SkorvKalles CRM 125

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Mac skrev:
Okej så lätt var det kanske inte. När du köper lampan så får du med "gummiband" så du kan spänna fast lampan i gaffelbenen. Men eftersom det satt en stor jävla hastighetsmätare mm. i vägen, så var gummibanden för korta. Så jag fixade lite så den passade i det gamla lampfästet. Kan slänga upp lite bilder senare om du vill?

:tummenupp

Edit: Stavfel :S

Hade samma problem, tog bort gummifästena och skruvade in de gamla skruvarna i de gamla fästena o den sitter ganska bra fast den "pekar" lite för mycket neråt tycker jag

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Mac skrev:
Okej så lätt var det kanske inte. När du köper lampan så får du med "gummiband" så du kan spänna fast lampan i gaffelbenen. Men eftersom det satt en stor jävla hastighetsmätare mm. i vägen, så var gummibanden för korta. Så jag fixade lite så den passade i det gamla lampfästet. Kan slänga upp lite bilder senare om du vill?

:tummenupp

Edit: Stavfel :S

Gärna bilder! :) Vart beställde du den ifrån? Kostar lite under 800 va?

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Acerbis DHH CE ja, den är skön, sån jag har på min, och jag använder som dom där "gummibanden" för att hålla den, då får inte hastighetsmätarn plats så jag håller på att snickra till en instrumentbräda med cykeldator och LEDs att ha bakom där, men jag tycker den pekar lite för mycket uppåt, så om du har kommit på nån skön lösning för att fästa den på originalhållaren så berätta gärna och lägg upp bilder..

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Tjet skrev:
Gärna bilder! :) Vart beställde du den ifrån? Kostar lite under 800 va?

Bilderna kommer men min lösning med "riktning" av ljuset fungerade inte särskilt bra. Det kanske funkar på era hojar iallafall.

Lampan köpte jag på McVaruhuset i Stockholm. Kommer inte riktigt ihåg men jag tror att den kosta 895:-

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
tack. ska lacka allt anant svart och köpa ny bakskärm me inbygt lyse. typ duke xr eller likn.. ang blinkers så övningskör ja nu å snart uppkörning å då var de bättre me dem stora blinkers. efterkörkort så tar ja bort dem . kör utan då altså. :yoparty :yoparty :tungan

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...