FOx skrev:Ni som kör 125r, kollar polisen ofta era körkort?
Aprilia^RS 125 skrev:Vad jag vet/hört så är det 400 i böter för både föraren och passageraren om föraren är under 18. Och att det typ "registreras" så som du sa, efter ett par ggr kan man mista körkortet, detta har jag hört av en trafikpolis. (Men bara för det måste det ju inte vara rätt )
NSR_Martin skrev:Då stämmer det nog.
Surt, men sant
Frågan är om det är värt det, och hur hårda dom är, dom drar ju inte körkortet första gången man skussar enligt dom, men om man skussar och får två fortkörningsböter tex, då ryker kortet va?
0nicke0 skrev:Men om man skussar och åker fast. Får man fortsätta åka eller får den som blir skussad gå av å gå hem?
0nicke0 skrev:Haha okej Fy F*n
0nicke0 skrev:Men om man skussar och åker fast. Får man fortsätta åka eller får den som blir skussad gå av å gå hem
När min kompis blev tagen för trimmning fick han ta sig hem bäst fan han ville, dom sket i han och lämnade honnom på parkeringen, men det kanske är anorlunda om man är passagerare..steffo skrev:Polisen skjutsar till 99% säkert hem den personen.
Så har det iaf alltid varit för mig, (moped)
Ja det får du.RockParty skrev:[får man sjussa på lätt,då man fyllt 18???
steffo skrev:Ja det får du.
Din KOMPIS är typ jag. Dessutom körde han den ner till stationen. Jävla pucko.NSR_Martin skrev:När min kompis blev tagen för trimmning fick han ta sig hem bäst fan han ville, dom sket i han och lämnade honnom på parkeringen, men det kanske är anorlunda om man är passagerare..
zpeppy skrev:Din KOMPIS är typ jag. Dessutom körde han den ner till stationen. Jävla pucko.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |