Skräddare i Sthlm som kan byta dragkedja?

Kielbasa

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2009
Hoj
-98 YZF 600R
Satan!!!! Dragkedjehelvetet på stället pajjade! Någon som vet en snabb skräddare i stockholmsområdet som byter dragkedjor på skinnställ? Bryter ihop vilken sekund som helst. :gråta

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Kan bara instämma.
Råkade träna för mkt förra vintern varpå dragkedjan pajjade efter att jag tvingat ihop stället.

Ovanstående firma fixade biffen och monterade enligt mitt önskemål i en grövre kedja. :tummenupp

Ringde någon dag innan, sen åkte jag bara dit, lämnade in strax före lunch och hämtade på vägen hem efter jobbet.

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
haha pissit läge.. know the feeling, fast hemligheten ligger i att svälta sig lite innan säsong så att man åtminstone får upp kedjan ;)

Kan bara instämma.
Råkade träna för mkt förra vintern varpå dragkedjan pajjade efter att jag tvingat ihop stället.

Ovanstående firma fixade biffen och monterade enligt mitt önskemål i en grövre kedja. :tummenupp

Hahaha.. jag gillar mat :rolleyes:

Last edited:

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Inget fel i att erkänna man blivit lite rulltig innan säsongen börjar. Lika bra att komma ur garderoben med oss andra. Ska fan dra igång en ny tråd "Vi som krängt för mycket under Jul och spräcker våra hojkläder" alternativt "Älskar mat & beer, skäms inte för det" :D

Kielbasa

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2009
Hoj
-98 YZF 600R
Kan bara instämma.

Ringde någon dag innan, sen åkte jag bara dit, lämnade in strax före lunch och hämtade på vägen hem efter jobbet.

Tack för tipset! Låter som jag vänder mig dit:tummenupp
Va precis och hämtade ett beggat ställ som vid ett par drag upp och ner delade dragkedjan sig mitt i bröstet... man får väl skylla sig själv att man inte kollar bättre.

Inget fel i att erkänna man blivit lite rulltig innan säsongen börjar. Lika bra att komma ur garderoben med oss andra. Ska fan dra igång en ny tråd "Vi som krängt för mycket under Jul och spräcker våra hojkläder" alternativt "Älskar mat & beer, skäms inte för det" :D

Ja va fan gör man :) Levnadsglad kallas det väl?

Har just bytt från storlek 48 till 50 och så spräcker man skiten när man kliver i :gnissla

Kan ju ha varit mer än en dålig kedja... Nä nu blir det ut och springa satan tills man spyr:tummenupp

Last edited:

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Tack för tipset! Låter som jag vänder mig dit:tummenupp
Va precis och hämtade ett beggat ställ som vid ett par drag upp och ner delade dragkedjan sig mitt i bröstet... man får väl skylla sig själv att man inte kollar bättre.

Ja va fan gör man :) Levnadsglad kallas det väl?

Har just bytt från storlek 48 till 50 och så spräcker man skiten när man kliver i :gnissla

Kan ju ha varit mer än en dålig kedja... Nä nu blir det ut och springa satan tills man spyr:tummenupp

Hahaha jävlades bara med dig, men nu när man lurat fram ett erkännande så :rodnar

Nä men va fan, jag sabba knappen i mina skinnbyxor så jag vet hur det känns. :död

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Kan bara instämma.

Hur mycket fick du betala? Jag ringde och han sa 450-500kr. Känns rätt dyrt för en dragkedja tycker jag..

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hur mycket fick du betala? Jag ringde och han sa 450-500kr. Känns rätt dyrt för en dragkedja tycker jag..

tar nog drygt en timma att byta, sprätta, nåla fast, hålla tungan i rätt mun , sy fast.
Inte bara kedjan som kostar, även arbetstiden :tummenupp
(testa själv i en tygjacka och det ska bli snyggt oxå :rolleyes: )

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01

Låter väl rätt rimligt för en dragkedja "inklusive montering" på ett skinnplagg. Brukar betala något liknande för att byta dragkedja på ridstövlarna hos skomakarn.

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Låter väl rätt rimligt för en dragkedja "inklusive montering" på ett skinnplagg. Brukar betala något liknande för att byta dragkedja på ridstövlarna hos skomakarn.

tar nog drygt en timma att byta, sprätta, nåla fast, hålla tungan i rätt mun , sy fast.
Inte bara kedjan som kostar, även arbetstiden :tummenupp
(testa själv i en tygjacka och det ska bli snyggt oxå :rolleyes: )

Om man gör det själv ja.. Men en riktig skräddare lär väl fixa det på 5 minuter med alla tools dom har. Nåja, ville bara veta vad andra fått punga ut med ungefär. Tack. :)

Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Nån som dessutom känner till en skräddare med STORA blixtlås som kan monteras? Dom jag varit hos har bara haft klena varianter.,

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA