Skojare

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
La ut hojjen på blocket,har fått en massa intresserade mest engelsmän hehe.Men undrar bara va som skulle hända med den dealen som han beskriver i mailet.Jag fattar det som att jag skulle få pengarna å sen skulle den shippas?
Hello ,

Thanks for quick response. I'm ok with the price you gave me for the bike and i will be paying through paypal(www.paypal.com). As you know it is the best way to pay for online purchases. So do get back to me with the details below so that i could proceed with the payment:

Name:
PayPal Email address
Cell Phone No:

Once i receive the information, i will go ahead with the payment through PayPal and if you don't have an account with paypal, you can just visit, www.paypal.com and sign up for an account with your e-mail. After the payment has been made and approved, i will contact my shipping company to come and pick up the bike. So I will need your home address as well for the bike to be Picked Up by the Shipping Company..

Kindly get back to me as soon as possible so that we could finalise this transaction.

I wait to read from you soon.

Elis

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Du är en i raden.
Han kommer att betala 6000kr för mycket, ber dig att betala tillbaka det. Han konto saknar täckning, du blir blåst på pengarna, har du lite otur hinner du skicka hojen också. osv osv...

:)

Mats

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Japp jag fattade att det va en blåsning,men inte riktigt var jag skulle bli blåst nånstans:)

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag svarade en sådan pajas att det visst gick att betala via PayPal.
Den exakta summan var 27000 Sek och pengar över 27000 Sek sänt till mig via PayPal behåller jag och betalas tillbaka kontant vid upphämtande av motorcykeln.
Och Motrcykeln kunde hämtas efter det att jag hade pengarna i näven från PayPal kontot.
Föreslog också att han hunde betala kontant när han kom och hämtade hojen.

Han ville helt plotsligt inte köpa hojen trots att han var så himla ivrig att skicka pengar innan. :D

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Ren blåsning som Nigeria brev. Råka ut för en sån typ som ville köpa en dyr klocka av mig. Dem fejkar att dem har fört över pengar o blabla med falska kvitton och falska konton i tex scottland. O sen bad han mig skicka klockan till Nigeria haha eller hur, jag sa att jag var på semester i grannlandet och hade kontaktat polisen som är jävligt skjutglaf i Nigeria och gav dem den adress han utlämna. Han sket på sig.

bojjan74

oki
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
srad T.
Ren blåsning som Nigeria brev. Råka ut för en sån typ som ville köpa en dyr klocka av mig. Dem fejkar att dem har fört över pengar o blabla med falska kvitton och falska konton i tex scottland. O sen bad han mig skicka klockan till Nigeria haha eller hur, jag sa att jag var på semester i grannlandet och hade kontaktat polisen som är jävligt skjutglaf i Nigeria och gav dem den adress han utlämna. Han sket på sig.

haha klockren..BRA!!! =)

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European

Lite kul om du kunde berätta hur du vet att han sket på sig :)

Jag fick ett par sådana mail när jag hade ute min BMW K100rs :bow på Blocket:rolleyes:. De skickar alltså mail på vilken annons som helst.

Last edited:

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Lite kul om du kunde berätta hur du vet att han sket på sig :)

Jag fick ett par sådana mail när jag hade ute min BMW K100rs :bow på Blocket:rolleyes:. De skickar alltså mail på vilken annons som helst.

Antagligen automatiskt bara, de tittat högst antagligen inte på annonsen :näsblod

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024