Skjutsa Polis på bakhjulet!

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
påminner om en halvkompis... De fick främmat en gång och då tyckte fadern att sonen kunde ta med sig tjejen i sällskapet på en åktur med sin m3 turbo... Det blev några turer över 200... När de kom tillbaka frågade fadern vad damen tyckte om åkturen...
-"det var väl som vanligt"
-"jasså?"
-"jorå... jag är trafikpolis här i stan"

När sonen hörde det sista såg han ganska skraj ut :D

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Som sagt en polis är ju alltid i tjänst, hade vart skoj om hon bötfält dig med orden inget personligt jag sköter bara mitt jobb. :tuttar

nej. en polis är bara i tjänst när han.. är i tjänst. Även poliser är lediga :|

Nej, det är dom inte. Däremot har dom ingripandeskyldighet inom det egna distriktet även under fritiden.

Nej det har dom inte. En ledig polis har inga mer skyldigheter än en vanlig svensson utan bricka. Kan väll iof vara olika från län till län men i dom länen jag jobbat/har haft kontakt med så funkar det inte på det viset :mattias

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag träffade ett trevligt par på en camping i Vårgårda som undrade lite över min fordonskombination.
Jag hade lånat föräldrarnas Cheva Transporter och drog min husvagn.

Jag berättade glatt att det var den bästa kombination jag någonsin hade kört, att det gick att ligga och marcha 130 med husvagn och att det inte ens jazzade om man körde 150.
Men sen kom jag på att det var bäst att tillägga att det var krav på E kort för att få köra kombinationen, vilket jag tyvärr inte har, men jag har inte träffat på en enda polis mellan Umeå-Göteborg-Vårgårda som har brytt sig om att kolla.

Då säger snubben, näe, jag och frun har ju semester, så dom är lite underbemannade just nu...

Ridå!

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
påminner om en halvkompis... De fick främmat en gång och då tyckte fadern att sonen kunde ta med sig tjejen i sällskapet på en åktur med sin m3 turbo... Det blev några turer över 200... När de kom tillbaka frågade fadern vad damen tyckte om åkturen...
-"det var väl som vanligt"
-"jasså?"
-"jorå... jag är trafikpolis här i stan"

När sonen hörde det sista såg han ganska skraj ut :D

Haha! :D

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

Nej det har dom inte. En ledig polis har inga mer skyldigheter än en vanlig svensson utan bricka. Kan väll iof vara olika från län till län men i dom länen jag jobbat/har haft kontakt med så funkar det inte på det viset :mattias
Har de inte någon slags anmälningsplikt eller något? Att om de ser ett brott så är de inte skyldiga att själva ingripa fysiskt, men de måste anmäla det.

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400

Ok det förklarar varför min brorsa kunde dela på en hembränningsapparat med grannen som var polis. :fyllisar

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

Jag berättade glatt att det var den bästa kombination jag någonsin hade kört, att det gick att ligga och marcha 130 med husvagn och att det inte ens jazzade om man körde 150.

Men sen kom jag på att det var bäst att tillägga att det var krav på E kort för att få köra kombinationen, vilket jag tyvärr inte har

en tiopoängare :D :tummenupp

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Jag hjälpte en snubbe som klippt ett rådjur en gång och då kom det en polis civilklädd o inte i tjänst o hon snacka om att dom har "skylldighet att ingripa om det händer ngt nu förtiden" o det var för ett år sedan, samt att jag blev stoppad av ngn snubbe me hela familjen i bilen o jag tänkte bara att "suck en sur gubbe till vafan" satte tungan i hasen när jag såg att han hadde pistol så dom har lika mycket rättigheter som med uniformen på som ute o semestrar me familjen det är iallafall mina erfarenheter

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06

Poliser är alltid skyldiga att ingripa/rapportera om brott oavsett om det är i tjänst eller på deras fritid. Däremot är det fullt förståeligt att majoriteten av poliserna inte gör det på deras fritid. Hur många går/kör inte mot rött? säger något fullt på krogen till ett kjoltyg? Enligt min mening verkar det svårt att ha ett liv om man hela tiden ska vara på sin vakt.

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Alla vet väl att dom som jobbar som poliser bara gör det för att det är tufft att springa omkring med batong och pickadoll?!
En som jag känner som är snut hämtade sin nya bil han köpt och berättade att den gick finfint att ligga i 180 km/h med på vägen hem.
Så dom gör precis som vi, bryter mot lagen (ibland).
Det är jag övertygad om.

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har varit endel och kjørt skoter med en som ar snut och då låg vi en lång stund mellan 100-150 km/t och det ar val inte tillåtet? he he...

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
2949076 Jag träffade ett trevligt par på en camping i Vårgårda som undrade lite över min fordonskombination.
Jag hade lånat föräldrarnas Cheva Transporter och drog min husvagn.

Men sen kom jag på att det var bäst att tillägga att det var krav på E kort för att få köra kombinationen, vilket jag tyvärr inte har, men jag har inte träffat på en enda polis mellan Umeå-Göteborg-Vårgårda som har brytt sig om att kolla.

Då säger snubben, näe, jag och frun har ju semester, så dom är lite underbemannade just nu...

Ridå!
:rofl

fyfan va bra:rofl

2949119 Ok det förklarar varför min brorsa kunde dela på en hembränningsapparat med grannen som var polis. :fyllisar
:D:D:D

Last edited:

Sgt Liberia

Guest
Lite fakta:

En polis kan träda i tjänst när han vill. När det gäller ingripande skyldighet så gäller det i egna polisdistriktet. Där är man som polis skyldig att ingripa. I övriga Sverige FÅR man ingripa, men är inte tvungen.

Men eftersom folk inte kan sköta sig i trafiken skulle det vara omöjligt att vara ledig om man som polis ingrep vid alla trafikbrott som bevittnades under ledig tid.

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Lite fakta:

En polis kan träda i tjänst när han vill. När det gäller ingripande skyldighet så gäller det i egna polisdistriktet. Där är man som polis skyldig att ingripa. I övriga Sverige FÅR man ingripa, men är inte tvungen.

Men eftersom folk inte kan sköta sig i trafiken skulle det vara omöjligt att vara ledig om man som polis ingrep vid alla trafikbrott som bevittnades under ledig tid.

jo samt att jag hadde nog inte stannat om ngn civil snubbe/tant börjar tuta o leva fan man hadde la förmodligen bara skakat på huvet o pekat på hjälmen o dragit =/

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept