Sitat ur texten om GrandPrixLegends:
Jag körde Nordslingan i GPL hemma på datorn många många varv innan jag till slut besökte Nürburgring ute i den riktiga världen. Jag kan (och brukar) starkt rekommendera att göra det för det fungerade FANTASTISKT bra! Mitt första varv runt Nordslingan i verkliga livet blev jag skjutsad i en väldans fart i en Porsche GT2 Cup (skryter lite bara ;-) och hela varvet så satt jag och log, för jag kände igen varenda kurva och visste exakt var jag var hela varvet runt! Det är några få ställen som är ombyggda sen 1967 och det tar ingen tid alls att lära sig skillnaderna, man kan räkna antalet ändringar på ena handens fingrar. Men därutöver tillkommer att det bredvid banan växt upp enormt mycket mer grönska. Det gjorde mig ingenting alls men jag har hört att vissa tycker det är svårare att förstå var man är på grund av det.
Alla har väl vid det här laget hört historien om hur jag övade på GPL innan besöket på ringen...väl där kom jag ihåg fel på ett ställe och alla åkte av banan...så mycket för den träningen