Skogsbus = stryk av medelålders dam

wigurt

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2009
Hoj
Yamaha Raptor 700R -07, Ktm 400 exc 03
Mitt första inlägg på forumet, jag är fruktansvärt förbannad just nu, köpte mig en ktm 400 exc lv reggad för några veckor sedan för att kunna is och skogsbusa. :yoparty
Idag när jag körde på skogsvägen här i krokarna som jag har kört på sen jag hade mitt första 2 hjuliga fordon vid sisådär 8-9 års ålder, min familj har ägt delar av markerna långt tillbaka och nu äger min morbror delar av markerna.
Idag när jag kom brummandes längs vägen så står det en dam i 50-60 årsåldern och viftar med en slysax mitt på grusvägen, jag saktar såklart in för att se vad hon vill. Då möter hon upp mig o skriker o halvt om halvt grinar att jag inte för köra där för jag förstör vägen och marken, jaja svara jag då och vi tjabblar lite tillslut så slår hon mig i ryggen med slysaxen, som tur va så sitter jag kvar på hojen vilket resulterar i att mitt utbrott bara blir att sparka i 1:an och dra iväg för allt vad lädren håller för, jag hoppas hon blev prickig och lite lomhörd. Kan någon förklara för mig vilka regler som gäller, grusvägar för jag köra där? Skogsvägar? Skogstigar? Vissa vägar osv äger vi vissa inte kan någon ge mig ett svar?

MVH

edit: stavade lite bättre efter andra försöket

Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Varför drog du därifrån, hon slog ju första slaget??
Du hade ju all rätt att köra där om jag förstod dig rätt och det inte var privat väg på annans mark. Misshandel är dock förbjuden...

wigurt

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2009
Hoj
Yamaha Raptor 700R -07, Ktm 400 exc 03
Sålänge det inte är en bommad privatväg så är det väl ok att köra där.
Nope ingen bomad privat väg dock ingen riktig grusväg heller men de är en väg. Ingen skogstig.

Varför drog du därifrån, hon slog ju första slaget??
Du hade ju all rätt att köra där om jag förstod dig rätt och det inte var privat väg på annans mark. Misshandel är dock förbjuden...

För att jag inte riktigt orkade prata med den hysteriska människan, hon behövde hjälp och den kunde inte jag ge henne iaf. sånna idioter de finns

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
He he... undrar vem som har tråkigast liv. Antagligen den som måste slå andra för att hävda sin rätt.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Jag själv har blivit hotat eller så har dom slagit imot mig.
Kommer ihåg vid ett tillfälle för 2 år sen, då det var några idioter som tyckte vi förde för mkt liv, så dom ställde sig mitt i vägen, osmart drag för dom.
Vi var en 5 sporthojar dom var 3 tjuriga gubbar, alla kopplade upp dom och bara gasade imot dom, inte med mordiska avsikter men som att skrämmas och precis den effekten blev det.
Dom sprang av vägen fort som ett helvete.

En polare har både blivit slagen med knytnävar och tillhyggen av 2 äldre kärringar.
En av dom rappade han rakt över ansiktet då han åkte i ett spår(cross 125) där folk motionerar, DOCK så hade han igen hjälm och färdades i en fart av 5 km/t då han letade efter sin bortsprungna hund ändå tog en kärring upp en gren och slog han i ansiktet.

Vad fan tänker folk med? ibland känner man ju att man skulle vilja kliva av hojen och bara spöa dom så förbannat hårt.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Vill inte göra mig ovän med SH kollektivet men vi får tänka till ibland också.

Typexempel då jag såg två killar på en grusväg som körde om en personbil. Gänget vi står med tycker det var fräckt då det är bra tryck i Husa 650. Men när jag frågar hur dom hade känt om det var dom som satt i den nya Volvon så blev det tyst. Bilen blir ju blästrad... hade jag suttit i bilen hade jag kört över dom om det fanns möjlighet.

Att köra runt i skogen har enduro folk gjort i en halv evighet utan problem, men våra hojar låter fruktansvärt mycket mer med öppna helsystem.

//en som kanske börjar bli gammal :)

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Vill inte göra mig ovän med SH kollektivet men vi får tänka till ibland också.

Typexempel då jag såg två killar på en grusväg som körde om en personbil. Gänget vi står med tycker det var fräckt då det är bra tryck i Husa 650. Men när jag frågar hur dom hade känt om det var dom som satt i den nya Volvon så blev det tyst. Bilen blir ju blästrad... hade jag suttit i bilen hade jag kört över dom om det fanns möjlighet.

Att köra runt i skogen har enduro folk gjort i en halv evighet utan problem, men våra hojar låter fruktansvärt mycket mer med öppna helsystem.

//en som kanske börjar bli gammal :)

Folk som bor i skogen klagar ju på allt, är det inte folk som åker enduro, så klagar dom på traktorn som gräver i skogen, finns inte den där så klagar dom på grannen, alt grusvägen som dom kör till och från huset.
Så är det med "folk" som bor i skogen, lite av en sed.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Folk som bor i skogen klagar ju på allt, är det inte folk som åker enduro, så klagar dom på traktorn som gräver i skogen, finns inte den där så klagar dom på grannen, alt grusvägen som dom kör till och från huset.
Så är det med "folk" som bor i skogen, lite av en sed.

Folk i överlag är jävlig gnälliga, särskilt enstöringar i skogen. Men ibland gräver vi våra egna gropar också.

Jag är ansvarig för Supermoto sektionen i Kortedala MK och ägnar en hel del tid åt att jaga ställen att träna på. Men i Göteborg så är det lättare sagt än gjort eftersom vi låter en hel del.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Exempel som visas i denna, och i alla andra trådar som berör samma ämne, när man "ger tillbaka" genom att skrämmas eller valfri annan hämnd vittnar ju bara och ren idioti från bägge läger.

Varför inte stanna och prata om det? Tror nog de flesta "galna" människor lugnar ner sig om man förklarar att deras uppträdande har god grund för att leda till en fällande dom för grov misshandel.

Har man inte själv rent mjöl i påsen så kan det ju finnas anleding att lyssna på deras synpunkter oxå.

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Exempel som visas i denna, och i alla andra trådar som berör samma ämne, när man "ger tillbaka" genom att skrämmas eller valfri annan hämnd vittnar ju bara och ren idioti från bägge läger.

Varför inte stanna och prata om det? Tror nog de flesta "galna" människor lugnar ner sig om man förklarar att deras uppträdande har god grund för att leda till en fällande dom för grov misshandel.

Har man inte själv rent mjöl i påsen så kan det ju finnas anleding att lyssna på deras synpunkter oxå.

Tur att det finns människor som alltid kan behålla sitt lugn.

Jag kan inte alltid det även om jag har lite mer träning (ordningsvakt...) än medel-svensson.

Jag har full förståelse för att folk gör mindre genomtänkta saker när nån jäklas med en. Från båda håll.

Jävligt lätt att komma på bra saker att säga/göra i efterhand.

Jag håller mig inom de juridiska ramarna. Jag slår inte folk om det inte verkligen är befogat. Jag försöker resonera med folk så långt det går. Men skulle jag bli "attackerad" utan att vara beredd på det tenderar man till att hoppa över en del steg i konfliktlösningen. Så är det.

Kan bara gissa men jag hade med största garanti gett tanten en sån uppläxning (verbalt) att hon hatat alla som framförde något tvåhjuligt för all framtid. Kanske inte genomtänkt och det löser knappast konflikten.

Men jag gullar inte med folk som slår mig "oprovocerat". Det förtjänar dom inte.

/Lucky9

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Tur att det finns människor som alltid kan behålla sitt lugn.

Jag kan inte alltid det även om jag har lite mer träning (ordningsvakt...) än medel-svensson.

Jag har full förståelse för att folk gör mindre genomtänkta saker när nån jäklas med en. Från båda håll.

Jävligt lätt att komma på bra saker att säga/göra i efterhand.

Jag håller mig inom de juridiska ramarna. Jag slår inte folk om det inte verkligen är befogat. Jag försöker resonera med folk så långt det går. Men skulle jag bli "attackerad" utan att vara beredd på det tenderar man till att hoppa över en del steg i konfliktlösningen. Så är det.

Kan bara gissa men jag hade med största garanti gett tanten en sån uppläxning (verbalt) att hon hatat alla som framförde något tvåhjuligt för all framtid. Kanske inte genomtänkt och det löser knappast konflikten.

Men jag gullar inte med folk som slår mig "oprovocerat". Det förtjänar dom inte.

/Lucky9

Ja jag kan hålla med dig, blir man rädd/överraskad är det lätt att man överreagerar och det är svårt att hejda sig i dessa situationer.
Men jag tror ändå det är bättre att stå o skrika än att sprätta grus på någon nya bil, bara för att ta ett exempel.

Inser man bara i efterhand att man kanske inte gjorde det smartaste beslutet i ens livshistoria när man varit i en sån här situation så sitter man inte och skriver "fy fan va jag skrämde skiten ur honom/henne" på ett internetforum sen, och får ryggdunkar frän höger och vänster om hur djävla rätt det va.

Bristen på hänsyn hos ett fåtal individer kan förstöra så mkt för många andra.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj

Konstigt jag och polare har fått erfara precis tvärt imot det du skriver. :va
Har stannat och snackat vett med folk, men på oss har dom endast blivigt mer förbannade på. :D

Senast igår, då en kvinna var ute och gick med sin hund på en bäcksvart väg, såg bara att hon flaxade med händerna åt mig(jag körde bil), så jag vände och fråg varför i helvete hon flaxa med händerna(trodde hon behövde hjälp), ist fick jag en avhyvling :) , anledningen var att jag tydligen körde för nära henne. :rolleyes:
Jag var ca 2meter ifrån henne när jag körde förbi.

Sa till tjurfi**an att åka hem och sätta på sig en reflex! på henne och hunden, tror ni hon fatta? ne hon svor som fan och började gå iväg.

Ja jag kan hålla med dig, blir man rädd/överraskad är det lätt att man överreagerar och det är svårt att hejda sig i dessa situationer.
Men jag tror ändå det är bättre att stå o skrika än att sprätta grus på någon nya bil, bara för att ta ett exempel.

Inser man bara i efterhand att man kanske inte gjorde det smartaste beslutet i ens livshistoria när man varit i en sån här situation så sitter man inte och skriver "fy fan va jag skrämde skiten ur honom/henne" på ett internetforum sen, och får ryggdunkar frän höger och vänster om hur djävla rätt det va.

Bristen på hänsyn hos ett fåtal individer kan förstöra så mkt för många andra.

Du kommer märka när du också har tröttnat på alla jävla tomtar som bor i detta land, jag kanske är en av dom, men jag stannar inte för en människa som står mitt ivägen och hänger med armarna som en babijan.

Tyckte inte att det var ett dugg "coolt" det vi gjorde, men jag gjorde det i stridens hetta, för att jag inte ville stanna och snacka/slåss med idioterna.
Jag tror inte det hade blivigt bättre.

Last edited:

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Jag lyckades skrämma lite folk i lördags när jag mötte dom på en grusväg. Dom trodde jag skulle skälla ut dom och att det inte var nån ide o dra när man kom farandes på en båge.

Men visst gnäller folk ganska lätt, men o andra sidan så är det sjukt irriterande om folk åker i en cirkel hela tiden. Jag gnäller sällan men tillomed jag tyckte det blev jobbigt med grannens fiddy snurrandes varv efter varv på gärdet.

Är det väg, dvs hjulspår o ingen bom eller skylt, så anser jag det helt okej att åka där. Men visst händer det att man struntar i skylten emellanåt...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning