AndreasNo
Bannad
Poliser är inte alltid i tjänst. Är dom lediga så är dom som vilken civilperson som helst. har jag hört.
De är alltid i tjänst..
Poliser är inte alltid i tjänst. Är dom lediga så är dom som vilken civilperson som helst. har jag hört.
Jag trodde jag var Jordens tråkigaste människa men du är fan stråt vassare....
De är alltid i tjänst..
Som sagt en polis är ju alltid i tjänst, hade vart skoj om hon bötfält dig med orden inget personligt jag sköter bara mitt jobb.
Nej, det är dom inte. Däremot har dom ingripandeskyldighet inom det egna distriktet även under fritiden.
påminner om en halvkompis... De fick främmat en gång och då tyckte fadern att sonen kunde ta med sig tjejen i sällskapet på en åktur med sin m3 turbo... Det blev några turer över 200... När de kom tillbaka frågade fadern vad damen tyckte om åkturen...
-"det var väl som vanligt"
-"jasså?"
-"jorå... jag är trafikpolis här i stan"
När sonen hörde det sista såg han ganska skraj ut
Har de inte någon slags anmälningsplikt eller något? Att om de ser ett brott så är de inte skyldiga att själva ingripa fysiskt, men de måste anmäla det.nej. en polis är bara i tjänst när han.. är i tjänst. Även poliser är lediga :|
Nej det har dom inte. En ledig polis har inga mer skyldigheter än en vanlig svensson utan bricka. Kan väll iof vara olika från län till län men i dom länen jag jobbat/har haft kontakt med så funkar det inte på det viset
nej. en polis är bara i tjänst när han.. är i tjänst. Även poliser är lediga :|
Nej det har dom inte. En ledig polis har inga mer skyldigheter än en vanlig svensson utan bricka. Kan väll iof vara olika från län till län men i dom länen jag jobbat/har haft kontakt med så funkar det inte på det viset
Jag berättade glatt att det var den bästa kombination jag någonsin hade kört, att det gick att ligga och marcha 130 med husvagn och att det inte ens jazzade om man körde 150.
Men sen kom jag på att det var bäst att tillägga att det var krav på E kort för att få köra kombinationen, vilket jag tyvärr inte har
nej. en polis är bara i tjänst när han.. är i tjänst. Även poliser är lediga :|
2949076Jag träffade ett trevligt par på en camping i Vårgårda som undrade lite över min fordonskombination.
Jag hade lånat föräldrarnas Cheva Transporter och drog min husvagn.
Jag berättade glatt att det var den bästa kombination jag någonsin hade kört, att det gick att ligga och marcha 130 med husvagn och att det inte ens jazzade om man körde 150.
Men sen kom jag på att det var bäst att tillägga att det var krav på E kort för att få köra kombinationen, vilket jag tyvärr inte har, men jag har inte träffat på en enda polis mellan Umeå-Göteborg-Vårgårda som har brytt sig om att kolla.
Då säger snubben, näe, jag och frun har ju semester, så dom är lite underbemannade just nu...
Ridå!
2949119Ok det förklarar varför min brorsa kunde dela på en hembränningsapparat med grannen som var polis.
Lite fakta:
En polis kan träda i tjänst när han vill. När det gäller ingripande skyldighet så gäller det i egna polisdistriktet. Där är man som polis skyldig att ingripa. I övriga Sverige FÅR man ingripa, men är inte tvungen.
Men eftersom folk inte kan sköta sig i trafiken skulle det vara omöjligt att vara ledig om man som polis ingrep vid alla trafikbrott som bevittnades under ledig tid.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|