Skrapade hojen :/

Ayn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
CBR 600F '96
Behöver bara skriva av mig lite, så jäkla less för tillfället...

Efter en riktigt mysig hojtur idag kom jag körande längs Råbyvägen på väg upp mot E4:an. Ska stanna till vid stoppljusen. Där ligger en FET sträng med grus som är lika lång som den är bred - håller lugn fart men vad hjälper det när man ändå ska bromsa in och det låser sig...wobblar runt lite nån sekund innan det slutligen inte går längre och hojen faller ner åt höger.

Just snygg start på säsongen...hämtade ut hojen från verkstaden i torsdags, så är ju skitkul att jag lyckades med detta typ det första jag gjorde... :huvet

Det blir väl till att slipa och hitta nåt kul sätt att lacka om antar jag - tanken har klarat sig helt men kåpor på högersidan är rejält skrapade och höger blinkers är såklart paj, men det är iofs ett mindre problem i sammanhanget.

Helvete! :(

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Riktigt tråkig start verkligen. Men som sagt tur att du klarade tank och slipon, och kanske framförallt den nybytta bromsskivan!

Läger in lite bilder på resultatet:

Bifogat

• IMG_0516_liten.JPG
    IMG_0516_liten.JPG
    74.6 KB · Visningar: 68
  • IMG_0518_liten.JPG
    IMG_0518_liten.JPG
    120.5 KB · Visningar: 90

R.R.B

JO ¤_¤ HAN
Gick med
18 May 2005
Hoj
. . . . .
Jaha det gick snabbt. Bara 22 mil på nyförvärvet så blev det fartränder i plasten. Designen får väl kallas :"ofrivillig a la övningskörandebilirondell".
Har för mej att det bara är i grekland som dom i rondellen ska lämna företräde :va men jag har tydligen fel. Nåja nu är den väl inkörd dårå och har lärt sej asfaltens hårda lag.

Jag mår väl bra tror jag fast självkänslan fick sej en fetsmäll. Njöt förra söndagen, första turen på nyingen. Den känslan försvann......... :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta :rodnar :(

Inga bilder,lider tillräckligt :)

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
R.R.B skrev:
2139104 Har för mej att det bara är i grekland som dom i rondellen ska lämna företräde :va men jag har tydligen fel. Nåja nu är den väl inkörd dårå och har lärt sej asfaltens hårda lag.

Märkligt! Det hände mig också idag, att en kille stannade i en rondell när jag kom och skulle åka in i rondellen. Nymodigheter??????

Jävla otur du ska ha då johan. :( Inget du får ut på försäkringen då?

Ayn skrev:
2124290 Behöver bara skriva av mig lite, så jäkla less för tillfället...

.....

Helvete! :(

Hm, den strängen känner jag också sett........

Trist......

R.R.B

JO ¤_¤ HAN
Gick med
18 May 2005
Hoj
. . . . .
Lotta skrev:
2139117

Jävla otur du ska ha då johan. :( Inget du får ut på försäkringen då?

Otur ja kanske det eller så är det skit bakom styret. Nu undvek "skiten" att parkera framhjulet i sidan på bilen så nån funktion hade det ju ......
Vet inte om jag ska ta det på försäkringen eller föösöka fixa själv, eller sälja hojen och köpa busskort :va
ne det går ju inte måste ha hoj,är beroende :3freak

ska låta verkstan titta på den så att motor och viktiga delar är ok. Inget synligt dock förutom repor i i i hm ja nån kåpa längst ner på motorn vänster sida :va

behövde precis som trådstartaren skriva av mej lite (och fiska sympati :rodnar)
så tack till lotta för dit inlägg :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...