Hejsan alla galna MC åkare! Jag hade tänkt att lägga upp bilder och lite annat på mitt och en kompis skolprojekt som vi valt att göra en minimoto... eller rättare sakt 2 st! Själv så går jag sista året teknik på gymnasiet med inrikting på design och min kompis går sista året teknik med inriktning på CNC. Vi började i våras med projektet och har väll nu kommit en bra bit. Själv så har jag jobbat mest med att göra ritningar jobbat med propotioner och ritat upp dom flesta delar i solid works. Min kompis har jobbat mycke med att söka sponsor och fixat material och ska nu börja fräsa delarna i CNC. Hit tills har vi fått sponsor från hägglunds med att få utskurna och bockade ram delar i pansar aluminium sen har vi fått sponsor för hydraliska bromsar från Söderströms och sedan har vi fått ett 2 par nya racing däck av Maxat Racing!
Nä nu ids ja inte skriva så mycke mer men du ska jag uppdatera med bilder så gott det går! Men fråga gjärna och ge tips! Har ingen tidigare erfarenhet av minimoto och har aldrig sett nån i verkligheten
Tack för mig!
Nä nu ids ja inte skriva så mycke mer men du ska jag uppdatera med bilder så gott det går! Men fråga gjärna och ge tips! Har ingen tidigare erfarenhet av minimoto och har aldrig sett nån i verkligheten
Tack för mig!