P-E
Guest
morlock skrev:Tufft att du har en kompis som har sin broms på hans cykel.
Intressant projekt
Öh?! Vad snackar du om! Sluta tracka mig jag är trött!
Intressant projekt
Intressant projekt
Olle_TZR skrev:Hejsan alla galna MC åkare! Jag hade tänkt att lägga upp bilder och lite annat på mitt och en kompis skolprojekt som vi valt att göra en minimoto... eller rättare sakt 2 st! Själv så går jag sista året teknik på gymnasiet med inrikting på design och min kompis går sista året teknik med inriktning på CNC. Vi började i våras med projektet och har väll nu kommit en bra
UrbanTiger skrev:Lite mer joxande...
Jösse skrev:Supercoolt
Va ska ni ha för motor ??
Köp en beg vattenkyld 80cc crossmotor skruva ner allt o skär väck hela växellådsbiten så att ni endast har kvar vevhushalvorna,cylinder,vevparti ja ni fattar precis som på en riktig Polini med kopplingen direkt på vevaxeln.
Sen ska det få plats också men det fixar ni lätt + dragstart o allt det kraffset.
Vad ska ni svetsa med ? högspänningsTIG ?
*Foxen* skrev:Det där projektet är verkligen intressant! Fortsätt att hålla oss uppdaterade! Vill ni ha några bilder på hur ramarna ser ut (som på din första bild) så säg till! har en likadan modell nämligen! *dock kina kopia*
jorpes skrev:Grymt kul med entusiastiska tekniska ungdomar! Ni är grymma ju! Jag sponsrar med fribiljetter till SM/SO i sommar till någon tävling om ni vill titta (eller, ni kanske redan känner folk så ni kommer in?).
/Jorpes www.jorpes.com
Olle_TZR skrev:Hejsan alla galna MC åkare! Jag hade tänkt att lägga upp bilder och lite annat på mitt och en kompis skolprojekt som vi valt att göra en minimoto... eller rättare sakt 2 st! Själv så går jag sista året teknik på gymnasiet med inrikting på design och min kompis går sista året teknik med inriktning på CNC.
Nä nu ids ja inte skriva så mycke mer men du ska jag uppdatera med bilder så gott det går! Men fråga gjärna och ge tips! Har ingen tidigare erfarenhet av minimoto och har aldrig sett nån i verkligheten
Tack för mig!
Olle_TZR skrev:Men duu! tackar! skulle vara tok schysst!! Vi är mycket öppna för sponsorer! vi behöver allt vi kan få! vi ska ner till sthlm i april och tävla med vårat projekt arbete mot andra projekt! vi håller på att lägga upp en hemsida nu där hela projektet ska finnas! och sponsorer kommer att visas upp! dom kommer även synas i montern på utställningen! Så kom igen! sponsra vårat projekt nu!
Olle_TZR skrev:Skulle vara skit nice med lite bilder på hojjen! Gärna en över vju över tank och sits delen! destu fler bilder desto bättre!
Tänkte bara kolla om nån kan mäta diametern på gafflarna på era minimotos! har satt 20mm på solid hojen... även bredden på gafflarna.. vet jag bara dom måtten kan vi börja att fräsa ut styrkronan
apa skrev:den såg lite onödigt hög ut där bak
*Foxen* skrev:Nu ska vi se på tusan.. Här har du några bilder!
Vill du ha fler bilder från andra vinklar så hojjta till!
Meli skrev:vad går ni för linje? Har ni fräst ut allt själv?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|