Skjutshandtag för besiktning?

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Måste man ha handtag för passageraren i bes.? Någon som påståd att de behövdes.
Eller de viktigaste är, fixar jag besiktiningen utan de även om de behövs? Har inga just nu.. :p

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Saabmosare skrev:
Måste man ha handtag för passageraren i bes.? Någon som påståd att de behövdes.
Eller de viktigaste är, fixar jag besiktiningen utan de även om de behövs? Har inga just nu.. :p

Besiktigade min utan

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Du behöver inte ens ha dyna. De är sak samma om du saknar något till din passagerare typ fotpinnar mm. Du kör ju ändå aldrig med någon right?. :D De på besiktnigen ska inte bry sig.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
philsson skrev:
Du behöver inte ens ha dyna. De är sak samma om du saknar något till din passagerare typ fotpinnar mm. Du kör ju ändå aldrig med någon right?. :D De på besiktnigen ska inte bry sig.
De ska inte bry sig? Ska och ska, jo det skall de göra för att om ett fordon är registrerat med fotpinnar eller att det är registrerat för att kunna ha en passagerare så kan de börja klaga på att fotpinnar är något som behövs. (tänk på att detta är vad de ska göra, men dock gör de det inte så ofta!)

Detta gäller enbart fotpinnar, att du inte har handtag för en passagerare spelar og ingen roll för de kan ju fortfarande hålla runt midjan på den som sitter framför och det är ju godkänt och till och med bättre så. Det är nog inga problem

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
CRMaeger skrev:
De ska inte bry sig? Ska och ska, jo det skall de göra för att om ett fordon är registrerat med fotpinnar eller att det är registrerat för att kunna ha en passagerare så kan de börja klaga på att fotpinnar är något som behövs. (tänk på att detta är vad de ska göra, men dock gör de det inte så ofta!)

Detta gäller enbart fotpinnar, att du inte har handtag för en passagerare spelar og ingen roll för de kan ju fortfarande hålla runt midjan på den som sitter framför och det är ju godkänt och till och med bättre så. Det är nog inga problem
Fel fel fel. Besiktningen är till för att kontrollera så att fordonet är säkert i trafiken. De finns inga krav på passagerarsitsen och den behöver inte ens finnas en dyna. :fakta

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
philsson skrev:
Fel fel fel. Besiktningen är till för att kontrollera så att fordonet är säkert i trafiken. De finns inga krav på passagerarsitsen och den behöver inte ens finnas en dyna. :fakta
Jag är inte så säker inom området, men de skall väl även kolla så att fordonet är säkert för den som kör! eller har jag fel? T.ex det måste ju egentlgen sitta ett kedjeskydd på, hade jag dock inte på min när jag besiktigade och det gick ju bra, men.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy