte att någon åker med alls, och ännu mindre på min 929..
så de kan jag inte rekomendera, de blir ett jätte glapp mellan mig å den som åker sen så sitter dom väldigt högt med, men de kanske beror på att jag inte e så verst lång själv heller kanske...

200+

Ny maskin
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Vafan!

Inte 929 heller. Det verkar ju inte finnas någon Sporthoj som är förhållandevis vettig att skjutsa på...
GSXR 1000 01-02 då???

:(

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
200+ skrev:
Vafan!

Inte 929 heller. Det verkar ju inte finnas någon Sporthoj som är förhållandevis vettig att skjutsa på...
GSXR 1000 01-02 då???

:(

Om du vill kunna skjutsa med komfort är väl sporttourer eller större offroad att föredra :)

200+

Ny maskin
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Micke O skrev:
Om du vill kunna skjutsa med komfort är väl sporttourer eller större offroad att föredra :)

Glömma!

Är ute efter en extrem sporthoj med förhållandevis god komfort för passageraren...

GSXR 1000 :confused:

//200+

DuccePidde

Socio #2502
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
KTM 690 SM -07 & Suzuki DR350s Ducati 900 SS -98 Såld
200+ skrev:
Glömma!

Är ute efter en extrem sporthoj med förhållandevis god komfort för passageraren...

GSXR 1000 :confused:

//200+

Varför vill du sälja sp1:an? trodde det var en härlig hoj, är det bara för den inte var bra med passagerare? Själv kör jag Ducati 900ss -98 helt ok att ta med tjejen på semesterresan,samt om man inte behöver 160hk.

Har hört att sp1an ska vara törstig stämmer det?

200+

Ny maskin
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
DuccePidde skrev:
Varför vill du sälja sp1:an? trodde det var en härlig hoj, är det bara för den inte var bra med passagerare? Själv kör jag Ducati 900ss -98 helt ok att ta med tjejen på semesterresan,samt om man inte behöver 160hk.

Har hört att sp1an ska vara törstig stämmer det?

Törstig? = Ja
För att kunna skjutsa? = Ja

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
929a är helt ok att skjutsa på

200+ skrev:
Törstig? = Ja
För att kunna skjutsa? = Ja

Hej! År 2000 byte jag min VFR800 mot en 929a därför att jag ville ha en hoj med mer pulver och kunna fortsätta skjutsa frugan. Efter att ha provat oss fram så kom vi till slutsatsen att en ZX9R eller 929 fick det bli R1a var helt uteslutet. Nu vill jag påpeka att min fru tyckte VFRn var bättre för där har inte föraren samma "liggande" sitställning och därför kom man lite längre ifrån på en blade eller liknande. Jag skulle tro att en 954 är nog ungefär lika bekväm att sitta på som en 929a och är din tjej inte van med touringhojar så kommer det nog funka bra. Tipset med rygga på föraren med mjukt innehåll lät riktigt bra tycker jag annars. Lagom benvinkel för passageraren är inte helt oviktigt så tänk på det när du väljer.

Lycka till!

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
200+ skrev:

Trevlig ton.

Vad förväntar du dig att få för svar? Hur många gånger du än frågar kommer du att få samma svar. R-hojar är inte bekväma att åka bakpå, bara mera eller mindre obekväma och det verkar som om 929:an tillhör favoriterna.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln