SheikYoras
Adrenalinjunkie
- Gick med
- 22 Sep 2010
Tror du på det själv?
Katterna ligger oftast i soffan.
Ja men du sa släppa ner katterna på golvet

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tror du på det själv?
Katterna ligger oftast i soffan.
Dom påstår att man bor i ett friskt hus om man har spindlar inne för dom lämmnar ett mögelhus, se det så, då blir du glad att se dom istället (sen tror jag inte att det är sant IOFS)
Det var ingen spindel, det var ju ditt senaste kvart-i-tre-ragg.
Läste för något år sen att det börjat dyka upp Hobo Spider i södra sverige. De liftar över öresundsbron och har aldrig funnits här tidigare. Giftiga typer tydligen. Annars den största i sverige är ju kärrspindeln och giftig som en geting ungefär och cirka 50 mm. Spindlar är äckliga.
Den här hittade jag i mitt kök för ett tag sedan, cirka 1dm diameter med ben.
View attachment 357382
edit: Vet inte hur sunt det är för katter, men dom känner väl på lukten att det inte ska ätas...
Var ett sånt äckel som kröp in!!!
Vi har ju fått en ytterst liten men övervintrande stam svarta änkor i Sverige nu med.
Källa på det? Läst aftonposten tro? Finns fortfarande inget känt fall så vitt jag vet även om pressen älskar det där.
However det är fullt möjligt även om inte klimatet tilltalar dem.
Ett antal exemplar av spindeln noterades i Sverige 2008 och Sydsvenskan uppgav att spindeln håller på att etablera sig i landet[3]. Naturhistoriska riksmuseet menar att exemplaren troligen följt med bilar som importerats från södra USA, och att inga belägg finns för att arten har kunnat reproducera sig[4].
Så långt måste vi människor ju ändå ha kommit i vår utveckling att det måste gå att utrota nån liten art med åttabenade småkryp?
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |