Haha ni måste haft otroligt negativa upplevelser med folk i skogen! Hehe Folk som går in i skogen och äter mat/campar utan att plocka undan efter sig är ju ett ”människor-är-pantade-problem”, inte hojrelaterat.
Det jag sett från Youtube gällande Skog-eventet finns inget enligt mig att gnälla på. Tillåten camping, man kör i spår som är rekade och alla plockar upp efter sig. Men jag kanske missar nåt vitalt här?
Inte ”ha ha”.
De allra flesta som har mark längs trafikerade vägar i södra halvan av landet har negativa erfarenheter av utländsk, hänsynslös turism.
Efter ett förslag att söka på "tattarsafari" upptäckte jag att det förekommer en slags vårdslös körning med motocross / enduro hojar runt om olika regioner i vårt fina land. Något jag hittade i en artikel från 2016 som jag tyckte var talande: "Skogsägare får mark sönderkörd pga TATTARSAFARI"...
www.sporthoj.com
Du som Halläning kan väl inte ha undgått vreden över Danska reseföretags kanotarrangemang i Sverige sedan 20 år tillbaka...?
Starka, mycket tunga intressen lobbar för inskränkningar i Allemansrätten och folks möjligheter att vistas i skogen.
Naturvårdsverkets bisarra krav på biotopinventering inför avverkningar skyndar på kraven på att stänga skogen för alla utomstående.
Ingen vet hur snabbt förändringarna kommer, och hur långtgående dom blir - men vi behöver inte danska snyltare som lägger sten till börda.
Sedan det här med alkoholservering på ett körarrangemang - det är inte seriöst.
Antingen kör man eller också super man. Försöker man båda blir det skit av det.
Hojbröder! För 6 veckor sedan var jag med om en jävla MC olycka rent ut sagt. De flesta vet att jag frontade en bil i 70 km/h i en kurva och gjorde en luftfärd på 28 meter och landade på en nysådd åker. Jag har suttit i rullstol i 5 veckor och psyket tog stryk som fan. Varför hymla...
www.sporthoj.com