skjutsning med lätt mc (the final poll)

Har du åkt fast för skjutsning och hur ofta skjutsar du? kryssa i fler om du vill.


  • Antal röstningar
    0

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
bmw f650 gs -04
Som Alla vet så är det ju förbjuet att skjussa med lätt mc om man är under 18

Och dom flesta vet även att det är 300kr i böter till den som kör mcn
Och 300kr i böter till den som sitter bakpå..
300+300=600kr i böter..

men nu kommer själva frågan

hur många är det som igentligen åker fast för sin skjutsning? :fatta!
 

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
bmw f650 gs -04
ingen som blivit stoppad heller så :) svenska samhäller kanske inte är så dumt endå..
 

Solid snake

Guest
Jag lider av 7 olika personligheter, just nu så är jag nummer 3 av dem......... Eller nej, nummer 6.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
känns som att samma person som kryssade i (jag skjutsar sällan och har åkt dit en gång) även kryssade i (jag har åkt dit i poliskontroll)
 

Extrom

Jak er snel hest.
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
för tillfället skuren Yamaha Tz125
Jag har mött snuten tusentals gånger med folk bakpå och de har inte brytt sig. En civilsnut har även åkt precis bakom mig och tittade på mig i 10 min och sen åkt förbi...de bryr sig inte :lol
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
Extrom skrev:
Jag har mött snuten tusentals gånger med folk bakpå och de har inte brytt sig. En civilsnut har även åkt precis bakom mig och tittade på mig i 10 min och sen åkt förbi...de bryr sig inte :lol

Kan vara farligt att säga så eftersom det finns folk som tror att det kan vara fritt fram att skjutsa efter ett sådant utalande. men jag vet det finns poliser som inte har koll på om man får skjutsa eller inte. blandannat en polis i köping som sa att man fick skjutsa (jag o flickvännen frågade)
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Under min tid på 125a så skjutsade jag väldigt frekvent, och blev naturligtvis stoppad pga detta några gånger, fem kanske. Ingen gång fick jag annat än Nuåkervilåtpassagerarengå-rutinen, och ingen gång fick passageraren gå hem :) Med en tillmötesgående attityd så kommer man ofta billigt undan.
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
OLJEKYLD GSXR skrev:
Under min tid på 125a så skjutsade jag väldigt frekvent, och blev naturligtvis stoppad pga detta några gånger, fem kanske. Ingen gång fick jag annat än Nuåkervilåtpassagerarengå-rutinen, och ingen gång fick passageraren gå hem :) Med en tillmötesgående attityd så kommer man ofta billigt undan.

Du menar att dom komenterade att du intefår skjutsa eller?
 

Extrom

Jak er snel hest.
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
för tillfället skuren Yamaha Tz125
En fråga:

Är det endast böter på skjutsning eller är körkortet i riskzonen? :confused:
De brukar ju iof vara ganska duktiga på att återkalla körkort om man gör olagliga saker upprepade gånger...
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Extrom skrev:
En fråga:

Är det endast böter på skjutsning eller är körkortet i riskzonen? :confused:
De brukar ju iof vara ganska duktiga på att återkalla körkort om man gör olagliga saker upprepade gånger...
böter... kan bli mer vid återupprepning
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Har skjutsat och blivit stannad av polisen.
Dom brydde varken sig om trimmet eller skjutsningen.
 

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Ort
Myllsjö
Hoj
Kawasaki Z1000
Vi klarade oss.

Jag o SolitudE bestämde oss för att åka en runda på min hoj innan han hade körkort. I grannsamhället mötte vi polisen i en rondell...

Första gången vi åkt så långt... vi åkte vidare och stannade lite längre bort och bestämde oss för att åka därifrån för att inte riskera nått..

Vi åker på en liten väg ner mot en korsning... då får jag en röd lampa i ansiktet och en polis kliver ut och stoppar oss :huvet

Jag frågar Glenn vad jag ska göra och han säger attt vi ska stanna så det gör jag...

Polisen vill se mitt körkort och så får jag blåsa... han kollar lite på hojen
(hög pulls!) och säger sen att vi kan åka. (VI ANDAS UT)

Jag va skiträdd då, och det tror (vet) jag att även Glenn va men det gick bra...

En sak som jag tror va avgörande den gången var det att Glenn hade hjälm, skinnställ stövlar och allt man ska ha...
Iaf så tror jag att dom är lite mer kinkiga om man inte har det... och om man har det är det inte säkert att dom tänker på att det är en lätt mc.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
überjahn skrev:
Jag o SolitudE bestämde oss för att åka en runda på min hoj innan han hade körkort. I grannsamhället mötte vi polisen i en rondell...

Första gången vi åkt så långt... vi åkte vidare och stannade lite längre bort och bestämde oss för att åka därifrån för att inte riskera nått..

Vi åker på en liten väg ner mot en korsning... då får jag en röd lampa i ansiktet och en polis kliver ut och stoppar oss :huvet

Jag frågar Glenn vad jag ska göra och han säger attt vi ska stanna så det gör jag...

Polisen vill se mitt körkort och så får jag blåsa... han kollar lite på hojen
(hög pulls!) och säger sen att vi kan åka. (VI ANDAS UT)

Jag va skiträdd då, och det tror (vet) jag att även Glenn va men det gick bra...

En sak som jag tror va avgörande den gången var det att Glenn hade hjälm, skinnställ stövlar och allt man ska ha...
Iaf så tror jag att dom är lite mer kinkiga om man inte har det... och om man har det är det inte säkert att dom tänker på att det är en lätt mc.


Menar du att du var skiträdd för du skjutsade utan att få det?
hahahaha.
Under isåfall att du vågar gå utanför dörren.
Det enda som kan hända är ju 300 kr i böter.

Inte många poliser heller som vet om att man inte får skjutsa om man är under 18 på 125a.
Lr?
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
vad säger försäkringsbolagt om man skjutsar och krockar? högre självrisk? försäkringen täcker inte?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top