Skräp i ögat

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Caffe skrev:
Rolig tråd denna :D

Synd att man själv är för dum för att minnas och därav kunna ta lärdom av tidigare idiotier.
Kommer ju därför inte på något skoj att bjussa heller :(

Jag vet iaf att jag i åk 6 lyckades sy mig i tummen på syslöjden. Hade så svårt att lätta på gaspedalen på den trimmade Singern.
Året efter fick jag hjälp att pricka samma tumme igen när en sk klasskamrat buffade mig i sidan med armbågen för att fråga/visa något.
Vill minnas att syslöjdsfröken var något förbryllad över att samma (fumliga) elev lyckats igen :eek:

Det där satt jag alltid och hade feta fobier för... Tror det var fröken som skrämde upp alla med historier... Och i den åldern är det jävligt lätt att visualisera händelseförloppet.... :zpy

/Zana

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
ZZ-R
Hållundan, polarn la' ner linserna i behållaren som vanligt men hällde i Cologne istället för linsvätska i behållaren. Nästa morron skickade han in linserna som vanligt. Tyckte det sved lite men sket i det tills han någon gång mitt på dan märkte att synen blev allt sämre. Då plockade han ut linserna, men det va enna försent :skrämd

/n

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Cologne till linserna. Det var något nytt. Märker man inte att det luktar konstigt?

Jag använder vätesuperoxid till mina, men en gång fungerade inte katalysatorn i linsvätskeburken. Och jag hade ingen saltlösning hemma. Jävlar vad det sved. Fast det är svårt att missa.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
PacMan skrev:
Eh, va menas med skivsprängning? :confused: Använder bara verktyg UTAN motor på hojen.

Antingen har man överstigit Kapskivans periferihastighet eller så har skivan blivit skadad och man kör ändå vilket resulterar i att kapskivan exploderar och det flyger bitar av den åt alla möjliga håll.
:crash

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
PacMan skrev:
Eh, va menas med skivsprängning? :confused: Använder bara verktyg UTAN motor på hojen.

Precis som föregående skriver är det när det skivan går sönder pga av skador och ev. för hög hastighet...

Om man kör med en lite större rondell med en 180 mm skiva som roterar runt 10000rpm så går det fort om skivan få en skada och spricker sönder... man kan ju då tänka sig vilken fart och energi en bit av en sån skiva får när den flyger iväg!

Har hört talas om en kille på en oljeplattform i Nrge som fick en sån bit rätt under hakan och skar sönder hela käkleden! Han torde ha blivit ganska förvånad då underkäken bara föll ner!

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
ush ja. vet hur det känns ungefär. Har precis blivigt bra i ögonen ifrån en ¨långdragen infektion i ögonen (som tur var så utvecklades den inte helt)

Fan va läbbigt det är att skada ögonen :(

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
grannen va på hawaii och lyckades dra till sig en härlig bakterie...det är så att han har linser och hade dom då varje dag(inte så konstigt kanske..) och det är tydligen rätt fuktigt där på ön och så finns det en rolig bakterie som trivs bra i fukt och som tycker om att kalasa på ögon..och den lyckades han locka till sig...den satt o käka på horhinnan och när grannen drog till ögonakuten sa dom att om han hade kommit in 1-2 dagar senare hade han troligen blivit blind...lite små läbbigt så där..

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Var med om nåt liknande vid en metallsvarv en gång i skolan för längesen. Hade linser i, vilket verkade skyddade hornhinnan skapligt, men det blev lite metallflis att skrapa bort från ögonvitorna. Rätt obehagligt...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...