34-årig örebroare högg
vilt efter motorcyklist
ÖREBRO Irriterad på högljudda tvåhjulingar? Då är du är inte ensam. I går åtalades en 34-årig örebroare som blev så störd av motorljuden att han högg med kniv efter föraren.
Den misstänkte mannen uppger själv att han hörde några ungdomar som ”buskörde” med så kallade crossmotorcyklar utanför hans fönster, vilket han fann så irriterande att han gick ned för att prata dem till rätta.
Väl där gick någonting snett. Enligt en av förarna möttes han plötsligt av en vansinnigt arg man – med två moraknivar i högsta hugg. Mannen hann inte ens kliva av motorcykeln innan huggen började hagla.
Lyckades parera
Eller, försök till hugg i alla fall. Den utsatte mannen lyckades nämligen parera slagen och flydde in i en närbelägen lokal där han och en vän barrikaderade sig i väntan på polisen.
Under tiden fortsatte mannen att banka och hugga på dörren. Efter några minuter upptäckte han dessutom att en bil tillhörande en av männen stod parkerad på gården. Enligt åklagaren repade han därför lacken på den och högg dessutom sönder tanken på motorcykeln.
Polisen hittade honom en stund senare berusad och förvirrad. Själv medger han misshandeln, men har inget minne av kniv-attacken.
Simon Bynert simon.bynert@na.se
Om hon träffat kanske hojen sett ut så här sen....
Om hon träffat kanske hojen sett ut så här sen....
Lyssna? Vad fan ska man lyssna på henne för, enda rätta är att slå skiten ur henne.
Tänk om hennes barn stod skymd framför henne och börjat springa ut på vägen, då tror jag du hade fått dig en läxa och aldrig mer gjort något liknande. Tycker du tänker lite mycket på dig själv.
Håller inte med kvinnan på nått sätt i hennes betteende (som säkert inte stavas så?) och vet faktiskt inte hur jag började tänka i dessa tankar eftersom jag aldrig har tänkt såhär förr, håller jag på att bli gheyy?![]()
Vem vare som kasta!
Vem vare som kasta!
Den som kasta tunnan ska få stryk!
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |