Skoluniform, Bu eller bä?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag tror det skulle vara effektivare att tvinga mobbare att ha på sig en rosa kanindräkt..

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
jag försökte införa skoluniform på min gamla gymnasie skola östra real, min mentor tyckte det var en bra idé men inte så många andra. Inte för att ja skulle vilja ha en sån uniform utan mest för att det vore förbannat kul

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
* Taskigt för de som inte passar i färgen de valt på uniformen i just den skolan.
* Taskigt för de tjejer som inte trivs i kjol som tvingas bära det ändå. Pojkflicka som jag själv var hade känt mig som en kille som tvingats bli transsexuell.
* Alla brudar som tycker de är hotta nog att våga kommer rulla upp sina kjolar i midjan alt låta nån lägga upp kjolen så de blir kort-korta. De kan sen knata runt och mobba alla som inte har gjort likadant.
* Alla tjejer som tvingas bära kjol kommer därmed också tvingas raka benen, säkert året om och börja i tidig ålder.
* Möjligheten att bara vara skolunge kommer bytas ut till att tillhöra ett visst kön, som att det ska spela roll innan man ens kommit i puberteten.

Alla som är för skoluniform bör jobba ett par år på McDonalds innan de yttrar sig.:död

Äsch, du är säkert en av dessa tomtar som anser att alla barn är individer och att man bör se till individens bästa blablabla.
Skitsnack säger jag, fram med linjalen igen och rappa över fingrarna så fort något inte ställer sig bredvid sin bänk med handen uppsträckt när de vill tala :mad:

Jag säger det återigen, 1958 var det år då den svenska skolan gick åt skogen. 1979 var det år då hela Sverige gick under, långsamt men säkert :mattias

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Äsch, du är säkert en av dessa tomtar som anser att alla barn är individer och att man bör se till individens bästa blablabla.

Inte visste jag att du var en gammal kommunist, kollektivet framfür alles! :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Inte visste jag att du var en gammal kommunist, kollektivet framfür alles! :tummenupp

Håll käften :mad: När det kommer till barn och djur så måste man fösa ihop dem i grupper och hjärntvätta dem för deras eget bästa. Att jämföra det med kommunismen är bara så lågt av dig :död

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vore bra, även i universitet.
Är säker på att det skulle bli trevligare stämning i skolan dessutom

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Vore bra, även i universitet.
Är säker på att det skulle bli trevligare stämning i skolan dessutom

Du menar stelare stämning?

Jämför ett kontor utan dresscode och ett där kostym är standard.. Vilka har roligast på jobbet ..

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Skoluniformer finns redan i Sigtuna.

Inte ens på internatskola kan man egentligen prata om att det är strikt skoluniform som gäller idag. Man utser högtidsdagar där eleverna måste ta på sig uniformen. Det är inte särkilt många dagar på en termin. Annars åker uniformen på när det är dags för söndagsmiddag på elevhemmen. Kostymen åker på 5 minuter innan och åker av direkt efter middagen.

Med det sagt tror jag inte det hade skadat med skoluniform i striktare form även på allmänna skolor. Då kanske barnen hade sluppit vara skyltdockor.

Någon som sett den här filmen?

c52384e9-c460-41b8-a15b-addfbb3b80f2.jpg

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Uniform bör naturligtvis kombineras med marschträning vid lunch och parader varje lördag. Arm uppåt sträck och lite sånt.

Jag kan redan se sd-anhängarna dreggla vid tanken.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Man marscherar i raka led

Om vi skall vara ärliga så är det nog mer vänstertomtar som fortfarande hyllar marscher i raka led...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
De får se ut hur fan de vill. Jag är färdig med skolan. Egna barn vill jag heller inte ha, de är ekcliga och skiter ljusgul deg.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du menar stelare stämning?

Jämför ett kontor utan dresscode och ett där kostym är standard.. Vilka har roligast på jobbet ..

Du begår ett misstag om du tror att barn är vuxna, det är de inte.
Och ja, de flesta normala arbetsplatser har någon form av klädkod, och nej att ha roligt på jobbet är inte meningen med livet.

Skolan skall inte vara "rolig", ball, tuff, hipp, fnissig, soft, eller najs. Den ska vara lärorik, trygg och utvecklande.

De får se ut hur fan de vill. Jag är färdig med skolan. Egna barn vill jag heller inte ha, de är ekcliga och skiter ljusgul deg.

Fixa dina jävla virus-spam-mail istället. :finger

Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Du begår ett misstag om du tror att barn är vuxna, det är de inte.
Och ja, de flesta normala arbetsplatser har någon form av klädkod, och nej att ha roligt på jobbet är inte meningen med livet.

Skolan skall inte vara "rolig", ball, tuff, hipp, fnissig, soft, eller najs. Den ska vara lärorik, trygg och utvecklande.

Livet går ut på att ha så roligt som möjligt :fakta

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Till skillnad från de flesta här inne har jag egen erfarenhet av en tämligen
strikt skola med uniformstvång.

Kan börja med att demolera vanföreställningen att skoluniform skulle förhindra
mobbing. Rent skitprat. Går alldeles utmärkt att mobba med skoluniform.
Man måste vara rejält bakom flötet för att inte inse det.

Men kläderna är billiga och praktiska. Inga beslutsvåndor heller, på med paltorna och iväg till skolan bara. Snygga eller inte spelar ingen roll alls.
Skolan är en läroanstalt ingen jaevla runway.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC