Skottland, hur tar man sig dit med hoj?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Man kan åka med DFDS Tor Line från Göteborgs Hamn till Immingham. Sen så får du en skön tur på cykel till Skottland. Vet inga priser men slå dom en signal vet ja. Så dyrt kan det ju inte vara med hytt o cykel. :)

Nja dyrt och dyrt. räkna med runt 5000:- i alla fall. Det är inget kryssningsfartyg utan ett lastfartyg med 8 eller 11 hytter. Minns inte riktigt. Astrist resa dock så ta med ett flak öl.

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej!
Jo jag försökte oxå hitta en färja till UK men jag gav upp så det blir till o ta tunneln nu i sommar.
Färjan Göteborg-imminghamn går inte att boka enligt hemsidan utan du måste köra dit o hoppas på plats (hyttplats) vilket kan vara lite frustrerande om du har en tid att passa:gnissla i mitt fall en mc träff i Inchnadamp skottland:yoparty.
Esbjerg -harwitch kostar en slant vilket i o för sig körningen gör med.
Så i mitt fall blir det till o köra ner till tunneln.
O i och med det så blev planeringen lite annorlunda :D(kolla i mcresor under skottland 2010).
Enda ändringen där är att jag nog pausar någonstans runt Essen på vägen ner(Dumt att börja rean med träsmak mod. XL):brinnerup.

/Maveric

Roadrunner69

Roadrunner69
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Super Blackbird
skottland

Hej!
Jo jag försökte oxå hitta en färja till UK men jag gav upp så det blir till o ta tunneln nu i sommar.
Färjan Göteborg-imminghamn går inte att boka enligt hemsidan utan du måste köra dit o hoppas på plats (hyttplats) vilket kan vara lite frustrerande om du har en tid att passa:gnissla i mitt fall en mc träff i Inchnadamp skottland:yoparty.
O i och med det så blev planeringen lite annorlunda :D(kolla i mcresor under skottland 2010).
Enda ändringen där är att jag nog pausar någonstans runt Essen på vägen ner(Dumt att börja rean med träsmak mod. XL):brinnerup.

/Maveric

Tjena! Kolla på stena line rutten hoek van holland(rotterdam) till harwich. Går flera färjor där på båda sidor om inloppet i rotterdam. Åkte mkt där när jag körde truck i europa. Tar kanske 4-5 timmar och vill du ner till london är det ca en timme i 200 km/h annars kanske 2-3 timmar...
http://www.stenalinefreight.com/ferry/routes-and-ports/

Mvh Roadrunner69

Hej!

/Maveric

Hittade detta på stena line, ca 550-800 kr. resan tar ngt längre men tar man 22 30 färjan e man iland 06 30(05 30 svensk tid)..... Så sammanlagt 2 vägar e det 1500-2000 beronede på alt, tider etc....

http://www.stenaline.se/pib/efp.asp...e=00:00&cmsUrl=http://www.stenaline.se/farja/

Not bad and less sour ass.... :tummenupp

Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Tjena! Kolla på stena line rutten hoek van holland(rotterdam) till harwich. Går flera färjor där på båda sidor om inloppet i rotterdam. Åkte mkt där när jag körde truck i europa. Tar kanske 4-5 timmar och vill du ner till london är det ca en timme i 200 km/h annars kanske 2-3 timmar...
http://www.stenalinefreight.com/ferry/routes-and-ports/

Mvh Roadrunner69

Hittade detta på stena line, ca 550-800 kr. resan tar ngt längre men tar man 22 30 färjan e man iland 06 30(05 30 svensk tid)..... Så sammanlagt 2 vägar e det 1500-2000 beronede på alt, tider etc....

http://www.stenaline.se/pib/efp.asp...e=00:00&cmsUrl=http://www.stenaline.se/farja/

Not bad and less sour ass.... :tummenupp

Jag har faktiskt missat denna färjan :död :rodnar my bad.
möjligt att jag tar den till hemresan:tummenupp

/Maveric

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Senast jag kollade (i somras) kostade det c. 5000:- per person med mc. Relativt dyrt alltså men kanske billigt i förhållande till alternativen...

Jepp....jag har bokat nu i Maj och Göteborg-Immingham skulle kosta drygt 20000kr för 4 pers med hoj t/r.

Esbjerg-Harwich inkl. taxfree :D kostar 7000kr t/r för 4:a med hoj. :)

mickewall

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
2008, Triumph Tiger 1050
Att det till råga på allt är jäääkligt tråkiga motorvägstransporter från svenska gränsen tills man tagit sig fram till färjan eller tunneln gör ju inte saken bättre heller. Inte på något sätt vare sig ett prisvärt eller roligt alternativ.

Vi ska ta den här turen till Skottland under sommaren, och har tänkt oss landvägen via Tyskland-Belgien-Holland-Frankrike-Dover-Calais osv och sedan ta färjan tillbaks. Immingham-Göteborg lät ju som ett klockrent alternativ för att spara tid (men kanske inte pengar..) :).

Men är det verkligen så segt med landvägen till Skottland? Är det "omöjligt" att undvika motorvägsplågan och helt enkelt ta lite sidovägar istället, även ifall man bara har dryga två veckor på sig?

Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Vi tar ju färjan esbjerg-harwich ToR i vår till isle of man, vi är 5 pers på vägen dit (6-hytt)
och 7 pers på vägen hem (två 4-hytter) vgen dit blev 1260 per skalle, vägen hem 1710, under 3k totalt altså (MED mat på båten), så dra ihop lite kompisar så blir det billigare. =)

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag ska jobba i england 10 juli till 20 augusti. Någon som har uppdateringar angående ämnet skulle vara väldigt tacksamt. Vilka färjor går och hur är prisnivån osv?

ulflj
vart bokade du? jag kollade på aferry.se och det skulle gå på 7500 GBP!! Reser ensam dock. På stenaline som det var länkat till förut så verkar det inte gå några färjor till england tyvärr.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning