Skrämma bort spindlar?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Kröp in en stor jävel nyss.

Bor precis bakom ett skogsparti, kommer säkerligen därifrån.

Hur går jag tillväga för att hålla skiten väck? Elda ner skogen?

Har läst om nån form av grej som man stoppar i vägguttaget som ger ifrån sig någon form av högfrekvent pip-ljud, som tydligen ska hålla dom borta. Funkar det?

Andra tips?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Vänta bara tills myggen kommer, då kommer du leta efter fler att få in.

Annars var katt ett bra sätt att bli av med spindlar, när jag inte har haft katt så blir dom snabbt fler. Konstigt, tycker dom mest sitter uppe på väggar och tak där katter inte kan nå dom, men dom ligger väl och lurpassar och tar dom när dom kommer ner.

I brist på katt så funkar det bra att systematiskt banka bort dom man hittar... :smasha

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Har 2 katter.

Bägge 2 är pussies :D

Har även något av en fobi för dom små krypen. Vill inte gärna se en sådär plötsligt, då jag vanligtvis kastar allt jag har i händerna och hoppar 15 meter upp i luften.

tkdrille

Guest
Då var ni 3 pussies.

Seriöst är dina katter rädda för spindlarna ??? Min katt dödar dem och äter upp dem. Inget levande kryp kommer undan.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Kan inte hjälpa det, vet inte varför jag inte tycker om dom. Ser bara äckliga ut.

Ormar är dock inga problem. Nog om det!

Ska jag släppa ner en av katterna på golvet nästa gång jag ser en menar ni? Om spindeln smiter under nån möbel eller liknande då??

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kan inte hjälpa det, vet inte varför jag inte tycker om dom. Ser bara äckliga ut.

Ska jag släppa ner en av katterna på golvet nästa gång jag ser en menar ni? Om spindeln smiter under nån möbel eller liknande då??

Om det är en riktig katt kommer den att sitta och lurpassa på spindeln tills den blir mat. :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Då ska du vara glad att du inte bor här.

Jag har massor av spindlar, bland annat i innertaket.

När man ligger och slummrar framför tv'n så händer det att det kommer en nedfirandes från taket mitt framför ansiktet.

Jag är dock härdad sedan barnsben, i sommarstugan hade jag en ventil ovanför sängen, där fullkomligt drällde det ner spindlar, en morgon när min mamma kom in för att väcka mig hade jag föst ihop 16 spindlar i ett hörn på sängen och lekte med dom.

Inte nog med det så bar jag in alla grodor, ödlor, fåglar, ekorrar och annat jag kunde fånga och visade mamma...

Dom påstår att man bor i ett friskt hus om man har spindlar inne för dom lämmnar ett mögelhus, se det så, då blir du glad att se dom istället (sen tror jag inte att det är sant IOFS)

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Kan bara hålla med om det där med katterna, sen morsan skaffade katt syns det inte till mycket spindlar i deras hus. Hos mina morföräldrar tar de till och med modell fågelspindel och större, tuffa djur!

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Ett varningens ord är dock på sin plats. Stötte på en stor jävel när jag klev ur duschen nyligen, tänkte jaga ut den med en tidning. Slutade med att jag satt i trapphuset i bara handduk runt höfterna. Fråga mig inte hur det gick till, men den jäveln nöp tidningen och jagade ut mig ur lägenheten. Så stor var den!! :brinnerup

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Ett varningens ord är dock på sin plats. Stötte på en stor jävel när jag klev ur duschen nyligen, tänkte jaga ut den med en tidning. Slutade med att jag satt i trapphuset i bara handduk runt höfterna. Fråga mig inte hur det gick till, men den jäveln nöp tidningen och jagade ut mig ur lägenheten. Så stor var den!! :brinnerup

Det var ingen spindel, det var ju ditt senaste kvart-i-tre-ragg.

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?

Tar du katterna under armarna i ren panik? :va

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
Stor husspindel slås garanterat ihjäl med en 2 tum fyra piledriver. För kräsmagade föreslås ett kraftfullt rapp med flugsmälla. Var riktigt snabb de springer fort, men biter... ? Nån som vet? Big f*cking bastards, över 6 cm diameter har eget foto!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Stor husspindel slås garanterat ihjäl med en 2 tum fyra piledriver. För kräsmagade föreslås ett kraftfullt rapp med flugsmälla. Var riktigt snabb de springer fort, men biter... ? Nån som vet? Big f*cking bastards, över 6 cm diameter har eget foto!

Sveriges största spindel är väl ändå kärrspindel, den har en kropp på ca 2cm och sedan lite spretiga ben på det så den kanske blir 6cm...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sveriges största spindel är väl ändå kärrspindel, den har en kropp på ca 2cm och sedan lite spretiga ben på det så den kanske blir 6cm...

Hemma hos mina päron har vi korsspindlar som ibland blir 2.5 cm långa i kroppen med långa jävla ben... Kärrspindlar (eller vad fan det nu är för ludna satyg en polares föräldrar har hemma hos sig) har jag sett aningens större...

De flesta spindlarna som är inhemska i sverige biter bara om man jävlas med dem. Låt dem vara, de käkar alla andra otrevliga fanstyg i boet ändå.

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag och sambon flyttade lite grejor i källaren och lyckades störa en riktigt bamsig husspindel men den hann springa och gömma sig innan vi kunde lyfta ut den. Några minuter senare ser jag den krypa över hennes urringning upp mot halsen och under ca en sekund så hinner det gå en jäkla massa tankar genom skallen på mig men ingen bra idé på hur man berättar detta för henne utan att hon ska skita ner sig.

Jag står bara och pekar förstummad på henne och då känner hon hur det kittlar... sen blev det livat! :D :rofl

Filmade krabaten med mobilen innan den blev förpassad till buskarna utanför. Kan lägga upp filmen här till arachnofobiernas fasa? Duktig en som lyckats krypa upp så pass på en person som möblerar om :tummenupp

Svar till TS: Hade en cockerspaniel inneboende ett tag. Han käkade också spindlar

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Min sambo informerade mig så snällt idag att det finns såna där stora jävla källarspindlar.
Har trott att de största vi har är sånadär blaffiga jävlar med en kropp på typ 1-1.5cm.

Jag absolut hatar dem o jag vill inte gå ner i en källare längre efter att tjejen talade om för mig att de finns såna spindlar fast 10ggr större :gnissla
Va i helvete gör dem här?!?! De ska bara finnas i jävla Australien.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC